MuscleMeat

g-mens log

Ik zou zeggen van niet omdat de box juist het instrument is om vanuit je posterior chain te leren squatten door het naar achteren te zitten. Een pinsq heeft dat niet zo. Waarom niet gewoon een box maken? Blijkbaar heb je wel een rack anders zou je geen pinsq kunnen doen dus....

Het probleem is juist dat de eigenaar van mijn sportschool nogal moeilijk doet met het meenemen van spullen. Ik had ook een keer matjes meegenomen voor te deadliften omdat hij vond dat ik teveel lawaai maakte, belt hij me de volgende ochtend wakker dat ik ze direct moet komen ophalen want hij vond het niet kunnen dat ik zoiets meenam.... En om nou die box elke keer op mijn fietsje mee te nemen is ook niet echt ideaal/niet te doen. of ig zou een systeem moeten verzinnen om dat ding in 3 delen op de splitsen en hem dan aan mijn bagage drager te hangen.

Gijs, doe jij eigenlijk mee op koninginnedag in Vlaardingen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.223
Vandaag training UB ME

6 min crosstrainer

Oef 1 Benchpress (grip, 1 duim van glad)
10xbaar
10xbaar
10xbaar
10x60
10x60
10x60
1x100
1x120
1x140
1x160
Fx172,5 Grrr, voelt wel alsof ie zou kunnen.
1x172,5 PRRR (werd behoorlijk opgefokt)
2x160 PR
4x150 (evenaring pr)
5x140
10x120

Leger dan leeg. Het voelt weer alsof er jammer genoeg weer een hele periode stagnatie van de bench zou kunnen aankomen.

Oef 2 Chins
5xbw
5xbw+20
3xbw+45 4F grrr natuurlijk wilde ik Frank pesten!
4xbw+40
5xbw+30
8xbw+20
10xbw

Nogmaals gesloopt.

Oef 3 One handed fatdumbbell clean en press
10x55 R PR
10x55 L PR
8x55 R
8x55 L
4x55 R
3x55 L

Absoluut gestorven hier. Samen met barbell clean en press mss wel de ergste oef om op reps te doen:eek:

Oef 4 en 5 supersets V handle pull down en chest press
15x80 - 15x100 full bl
15x90 full bl - 15x100
10x90 - 15x100

Op zich een heel goede training is het niet dat ik echt het idee heb 3x gestorven te zijn.

Nice Gay man!!
Let vooral op je sig en de Gay man!

Nice, toch matthieu nog ff geowned op die bench:D:P

Haha sterke bench! Dat motiveert me Gijs ;)

• #10.227
serieus nette training Gijs! en vooral het begin van je training lijkt weer ontzettend veel op mijn training, haha :)

nice bench, misschien alleen ff voor je bench de 5/3/1 manier gebruiken nu om die stagnatie te verhinderen? ipv steeds die zware singles te proberen.

Nu voel ik me toch geroepen om volgende week minimaal 175 te drukken. ;)
Verdomd sterke bench Gijs.

crazy bench Gijsie! 172,5 met semi close grip is toch al erg, erg sterk!

t*ring sterk Gijs!
good job

Heel sterk Gijs. :bow:
En zo'n volume man.
En na zulke pr's ook nog "gewoon" even die sets erachteraan drukken...
Dan zou het voor de meeste mensen wel een eind klaar zijn denk ik.
Jij gaat dan nog even verder met wat meer moordende oefeningen.
Ongelofelijk. :thumb:

Het voelt weer alsof er jammer genoeg weer een hele periode stagnatie van de bench zou kunnen aankomen.

Tja dat is een kwestie van keuzes maken Gijs, weinig mensen die tegelijk grote progressie op bench EN op overhead kunnen maken. En aangezien je overhead nu gaat als een trein is dit gewoon te verwachten. Ik heb overhead er een tijd gewoon uit gegooid om goed te kunnen vooruit gaan op bench... Maar dat ga ik niet blijven doen, want ik zie dat je MP sterker begint te worden dan de mijne en dat is onacceptabel... ;)

Hahah je voelde de concurrentie van chopperbob zeker aankomen dat je nog effe je bench liet exploderen !
Good job !

Tja dat is een kwestie van keuzes maken Gijs, weinig mensen die tegelijk grote progressie op bench EN op overhead kunnen maken. En aangezien je overhead nu gaat als een trein is dit gewoon te verwachten. Ik heb overhead er een tijd gewoon uit gegooid om goed te kunnen vooruit gaan op bench... Maar dat ga ik niet blijven doen, want ik zie dat je MP sterker begint te worden dan de mijne en dat is onacceptabel... ;)

waarom is dat? je zou toch juist denken dat die 2 elkaar versterken?

• #10.237

Oke Steven. Ik zou idd zelf juist denken dat progressie op overhead automatisch zou beteken dat dat progressie op bench zou betekenen. Zeker omdat ik nog steeds het idee heb dat de grootste progressie uit de triceps komt. Maar je doelt waarschijnlijk op het feit dat je door het volume op OH de assisterende spiergroepen teveel vermoeid om een werkelijk effectief volume te halen op bench.

Enne ben ik al sterker op die mp of nog niet, dan weet ik namelijk wat me te doen staat:eyebrow:

Maar je weet Steven dat ik op het moment meer de richting van strongman heb gekozen. Ik had voor dit jaar en vorig jaar ook als hoofddoel mijn OH verbeteren. Met een PP van 150 en mp van 120 is die nu goed in verhouding met mijn DL. Een sterke bench blijft leuk maar ik zal het toch vooral close grip blijven doen en met axle.

waarom is dat? je zou toch juist denken dat die 2 elkaar versterken?

G-men legt het min of meer uit...

Om echt goed sterk te worden op OHP moet je OHP (vind ik) als main exercise of als max effort exercise beschouwen... Of zelfs een complete OHP dag inbouwen. In mijn geval betekende dat dat ik op mijn OHP-piek bijna een uur bezig was met staande military presses... Daarna is eventuele bench training hoe dan ook iets lichter...

Nu draai ik het dus om omdat ik vooral powerlifting gericht train. Ik wil voor eind juli 190kg raw bench halen en dat zal me lukken ook. Dus verschuift overhead werk automatisch naar de vierde of vijfde oefening van de dag, maar dan kan ik hooguit nog een paar setjes pompen met 80kg in plaats van keihard te rammen met +100kg gewichten (meestal doe ik zelfs licht dumbbell werk of machines ipv heavy barbell stuff)

Ik merk dat ik beter vooruit ga op lange termijn door hier en daar een hoofdfocus te leggen ipv alles tegelijk omhoog te willen krikken, victor deed dat ook met zn squat en deadlift en zie het resultaat !

Trouwens mijn military press was jarenlang mijn beste oefening, terwijl mn bench vrij zwak was. Bij mij was het niet zo dat ohp progressie ook bench progressie betekent.

Enne ben ik al sterker op die mp of nog niet, dan weet ik namelijk wat me te doen staat:eyebrow:

Ik heb nog nooit een 1RM gedaan, dus met die 120kg van jou ben je me hoe dan ook voor ! Ik doe meestal 3-5rms, mn PR's zijn 5 x 110kg strict met gewone baar en 3 x 110 strict met fat bar. Maar nu op dit moment 1 x 120kg proberen zou zeker een dikke fail zijn... ...maar je bent nog niet van me af ! ;)

G-men legt het min of meer uit...

Om echt goed sterk te worden op OHP moet je OHP (vind ik) als main exercise of als max effort exercise beschouwen... Of zelfs een complete OHP dag inbouwen. In mijn geval betekende dat dat ik op mijn OHP-piek bijna een uur bezig was met staande military presses... Daarna is eventuele bench training hoe dan ook iets lichter...

Nu draai ik het dus om omdat ik vooral powerlifting gericht train. Ik wil voor eind juli 190kg raw bench halen en dat zal me lukken ook. Dus verschuift overhead werk automatisch naar de vierde of vijfde oefening van de dag, maar dan kan ik hooguit nog een paar setjes pompen met 80kg in plaats van keihard te rammen met +100kg gewichten (meestal doe ik zelfs licht dumbbell werk of machines ipv heavy barbell stuff)

Ik merk dat ik beter vooruit ga op lange termijn door hier en daar een hoofdfocus te leggen ipv alles tegelijk omhoog te willen krikken, victor deed dat ook met zn squat en deadlift en zie het resultaat !

Trouwens mijn military press was jarenlang mijn beste oefening, terwijl mn bench vrij zwak was. Bij mij was het niet zo dat ohp progressie ook bench progressie betekent.
Ah OK, thanks voor je uitleg. Ik had het iets anders geinterpreteerd. Volgens mij wordt je bench namelijk automatisch ook sterker als je OH sterker wordt, al zal je natuurlijk harder gaan op 1 van beiden als je daarop focust.

Ik werd juist doordat mijn bench erg sterk was beperkt in mijn beweging tov de OHP dus automatisch erg slecht.

Terug
Naar boven