MuscleMeat

g-mens log

Ah OK, thanks voor je uitleg. Ik had het iets anders geinterpreteerd. Volgens mij wordt je bench namelijk automatisch ook sterker als je OH sterker wordt, al zal je natuurlijk harder gaan op 1 van beiden als je daarop focust.

Denk dat het elkaar zeker wel helpt, maar niet direct...Bedoel als jij op dinsdag een overhead psycho dag houd, moet je niet verwachten vrijdag een pr op de bench te zeggen. Maar je kan er van uit gaan als Gijs is een rustiger weekje houdt kwa presses en de week erna bv begint met bench dat hij prolly 177.5kg pakt....omdat je schouders, triceps nu ook fris beginnen!

Zelf ook nooit last van gehad. Mijn bench en OH gingen tegelijk omhoog en vaak genoeg beiden in 1 training gedaan. Maar niet iedereen is hetzelfde natuurlijk.

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.243
Denk dat het elkaar zeker wel helpt, maar niet direct...Bedoel als jij op dinsdag een overhead psycho dag houd, moet je niet verwachten vrijdag een pr op de bench te zeggen. Maar je kan er van uit gaan als Gijs is een rustiger weekje houdt kwa presses en de week erna bv begint met bench dat hij prolly 177.5kg pakt....omdat je schouders, triceps nu ook fris beginnen!

Mwah dat zou een godswonder zijn. bench kan soms zo zwaar vallen. Met deadlift heb ik dat bijv nooit. Zelfs als ik me slecht voel kan ik gewoon door het harder te willen tegen mijn max blijven pullen. Bench kan soms gewoon doodvallen op de borst zeg maar.

Maar 177,5 na rust zou ik wel voor tekenen hoor.

---------- Toegevoegd om 19:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:30 ----------

Zelf ook nooit last van gehad. Mijn bench en OH gingen tegelijk omhoog en vaak genoeg beiden in 1 training gedaan. Maar niet iedereen is hetzelfde natuurlijk.

Jij was dan ook wel het extreme benchmonster gewoon.

Tijd om eens op zaterdag naar Baarn af te reizen dan

• #10.247
Ja Jacco kom eens langs zou ik zeggen.

Vandaag LB

6 min fiets

Oef 1 Olympic (full) squat
10xbar
5x60
5x80
5x100
3x140
5x180
5x180
5x180
5x180
5x180 (5x5x180 = RAW PR)

Pff hoerezwaar. Hier is de rek wel even uit. Mss nu verder met kniebanden of weer lowbar maxxen.

Oef 2 60mm Axle deadlift (alles zonder straps)
5x136
5x176
5x206
5x226

Niet slecht, zwaar op de grip. Hamstring ging maar stond wel behoorlijk strak tijdens de lifts. Nog geen 100% herstel dus.

Oef 3 60mm axle yoke squats (alles 5 sec vasthouden bovenin)
5x136
5x236
5x336
3x416 pff trillen als een rietje. Mss teveel van het goede om yoke met 400+ te lopen en ook dit soort geintjes te flikken.

Oef 4 Roman chair squats
20xbw
20xbw
20xbw

Oef 5 Staande leg curl
20x20
20x20
20x20

Je voelt hem de eerste rep trekken rechts in de ham en dan lijkt het te verdoven.

Oef 6 Leg extension
30x60kg

Soort van afpompertje. Stonk ondertussen behoorlijk naar ammoniak wat 1 van twee dingen kan beteken: 1. Herstel is niet optimaal 2. Te diep gegaan tijdens de training.

denk dat die beultraining van gisteren en sowieso de trainingen van zaterdag ook wel behoorlijk invloed hebben op je lichaam / herstel.

Gijs, zou je met West -en Zuid-Nederland in het achterhoofd, er niet verstandig aan doen om gewoon ff helemaal niet meer te deadliften?

Ik heb de onderdelen 's ff bekeken en er zit bij die wedstrijden geen zware deadlift in, dus waarom zou je het risico nemen?

Ga ik zeker een keer doen maar komend weekend heb ik helaas andere verplichtingen aangezien het HG-seizoen het weekend erna begint.
Maar zo gauw ik tijd vrij kan maken wil ik zeker een keer mee trainen.

Klinkt goed knul!

Ik wil binnenkort ook weer een keer langskomen, moet nog ff kijken wanneer.
Zal proberen mijn trainingsmaatje dan ook mee te nemen (hij vind zichzelf te slap....)

• #10.252
Gijs, zou je met West -en Zuid-Nederland in het achterhoofd, er niet verstandig aan doen om gewoon ff helemaal niet meer te deadliften?

Ik heb de onderdelen 's ff bekeken en er zit bij die wedstrijden geen zware deadlift in, dus waarom zou je het risico nemen?

Een week geen deadlift is een week niet geleefd.

Lol'd ik stonk vandaag ook hard naar ammoniak, ik dacht dat ik goed had getraind. :roflol:

Wat een sterke training weer Gijs!

Ammoniak geur is normaliter gewoon te weinig koolhydraten in je systeem G, waardoor het eiwitten verbrand als brandstof... Meer Kh eten dus rondom je trainen.

• #10.256
Je zou verwachten dat een pak chocomel genoeg zou zijn. Je hebt gelijk dat er dus eiwitten worden verbrand maar in mijn ervaring is dat niet door KH tekort maar waarschijnlijk door spierafbraak tijdens de training.

---------- Toegevoegd om 08:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:18 ----------

Mezelf gisteren trouwens nog 2 olympische standaards geregeld (super zware uitvoering) die ook nog aan elkaar kunnen worden gezet met een dwarsbalk. Zaterdag te bewonderen. Geeft de mogelijkheid om bv incline log lekker in de zon te doen buiten, pushpress, etc etc. Toch weer leuk.

Ook komt er wrs nog een stapeltje 25kg plates aan bij RPB. Verdorie de garage puilt uit.

Dat zou je denken inderdaad, misschien toch niet genoeg KH verdeeld over dag, ook al kan ik me dat ook niet voorstellen bij jou, alhoewel te veel eiwit in verhouding tot die Kh is weer niet ondenkbaar. Spieren afbreken gebeurt echt pas als je zonder voeding zit, dus dat lijkt me vrijwel uitgesloten...

Betreffende de garage: Twee weekenden beunen met die rakkers en er je zet er zo twee meter garage bij! Chop die plakt er een dakkie op en klaar. :D

Hoe lang voor je training heb je die Choco genomen? Meestal is die vloeibare troep wel binnen 20-40 minuten opgenomen in je lichaam. Maar dat wil nog niet zeggen dat het GELIJK gaat verbranden etc.. Daarnaast kan je zweet ook gewoon ruiken naar het eten van gisteren. bijv. uien of andere soortgelijke producten.

----Gossip----------
Ik heb laatst iets gelezen. Dat als je je eiwitten niet in een bepaalde verhouding inneemt met carbs, je ook gaat meuren. Omdat het dan dus die eiwitten gaat verbranden. Zonder dat het omgezet wordt en jaar spieren gaat. Maar direct als brandstof wordt verwerkt.
----/Gossip-----

Mijn interpretatie. Krik je koolhydraten wat omhoog. Wat meer rijst of iets dergelijks 2,5 uur voor je training..

• #10.259
Oke heren boodschap begrepen. Thanks.

Haha, 25 kg plates? Oly standaarden? :D you tha (g-)man!

Terug
Naar boven