XXL Nutrition

g-mens log

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.383
whahhaha. Maar dat ding is echt insane. Ik kan me nog herinneren dat AlexT toen op de gym met mij niet kon geloven dat ik er 20 deed en hij maar 3. Puur quadgedreven, de burn is ook echt belachelijk.

****ing bruut ding, die wil ik zeker een keer proberen

Oh jeez, ik hoop niet dat ik mezelf laat uitdagen om dat ook uit te proberen, denk dat ik het niet zal overleven. :p
Ziet er goed uit G! Killer Squats wederom!

Heeft zo'n Roman Chair squat nog ene carry-over naar bijv een stone op een plankier leggen?Of puur variatie

Gijs, kun je niet zo'n roman stoeltje voor mij in elkaar knutselen..?? :D :D

Man dit was the limit. Set 1 even erin komen voelde onwennig, set 2 liep het lekker, 3 werd zwaar. Set 4 bij rep 4 onvrijwillig paused gedaan, slechte spanning maar kwam er met ontiegelijke moeite weer uit. Rep 5 schreeuwend. Set 5 was breathing sT, elke rep 10x hyperventileren.

Gijs wat zit je hier in godsnaam te huilen ?
Er zit amper 185kg op de baar !
Luister niet naar die fanclub van jou die alles a priori al bruut vindt want daar wordt je alleen maar week van in plaats van sterk !
Dat iedereen het eens zegt zoals het is :
voor iemand van jouw niveau is 5x5x185kg nog steeds ondermaats !

Luister niet naar die fanclub van jou die alles a priori al bruut vindt want daar wordt je alleen maar week van in plaats van sterk !

Maar het was wel een PR, PR = vooruitgang

Hij doet een olympic style Squat met 5x5x185, daar mag ik alleen maar van dromen dus vandaar dat ik het bruut vind.
Ik weet wat je probeert te zeggen maar vergeleken met de meeste is dat toch echt insane.

• #10.391

THIS IS SPARTA!

Je hebt gelijk, maar dat zegt niet dat ik er niet alles aan doe om het te verbeteren. Het is wat het is. Dank je voor het subtiele terug zetten op mijn plaats.

Het is wel raw, met kniebanden moet er nu hoop ik tegen de 200 5x5 inzitten.
In ieder geval heb ik mij ten doel gesteld eind dit jaar minimaal 5x5x200 te doen olympic en raw, en een 250 met banden.

Maar het was wel een PR, PR = vooruitgang

hé weet ik wel, ik vind gewoon dat motivatie beter werkt als je iemand veren in de reet steekt voor zn sterke punten maar een schop onder de kont voor punten waar nog verder moet aan gewerkt worden !

En Gijs weet ook wel uit welke richting de opmerking komt ;)

• #10.393
hé weet ik wel, ik vind gewoon dat motivatie beter werkt als je iemand veren in de reet steekt voor zn sterke punten maar een schop onder de kont voor punten waar nog verder moet aan gewerkt worden !

En Gijs weet ook wel uit welke richting de opmerking komt ;)

Absoluut mee eens. Daarbij kijk ik ook altijd in bv jou log en dan denk ik gdvd^5#@ dat moet ik toch ook kunnen slappe lul dat ik ben!

wat voor jou man..

smolov op roman chair squats

ohh erwin.. die ****ing grappen van jou zijn echt te flauw soms.. :roflol:

@Gijs, het is je al tot in den treuren gezegd, maar ik denk echt dat zeker voor je LB wat meer rust (lees: minder volume / intensiteit en meer wat DE werk zonder een killer 1-5RM dead/squat erachter aan te doen in je trainingen en dus maar 1x per week een échte ME killerworkout), je squat ten goede zal komen en de pijntjes zal verminderen.

Laatst bewerkt:

@Gijs, het is je al tot in den treuren gezegd, maar ik denk echt dat zeker voor je LB wat meer rust (lees: minder volume / intensiteit en meer wat DE werk zonder een killer 1-5RM dead/squat erachter aan te doen in je trainingen en dus maar 1x per week een échte ME killerworkout), je squat ten goede zal komen en de pijntjes zal verminderen.

EEns met Frank mans!
Je bent nu al jaren intens en high volume aan het doen...Ga je is meer focussen op een kracht cycle ofzo....En idd laat die DE dagen ook is echt al DE dienen ipv er weer een volume high intensity en pr training van te maken!

• #10.396

EEns met Frank mans!
Je bent nu al jaren intens en high volume aan het doen...Ga je is meer focussen op een kracht cycle ofzo....En idd laat die DE dagen ook is echt al DE dienen ipv er weer een volume high intensity en pr training van te maken!

Ik spreek even eerlijk en uit het hart:

Tot een jaar of 2 geleden deed ik ook nog BB wedstrijden en dus diende alle oefeningen een doel! Ik heb daarmee een (lekker ego) bijzonder niveau behaald. Met sterkste man ook relatief kort mijn interesse ook de finale behaald en loop een 410 yoke. Squatten voor pure (dat is het keyword) kracht doe ik dus eigenlijk pas 2a3 jaar. Alhoewel ik al 16 jaar train en een jaar of 10-12 serieus mijn benen zijn er ook altijd andere doelen geweest. Daarbij heeft squatten altijd rottiger gevoeld dan bv deadlift. De progressie is dus ook langzamer. Met een raw full pr van 5x5x185 naturel ben ik bv niet in verhouding tot mijn DL, mss niet in verhouding tot mijn trainingsjaren, niet in verhouding tot de status die iedereen mij toedicht ineens nadat ik heb gedaan wat ik de afgelopen jaren heb gedaan, echter ben ik redelijk tevreden en kan ik met deze benen wel op het niveau acteren waar ik nu zit met strongman. Naast een getalletje op squat zijn er namelijk wel meer factoren die gelukkig daar meetellen.

Iedereen begrijpt hier ook wel dat ik er alles aan doe om die squat omhoog te krijgen. En nee Frank sommige pijntjes zoals die knie gaan nooit weg, ik moet daar gewoon naar laten kijken. En volgens mij heb ik in de niet event periode wel gewoon redelijk DE trainingen gedaan en heel mss is dat ook wel een reden dat ik nu al 5 weken achter elkaar een pr kan zetten op full olympics.
Echter met een eventtraining kan ik geen DE en ME doen. Ik heb dus gekozen voor een 5x5 de laatste periode.

Verder thanks voor de tips en na de events zal ik weer redelijk vaak DE trainingen doen met speed box.

Je kan nu ook bv je Events als ME zien(daar deadlift of squat bij gooien) en je gym training een DE nemen, met speed werk en iets aan hypertrofie werk(maar geen all out grinded 8rm ofzo). Zo ligt je main focus op je events met speed als ondersteuning. Komt je lichaam ook is aan herstel toe tussen trainingen!

En Gijs ik weet ook dat sommige pijntjes ernou eenmaal bijna bijhoren en dat je er voor de volle 100% voorgaat.
MAar onthoud ook jij kuurt niet (toch ;) ), jij bent maar mens en ondanks dat je je lichaam aardig hebt gehard de afgelopen jaren...is imo ietsje meer rust ook voor jouw een must.
Jij deadlift dan niet 3dagen achter elkaar een pr zoals simon, maar jouw lijf krijgt wel bijna elke week dezelfde beating....Probeer het gewoon is.
Zo kan je elke week bv naast je events kiezen voor squats, goodmorning of deadlift erbij. En fijn DE box squats, speed deads en bv nog wat stiffies / leg press...

Laatst bewerkt:
Ik snap en ken je historie (voor een gedeelte) Gijs. Maar het gaat nu niet om verhoudingen of om de wat ernstigere pijntjes zoals je knie. Ik heb het over de vermindering van de zeurende pijntjes in je pezen/spieren.

Maar de verhoudingen zijn duidelijk. Maar dat is niet mijn punt van kritiek.

Het gaat nu om een optimale trainingsroutine, en ondanks dat je al hebt laten zien dat je goed hersteld, denk ik dat zelfs jij er meer voordeel uit zal halen als je op je "DE" LB (en UB eigenlijk ook) dagen niet een loeizware 5x5x squat én/of weer voor een 3-5RM (axle)deadlift/GM oid moet gaan maar gewoon speed boxsq, speedpulls en dan miss nog een RE of op 8 RPE wat SQ/GM's/DL en afmaken met hypers/extensions/curls/roman chair/sit ups etc.

Ik durf mijn ballen te verwedden dat je hiermee op korte én lange termijn progressie er dik op vooruit zal gaan. Want de relatieve stagnatie (ivm de rest ook) op je squat is imo te verwijten aan de 2x pw loeizware met hoog volume LB trainingen.

Laatst bewerkt:
  • #10.400
hahaha

Vandaag events @ RPB samen met Frank, Jorrit en Dave de mosselman

Event 1 Log (black mamba)
10x63
8x63
5x83
5x103
3x113
4x123 5F alweer zo'n domme rep op de 2e daarna vlogen ze, hmm next time
3x128 PR (techniek helemaal in orde en dus in staat een pr te pressen)

Event 2 Chain yoke
20mx105
20mx185
20mx235
20mx275 (zonder riem pr)
10mx315 PR (deze met riem)

De 315 nog eigenlijk te zwaar, even een tijd tot zo'n 280-300 gaan en wat meer runs denk ik. Dave liep nog zonder riem een 275 chain yoke voor de eerste keer in zijn leven. Dat terwijl hij al een tijd geen events heeft gedaan en een slechte spanning heeft op een erector. Blijft een heel sterke vent!

Event 3 Deadlift (autobanden erop staat paar cm hoger had geen zin in matje en gedoe)
5x100
5x140
5x180
5x220
4x280

(zat er nog wel een in met de 280 had het echt gemoeten. De hamstring houdt het aardig. Heb er nog beetje last van maar durf wel weer redelijk voluit te gaan wat natuurlijk prettig is voor de voorrondes)

Event 4 Farmer hold (dikke handvaten)
100kg 55 sec (10 sec onder mijn beste tijd)
120kg 45 sec PR (op deze farmers, all time pr is ergens 1m04 op de dutchstrongmancup met 120)

Event 5 Mini medley
160 duckwalk 20m - 250 sledpull 20m

Medley 2x gedaan. Pff wat is die sled toch zwaar voor je lucht.

Even afpompen met chins 3x10xbw

Niet slecht na 2 dagen koninginnegedoe.

Terug
Naar boven