XXL Nutrition

g-mens log

benieuwst hoe je het op de wedstrijd gaat doen!

18x BW is nice

but you aint no vladimir de vledermaus yet baby!

Gijs, heb je het idee meer nut te hebben bij chins als bij pull ups, want die zie ik bijna nooit bij je. Chins hebben dik de overhand.

Chins = meer biceps = bijna zomer.

[Link niet meer beschikbaar]

jpg.gif
[Link niet meer beschikbaar]

27042010619.jpg

27042010620.jpg

27042010621.jpg

27042010622.jpg

beescht!

Indrukwekkende side chest!

Inderdaad gewoon een beest :)

Is je nek nu verbrand, of iets anders vaags (ja, ik zie zulke dingen niet goed [Kleurenblind])

Vanuit BB is je borst wellicht beetje ingekakt... maarjah als je ziet hoe hard je OH gaat, is het allemaal niet zo erg meer!

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.430
Haha ja geniaal verbrande nek daar.

die rug en side chest zijn goed! Maar de belichting was niet ideaal zo te zien... je armen lijken bijv. met de front double biceps véél kleiner dan dat ze irl zijn.

Ferm dat je zover als natural gaat!

Watvoor knieproblemen heb je als ik vragen mag ?

• #10.433
TL licht en telefoon is natuurlijk zoiezo ruk maar dat maakt niet uit ik kan er wel bepaalde zaken uit afleiden. Namelijk schouders zijn verbeterd en middenrug ook. Traps moeten veel dikker en armen verdomme ook!

---------- Toegevoegd om 23:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:34 ----------

Rechterknie is na val jaren terug altijd pijnlijk gebleven. Zelf idee dat er scheurtje in patella of meniscus zit.

G-men ik zag in een ander topic dat je boxsquats afraad omdat je daar als beginneling nog niet veel aan hebt. Maar ik train op het moment volgens WSB met DE en ME. Zou je mij aanraden om van DE een wat lichtere squat dag te maken of zeg je hou die boxsquats op bij DE in maar squat op ME gewoon normaal.

• #10.435
Oh ja onderarm (brachioradialis' wordt ook duidelijk dikker van strongman.

---------- Toegevoegd om 23:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:36 ----------

Als je net bent begonnen zou ik gewoon zeggen squat!

Oh ja onderarm (brachioradialis' wordt ook duidelijk dikker van strongman.

---------- Toegevoegd om 23:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:36 ----------

Als je net bent begonnen zou ik gewoon zeggen squat!

En als je 2 jaar geleden bent begonnen en je pr is 130?:p

• #10.437
Tja je kunt wel boxsquats doen maar het heeft wel meer nut als je gewone squat ook al pl gericht is met een wat wijdere stance en low bar. Juist met die squatvorm komt het er zo op aan om uit die heupen kracht te halen. Iets dat de boxsquat traint. Ik heb altijd vooral op quads getraind en merkte gewoon dat het wel wat voor me deed. Als je 2x per week LB traint nu zou ik zelf nog de voorkeur geven aan 2x gewoon squatten maar goed. Je moet doen waar je je prettig bij voelt.

Tja je kunt wel boxsquats doen maar het heeft wel meer nut als je gewone squat ook al pl gericht is met een wat wijdere stance en low bar. Juist met die squatvorm komt het er zo op aan om uit die heupen kracht te halen. Iets dat de boxsquat traint. Ik heb altijd vooral op quads getraind en merkte gewoon dat het wel wat voor me deed. Als je 2x per week LB traint nu zou ik zelf nog de voorkeur geven aan 2x gewoon squatten maar goed. Je moet doen waar je je prettig bij voelt.

Oke dan ga ik vanaf volgende week weer gewone squats doen. Moet ik wel even kijken hoe ik dat in ga delen. Mss lichte 5x5 op "DE" en dan voor een dubbel of trippel op ME?

De belichting haalt inderdaad alle definitie weg, maar een goed fysiek man. Baardje zou ik er ook inhouden!

[/COLOR]Als je net bent begonnen zou ik gewoon zeggen squat!

In de hoofdregel ben ik het eens. Maar hoe zit het met mensen die komen en die 0 glute/hamstring activatie hebben en daarnaast helemaal geen evenwichtsgevoel? Heb al vaak genoeg gehad dat zo iemand na een quarter squat de rest van de weg naar beneden valt als een baksteen puur omdat ze geen spanning op hun hams kunnen houden. Zelfs met een 5kg schijf vallen ze dan nog om.

De eerste paar weken box squats naast zware deadlifts laten doen helpt een hoop. Zodra iemand iets meer dan bodyweight box squats en deadlifts kan doen zouden ze voldoende spanning op hun hamstrings/glutes moeten kunnen houden. Dan is het inderdaad handig zo snel mogelijk die box weer te laten verdwijnen.

Ik ben van mening dat een box squat bij een hoop mensen (die voornamelijk de hele dag op hun gat zitten) wel degelijk een belangrijk kick-start middel kan zijn. Zodra de mankementen weg gewerkt zijn is er niks beter dan gewoon goed te squaten tot je veel gewicht aan de stang hebt. Eer dat de box dan iets toe gaat voegen dan zit je wel redelijk over de 200kg heen.

Terug
Naar boven