XXL Nutrition

g-mens log

mysterieuze shit dit :D

we zijn allen in spanning

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.903
Eerst dacht ik zou het Peter zijn. Maar Peter is Pega en Pjotr is al eerder en tegelijk actief geweest met Peter dus die viel af. Toen dacht ik zou het Wout zijn, maar een forum is zo'n Fries veel te nuchter voor. Het is tof dat iemand me wil helpen maar het is zo prettig als je weet wie.

ach dit spelletje Hints blaast wel een beetje leven in je anders zo stille log

Eerst echt sterk worden Gijs dan stuur ik je wel een pm. Hoop dat je dit jaar in ieder geval een plaats hoger mag eindigen op de sterkste man van Nederland. Ik schat zelf in dat er een 7e of 8ste plaats in moet zitten voor je. Volgend jaar ga je knallen Gijs omdat je dan de juiste balans hebt gevonden in endurance en maximale kracht.

Tip! Benen apart trainen, rug idem, armen idem, borst en schouders samen. Events 1 keer in de week maar dat doe je al. M.a.w Gijs maak je trainingen een stuk compacter en zult zien hoeveel vooruitgang je gaat boeken. Over en sluiten. Succes!

Voodoo & Serano - The blood is pumpin ))

Groeten

wha,cool tips van een mistery man
Zal vast een oud deelnemer zijn aan SM meets.Sjaak Ruska ofzo iets.
Peter Baltus.
Alleen dat met die plaatsgenoten van de junioren bedoelt hij volgens mij Urk.
Welke sterke man komt dus uit Urk?

toch mooi al die tips.
kunnen de meelezers ook nog van leren

• #10.908
ach dit spelletje Hints blaast wel een beetje leven in je anders zo stille log

Hier wordt nog gewoon getraind. Het hoeft hier ook geen lopende tekenfilm te worden.

Eerst echt sterk worden Gijs dan stuur ik je wel een pm. Hoop dat je dit jaar in ieder geval een plaats hoger mag eindigen op de sterkste man van Nederland. Ik schat zelf in dat er een 7e of 8ste plaats in moet zitten voor je. Volgend jaar ga je knallen Gijs omdat je dan de juiste balans hebt gevonden in endurance en maximale kracht.

Tip! Benen apart trainen, rug idem, armen idem, borst en schouders samen. Events 1 keer in de week maar dat doe je al. M.a.w Gijs maak je trainingen een stuk compacter en zult zien hoeveel vooruitgang je gaat boeken. Over en sluiten. Succes!

Voodoo & Serano - The blood is pumpin ))

Groeten

Ik waardeer je tips en ik hoop zelf ook dat ik een plaatsje hoger eindig. Het probleem zit hem er wel in dat het belangrijkste blijft dat het lol in trainen voorop blijft staan. Trainen zoals Victor zal ik nooit gaan doen omdat ik dat gewoon niet voldoening vind geven. Natuurlijk zal sterker worden wel weer de nodige motivatie geven. En dat ik sterker moet worden nog om de echte aansluiting met de top 6 te vinden dat is een feit. Er is nog veel te winnen ik zit nog niet op mijn top dus ik geloof er wel in dat ik nog een stuk sterker kan worden. Schouders ben ik bv al een stuk sterker op geworden en als ik eerlijk ben meer dan ik dacht dat ik nog zou kunnen bv.

wha,cool tips van een mistery man
Zal vast een oud deelnemer zijn aan SM meets.Sjaak Ruska ofzo iets.
Peter Baltus.
Alleen dat met die plaatsgenoten van de junioren bedoelt hij volgens mij Urk.
Welke sterke man komt dus uit Urk?

Ja Urk dacht ik ook maar ach het maakt natuurlijk niet zoveel uit wie het is maar ik vind het altijd tof om gewoon zoveel mogelijk kennis te delen. Je hoeft niet opnieuw zelf altijd het wiel uit te vinden. Soms ligt iets voor de hand en als iemand je erop wijst zie je de mogelijkheden. Bv de logcurls. Het is iets simpels maar als ik er over nadenk zie ik de mogelijkheden omdat het een stuk specifieker is als een barbell curl. Uiteindelijk doe je toch strongman.

Misschien is het wel Paul de Leeuw !

Af een toe een wat lager volume en een hogere intensiteit kan toch geen kwaad? Met de nieuw gewonnen spiermassa is het verstandig om te zorgen voor een zo hoog mogelijke neurale aansturing. Met een hoge intensiteit is dit wel het beste te bereiken.

Zelf merkte ik de afgelopen bulk wel dat ik mezelf beperkte door te weinig volume te doen, met de spiermassa die ik had werd ik nauwelijks nog sterker. Sinds dien ben ik nu ook wel anders gaan trainen.

Volume voor spiermassa, intensiteit voor aansturing, zo kijk ik er in principe tegen aan. Ik geloof dat jij qua aansturing en dus je absolute kracht nog wel het een en ander eruit kan halen. Vooral je squat zou je nog wel wat omhoog kunnen krikken.

Ik denk dat de log curls met name de cleans wel zeer handig zouden kunnen zijn voor events zoals fusten laden. Precies dezelfde greep en beweging om van je schoot naar je borst te rollen. Misschien dat bijvoorbeeld Frank in de toekomst daar goed mee kan oefenen om die snelheid te verbeteren?

Als je op je Main exc. je volume laag houdt en je intensiteit hoog, zoals hierboven paar keer omschreven, maar je voldoening vervolgens (pomp voelen, moe worden en zweten) op je assistance geen optie?

Of ga je dan het eerste doel regelrecht voorbij, geen idee eigenlijk.

• #10.914
Dan zorg je er weer voor dat het herstel teveel tijd gaat kosten, in principe ga je voor hoge intensiteit op je main exc en beperk je de assistance om het herstel te bevorderen.

Maar hoe zit het dan met de pomp :D

• #10.916
Ik heb zo'n idee dat het mss Senny S is of Dave M:rolleyes:

Vandaag LB DE

Oef 1 Low box speedsquat tegen double choked small bands (28cm box)
2x20+b
2x20+b
2x20+b
2x60+b
2x80+b
2x100+b
2x110+b
2x110+b
2x110+b
2x110+b
2x110+b
2x110+b
2x110+b
2x110+b

Oef 2 Speed deadlift tegen average band
3x60+b
2x110+b
2x150+b
1x180+b
1x200+b
1x200+b
1x200+b
1x200+b
1x200+b
1x200+b

Oef 3 Pullthroughs
10x25
10x35
10x45
10x55
10x60

Oef 4 Leg tucks
25x
25x
25x
25x

Klaar alleen het nodige. Zondag BH. Ik zal wrs stiller zijn dan dat men gewend is van me. Heb een zwaar geirriteerde keel. BLijkbaar zit er ook een limiet aan mijn stem. Ja wist ik ook niet. Kon ook geen les geven vandaag.

Ik denk dat de log curls met name de cleans wel zeer handig zouden kunnen zijn voor events zoals fusten laden. Precies dezelfde greep en beweging om van je schoot naar je borst te rollen. Misschien dat bijvoorbeeld Frank in de toekomst daar goed mee kan oefenen om die snelheid te verbeteren?

Nope, m'n speed was prima met de cleans toen ik niet meer helemaal naar beneden zakte. Sowieso is de clean nooit echt een probleem bij mij, mijn verhouding clean (bicep) kracht en schouderpress kracht is nog steeds negatief voor m'n schouderkracht.

Wat zijn leg tucks?

Lekker bezig Gijs!

Ook met DE en ME bezig? Was je geinspireerd door Bryan of komt het ergens anders van?

Ben zelf ook aan het denken om 1 speedtraining erin te gooien. Krijg alleen niks in elkaar gezet. Hoe zou jij trainen Gijs als je maar 3x per week zou kunnen trainen?

• #10.920
Ik doe al vrij lang ME en DE hoor Ruben. Zoiezo doe ik al DE stuff vanaf 3 jaar terug. De echte DE/Me doe ik nu mss een jaar ofzo wat vaster maar het valt niet echt op soms met de eventsdag.

Er is bijna altijd een LB DE alleen die is bekritiseerd omdat ik altijd na de speedoef er nog een shitload naast deed.

Met de UB (2 trainingen in de week) doe ik soms speedwerk. Bv de laatste UB training van dit log met speedmp.

Als ik nu 3x zou trainen zou het zo zijn.

LB ME
UB ME
events

---------- Toegevoegd om 02:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:52 ----------

Op de rand van een bankje balanceren en je benen intrekken. Is voor de abs.

Terug
Naar boven