AndroidHealthClinic

g-mens log

De reverse hack squat lijkt zeer sterk op de beginpositie als je in het harnas voor de truck staat. De reguliere squat is echter al op maximale kracht getest tijdens oefening 1. Voor de reverse hack squat is het voldoende om op 60 tot 70% van 1 rm reguliere squat te trainen. 12 reps per werkset zijn dan haalbaar.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #10.962
haha het moet iemand zijn die toch zelf wel aan wedstrijden heeft gedaan. Ik begin toch wel nieuwsgierig te worden. Er zitten logische dingen in. Behalve dat je met een split de spieren toch weer qua frequentie minder vaak belast ten opzichte van een UB/LB. Door de eventsdag te rekenen als fullbody is dit echter weer anders.

Er is voor beide wel wat te zeggen. Wat ik zoiezo met je eens ben is dat ik in deze fase sneller moet werken naar de werksets en dat er minder energie verloren moet gaan met een hoop sets waardoor het herstel belemmerd wordt. Een aparte armendag hoeft van mij persoonlijk niet maar bij een meer splitgerichte training kan het er wel bij. De voordelen zijn dat er gerichter getraind kan worden op kracht voor de armen wat een voordeel kan zijn op hand over hand /truckp met touw en evt stones. Het grootste voordeel dat ik echter ervaar met meer aandacht aan de armen is het verdwijnen van pijn in de aanhechtingen van de elleboog.

Het is wel tof dat er iemand zo betrokken met mij meedenkt. Alvast bedankt.

Niets te danken Gijs. Doelstelling is dat je volgend jaar minimaal tot de top 5 van Nederland behoort. Dat je het aantal setjes drastisch vermindert betekent inderdaad meer energie voor een maximale attempt. Per slot van rekening gaat het daarom bij de sterkste man. Voorbeeld: Bij een maximale attempt tijdens de log lift op een strongman wedstrijd doe je ook niet eerst 4-5 sets vooraf. Het grootste voordeel is echter dat je mentaal sterker wordt omdat je ineens beseft hoe loeizwaar je presteert tijdens de training als je maar 1 of 2 opwarmsets hebt gedaan. En juist dat geeft je die extra motivatie om nog harder te trainen omdat je vooruitgang boekt. En daar gaat om in jouw geval: sterker worden!

Laatst bewerkt:
Been training ( antwoord op Sossa ). Opwarmen met fietsen en daarna 2 sets leg extenions ( licht ) 20-25 reps. 1. Squat 2 sets met 15 reps ( 50% van 1rm ), 3 sets 3-8 reps ( 80%-90% van 1 rm ) 2. Reverse hack squat 3 sets 12-20 reps. Super oefening voor een sterke truckpull. 3. Front squat 2 werksets 6-12 reps ( 60% van 1 rm reguliere squat ) 4. Standing calf raises 3 werksets 20-40 reps ( met veel speed uitvoeren ). 5. afpompen met 2 sets 500 meter roeien op roeimachine.

Lijkt qua oefeningen e.d. veel op de beendag van Svend Karlsen.
Met name die reverse hacksquat.

Wel interessant allemaal. Klopt het dat er veel op Karlsens training is gebaseerd?

• #10.966
Laatste gok:

Berend V?

Vandaag Rug

Oef 1 Deadlift
Opw
10x60
10x100
10x140

Werksets (suited)
5x270
5x270
5x270

Ham is nog steeds niet optimaal maar het geeft de burger alweer moed! Zou zelfs zomaar een klein pr kunnen zijn.

Oef 2 Pendlay rows
15x100
15x100
15x100

pff conditioneel zwaar zeg zo na de dl.

Oef 3 Hammerstrength rows
12x90
12x120
12x140

Oef 4 Reverse pec fly
15x12blokjes
15x16blokjes
15x20blokjes

Oef 5 Leg raises
20x
20x
20x

Goede training maar ik blijf maar last houden van mijn keel. Dat gezeik moet nu eens afgelopen zijn, verder niks te klagen.

pittig.

damn, flinke deadlifts kerel! Nice!

• #10.969
Ik had dit jaar 330 willen trekken maar die ham zat me danig in de weg. Ik merk dat ik nu pas weer qua beweging een beetje normaal ga deadliften. Ik zakte eerst weer veel te diep om mijn quads te gebruiken ipv mijn hams door die blessure.

haha gelijk de raad opgevolgd zie ik... 3 werksetjes deads, high rep pendlays ;)

Een stap van 130 kilo? :roflol:

• #10.972
haha gelijk de raad opgevolgd zie ik... 3 werksetjes deads, high rep pendlays ;)

Als het steek houdt wil ik het best proberen. De training verder vul ik zelf wel in. Sneller opwerken naar de werksets is waar ik me in ieder geval aan ga houden.

Warm is warm plus er zit logica in de beredenering dat je het lichaam moet laten wennen aan de schrik van zware gewichten.

Op het NK ga je opwarmen met het log van 100kg. Dat kan nogal een klap zijn vergeleken met je normale opwarming van eerst 60 en 80 bv. Beter leer je je lichaam hier ook mee om te gaan. Ook mentaal!

Ga je nu tot de finale ook consequent suited liften voor de gewenning?

Op het NK ga je opwarmen met het log van 100kg. Dat kan nogal een klap zijn vergeleken met je normale opwarming van eerst 60 en 80 bv. Beter leer je je lichaam hier ook mee om te gaan. Ook mentaal!
Ik kan me dit idd wel voorstellen ja, mijn triceps werd niet blij van 3x50kg en 2x90kg opwarming afgelopen zondag. Misschien ook maar eens rekening mee gaan houden.

Je hebt je eigen spin doctor zie ik. Minder volume is het devies, verassend hahaha. Good for you! Ik heb met Berend getraind een paar jaar, die trainde niet zo. Dit is iemand met een bodybuilding achtergrond en ik vermoed zonder echte ervaring in strongman op nationaal niveau.
Die mannen weten namelijk geen van allen wie raspoetin was :D. En dat is een grapje....
12 reps barbell hack squat voor de start van de truckpull? Hoge reps om echt sterk te worden. Allemaal niet even logisch, maar wel een lekkere split en de meeste jongens trainen wel zo. Tja, succes zou ik zeggen.
Ik zag je 130 kg loglift en zie nu pas goed dat je naar de boom blijft kijken. Daardoor ben je zo slecht in balans, je hangt achterover. Kop eronder Gijs, recht naar voren kijken.

Uitstekend getraind Gijs. Dit nu vasthouden.

Myo, de reverse hack squat adviseer ik Gijs om niet topzwaar te doen omdat hij daarvoor zich al maximaal heeft ingezet tijdens de reguliere squat. Het zou hetzelfde zijn als Gijs na deadliften zoals vanavond ook nog eens loodzware pendlay rows zou doen. Haal je gewoon niet of je moet gaan sprokkelen en dan doe je de oefening niet goed. De reverse hack squat is meer bedoeld om de endurance te trainen die ook belangrijk is bij de truckpull. Vandaar het hoog aantal reps. Kort samengevat is de training gericht op het ontwikkelen van een combinatie van maximale kracht en endurance. Zeg nou zelf Myo met alleen maximale kracht wordt je geen topper in strongman events. Voorbeeld: iemand kan een top deadlifter zijn met bijvoorbeeld een 1 rm van 340 kg raw terwijl hij aan de andere kant nog niet eens 20 meter kan lopen met een paar farmers van 120 kg per stuk.

Laatst bewerkt:
Ik vind het leuk om te lezen wat je schrijft en je denkt na over de dingen die je zegt. Maar ik denk te lezen dat je vooral op logica gaat en niet echt op ervaring. Mijn ervaring is dat het niet zinvol is teveel te proberen events te simuleren met reguliere oefeningen, omdat de beweging en het belastingspatroon toch net anders is. De hack squat heeft naar mijn mening niets te maken met de truck pull. Die beweging is heel klein, schuin voorover, vol op de tenen en om en om met je benen. Om van het gebruik van je handen nog even te zwijgen. Juist daarom is het trainen van de events van het grootste belang. Het halterwerk is er naar mijn mening vooral om maximale kracht op te bouwen, balans in je fysiek te houden en spiermassa te kweken, indien nodig. Je hebt helemaal gelijk trouwens dat je met alleen kracht er niet komt. De meeste internationale toppers trainen daarom de onderdelen meerdere keren per week. Daar ligt de meeste winst. Daarnaast zitten we goed drie weken voor de SMVN. Het werk is eigenlijk al gedaan, de enige kracht die je nu nog kunt winnen is mentaal en daarnaast volledig uitgerust zijn. Maar nogmaals, ik vind je posts leuk en doordacht en met je stelligheid weet je mensen te overtuigen.

• #10.978
Dan weet ik dat het in ieder geval geen aparte naam is voor jou Robbert. Ik dacht zelfs even dat jij het was door minder volume te adviseren en je liefde voor een armendag.

Hahahaha die liefde is zwaar overdreven hoor, het is gewoon ijdelheid.

• #10.980
Koning
Afb047_1.jpg

Keizer
[afbeelding niet meer beschikbaar]
Admiraal
Afb002.jpg

Terug
Naar boven