AndroidHealthClinic

g-mens log

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.081
Hoe ziet je verdere voorbereiding eruit voor het NK? ga je een deload toepassen of neem je totale rust en dan weer wat langzaam opwerken om op het NK te pieken?

Ik heb me de laatste tijd al kapot gemaakt tot nu. Zit op mijn top ongeveer met 310 (hopelijk weer 320 op nk) DL, 420 yoke en 135 log. Nu trek ik het deze week nog door (net sportmassage gehad) en dan volgende week dinsdag chiropractor om nog alles voor het nk te laten richten. Deze week 4 trainingen en dan na de chiro op woensdag een lichte training om spanning terug te zetten.

Ik heb me de laatste tijd al kapot gemaakt tot nu. Zit op mijn top ongeveer met 310 (hopelijk weer 320 op nk) DL, 420 yoke en 135 log. Nu trek ik het deze week nog door (net sportmassage gehad) en dan volgende week dinsdag chiropractor om nog alles voor het nk te laten richten. Deze week 4 trainingen en dan na de chiro op woensdag een lichte training om spanning terug te zetten.

Duidelijk, al zou ik persoonlijk deze week al wat rustiger aan gaan doen, om optimaal fit te zijn en volgende week spanning gaan opvoeren. Succes iig:)

• #11.083
Vanmiddag nog sportmassage gehad. Deed me goed. De enorme pijn in mijn rug was wat weggetrokken.

Oef 1 Close grip benchpress
5xbar (ja kan weer archen)
10x50
10x70
5x100
5x120
7x140 PR (heb ik even nagezocht)
3x150 pr?

Oef 2 Incline dumbbell press
15x24
8x40
6x50
5x54 easy nog
5x60 laatste 2 reps minimaal hulp van JW.

Gaat ook vooruit zonder dat ik het ooit doe.

Oef 3 Machine shoulder press
10x100 full bl
10x110
10x120 PR

Oef 4 Wide grip barbell upright rows
10x40
10x50
10x60
10x70
6x80 PR (wel wat smokkel)

Oef 5 Parallel bar dips
10xbw
10xbw+20
9xbw+40

Oef 6 Plate side raises
20x10
20x10

Nice one.

Ik dacht dat je armen al tegen de 50 aan liepen.

hele mooie training kerel ! Zal wel goed voelen om nu nog in de laatste zware trainweek voor het NK nog ff PR's te zetten. Goed voor het vertrouwen voor de 130 kg log op t NK.

Tot morgen!

nog ff een vraagje: waarom geen MP of PP gedaan? Vanwege je rug?

Laatst bewerkt:
  • #11.086
Ik dacht dat je armen al tegen de 50 aan liepen.

Met 46,5 en zo 47 met gepompte triceps gaat het toch ook die kant op?

hele mooie training kerel ! Zal wel goed voelen om nu nog in de laatste zware trainweek voor het NK nog ff PR's te zetten. Goed voor het vertrouwen voor de 130 kg log op t NK.

Tot morgen!

nog ff een vraagje: waarom geen MP of PP gedaan? Vanwege je rug?

Ja voelt goed idd en over die mp/pp idd voor mijn rug. Het is dom om nu ook nog mijn rug verder op het spel te zetten.

• #11.087
Training net met Frank bij All-in Utrecht. Was er mooi op tijd en werd rusteloos dus maar gaan trainen voor de wedstrijd.

5 min crosstrainer

Oef 1 Deadlift (raw)
5x120
5x170
3x210
3x250
3x280
1x300

Oef 2 Parallel barbell rows
10x120
10x120
10x120

Oef 3 Chins
10xbw
6xbw+25
6xbw+25
6xbw+25

Oef 4 Machine rows
10x
10x
10x
10x
10x

gewicht zegt niks hier

Oef 5 Pull down breed met hammer grip
15x59
15x77
15x100

Oef 6 Ondersteboven hangende Rocky shizzle sit ups
20x
15x
10x

Lekker nog ff gepompt zo te zien.

Begrijp nog steeds niet waarom je niet meer naar een wedstrijd toewerkt. Waarom niet 4 weken van te voren, deload (echte deload). Daarna 3 weken langzaam opbouwen qua intensiteit en volume zodat je in week 4 op de wedstrijd knetter hard kan rammen. Ik ben van mening dat je nog beter kan presteren dan dat je nu al doet indien er goed geperiodiseerd word. Maar dat is mijn bescheiden mening.

• #11.090
Dat mag je vinden. Ik vind dat ik het aardig doe door de afgelopen weken na de kwalificaties weer rustig op te bouwen en nu zo 2 weken voor het NK weer op volle kracht te komen. Iedereen mag van mij verder een mening hebben maar ik zal nooit weken lang onder mijn kunnen gaan trainen onder het mom van periodisatie.

Begrijp nog steeds niet waarom je niet meer naar een wedstrijd toewerkt. Waarom niet 4 weken van te voren, deload (echte deload). Daarna 3 weken langzaam opbouwen qua intensiteit en volume zodat je in week 4 op de wedstrijd knetter hard kan rammen. Ik ben van mening dat je nog beter kan presteren dan dat je nu al doet indien er goed geperiodiseerd word. Maar dat is mijn bescheiden mening.

Vanuit de theorie redeneren is leuk. Maar de praktijk blijft toch de beste graadmeter voor je succes en ik denk dat als je z'n log terug leest, je het wel zult begrijpen waarom hij t zo doet, ondanks dat hij hij volgens sommige theorieën niet op de 'beste' manier traint.

Om een voorbeeld te noemen: als je hem 2 dagen na een zware event training dikke PR's zet op de squat, kun je wel stellen dat bijv., het DE / ME principe van WSB voor hem niet altijd de beste manier is om te trainen. Ik heb het idee dat er soms mensen zijn die te rigide vanuit de theorie trainingslogs bestuderen en bekritiseren maar de praktijk totaal negeren.

Goeie training Gijs!

Je moet doen waar jij je lekker bij voelt, en waarvan jij denkt dat je het maximale kan gaan presteren.

Tot zaterdag.

ik vind dat je wel lekker bezig bent G :)

Zo, die 300 raw is echt geen probleem meer zie ik. Mooi zo! Lekker volume gedraaid weer!

nice deadlift G!

sterke deadlift weer !

die 300 lift je die inmiddels ook al PL approved? ik weet dat het niet je doel is, voor de rest ook geen haat, gewoon nieuwsgierig? ik heb je em allang niet meer op film of met eigen ogen zien liften (of het is langs me heen gegaan)

• #11.098
Suited zoiezo wel Erwin daar heb ik er wel een paar van op film staan pl approved zelfs een dubbel. Raw zou ik er voor de hamstring blessure tegenaan hebben gezeten denk ik om hem ook pl approved te doen. Heel mss zou ik het nu kunnen had ik geen 3x280 gedaan. De hamstring doet gewoon weer mee maar is nog steeds gevoelig en daardoor heb ik zoiezo beide hams minder goed kunnen trainen (geen RDL en absoluut geen GHR). Ik merk dan ook dat ik op het moment meer dan ooit vertrouw op mijn sterke onderrug in de deadlift. Ik hoop zo na rust in de vakantie toch weer eens echt op volle kracht te zijn op deadlift om nog mooie dingen te kunnen laten zien.

mooi man. ben benieuwd dan wat je eind dit jaar gaat pullen

• #11.100
Vandaag LB max squat

6 min crosstrainer

Oef 1 PL squat (low bar, beneden par)
10x20
10x60
5x100
1x140
1x180
Banden om
1x200
1x220
1x240 PR (mooi!! de 250 gaat heel snel vallen)
7x200 PR

Oef 2 45% legpress (geen banden en gewicht alleen aan schijven)
10x150
10x250
8x300
6x350
5x400 PR op deze legpress

Oef 3 Pullthrough
10x40
10x60
10x70

Oef 4 45% hypers
10xbw
10xbw+15