Fitness Seller

g-mens log

Ik kan het wel aanpassen ja. Ik doe het zodra ik thuis ben, zal dan wel het filmpje opnieuw moeten uploaden. :)
Heb je misschien ook de gewicht van de Tire voor me G?

Laatst bewerkt:
als ik mag antwoorden voor gijs hummer: is totaal niet te vergelijken:P

ik heb nooit 160kg hercules hold vast gehad en ook geen 320 deadlift maar als ik in mijn geval lichtere gewichten vergelijk heb ik nog geen idee, gezien je bij deadlift altijd maar kort vast hebt...

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.265
Voelde dat dan een beetje hetzelfde als een deadlift met 320kg en mixed grip, of was het helemaal anders..?
Whatever, een enorme prestatie geleverd.

Anders. Een herculeshold gaat een beetje zo. Je pakt hem beet. Hij wordt op spanning gezet dan verstijft je hele lichaam. Je denkt dit houdt ik nooit langer dan 20 sec vol. Na zo'n 20 sec begint bij mij een soort van gevoelloosheid in de armen te ontwikkelen en voelt het al een stuk beter. Vanaf 30 sec beginnen echter je lats en alles tussen je schouders te schreeuwen. Hierdoor moest ik ook na 53 sec loslaten, het voelt dan al een tijdje alsof je lats eraf gaan scheuren.

Ik kan me voorstellen dat jij bijna een orgasme had vlak voor je losliet dan. ;)
Jij houd volgens mij van pijn en afzien. :D
Het lijkt me heel bruut, zeker met mijn zwakke handjes...

---------- Toegevoegd om 11:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:32 ----------

Heb jij al eens met de grippers van COC gespeeld?

Gijsje.. ff dat je het weet: Goed gedaan kerel! Erg gave prestaties! 8e van nederland is toch weer een stapje dichterbij nr. 1 van nederland:)

Cheers.

Mark

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.268
Ik kan me voorstellen dat jij bijna een orgasme had vlak voor je losliet dan. ;)
Jij houd volgens mij van pijn en afzien. :D
Het lijkt me heel bruut, zeker met mijn zwakke handjes...

---------- Toegevoegd om 11:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:32 ----------

Heb jij al eens met de grippers van COC gespeeld?

Ik ben een notoire zwakkeling met de COC. Zoiets van: Als ik tegen weerstand mijn handen dicht moet doen zijn ze niet al te sterk maar als ze eenmaal dicht zijn gaan ze niet gemakkelijk meer open.

Ik ben een notoire zwakkeling met de COC. Zoiets van: Als ik tegen weerstand mijn handen dicht moet doen zijn ze niet al te sterk maar als ze eenmaal dicht zijn gaan ze niet gemakkelijk meer open.
Ja, gek is dat...
Sommigen kunnen er niet goed mee overweg, terwijl ze wel voldoende kracht in hun handen hebben.
Strange, maar niet belangrijk als je op "De sterkste man van Nederland" 8ste wordt! :bow:

Ja, gek is dat...
Sommigen kunnen er niet goed mee overweg, terwijl ze wel voldoende kracht in hun handen hebben.
Strange, maar niet belangrijk als je op "De sterkste man van Nederland" 8ste wordt! :bow:

Hummer, vergeet niet dat knijpkracht wat anders is als gripkracht: met grippers moet je twee verticale buisjes met een soort zijwaartse beweging dichtknijpen, terwijl Gijs een fenomenale gripkracht heeft met bars en handles ... ;)

Als je een zware halter vast moet houden heb je toch eigenlijk een negatieve beweging aan die van het dichtknijpen van een gripper..?

Als je een zware halter vast moet houden heb je toch eigenlijk een negatieve beweging aan die van het dichtknijpen van een gripper..?

Er was eens een interview met Andrus Murumets en Zydrunas Savickas en daarin vertelden ze dat hun grip zelfs achteruit ging door het werken met grippers.

De beweging lijkt er inderdaad op, alleen maak je met een gripper een knijpbeweging met het bovenste gedeelte van je vingers vanuit een vrij grote hoek en dan ook nog tegen de binnenkant van je eigen hand.

Een stalen, ijzeren of aluminium buis omklemmen is toch een veel meer natuurlijker beweging: dit doe je al als baby als je de vingers van je pa of ma vast hebt! :D

Heb je nog de gewicht van de tire voor me G?

Dan zou het alleen nog handig zijn om sterker te worden met grippers... ???

Volgens mij 400kg...

Grippers zijn handig voor Benchers, knijpkracht is dan van belang. (vandaar dat de sterkste Benchers meestal ook zeer goed met grippers kunnen werken)

ok

Er was eens een interview met Andrus Murumets en Zydrunas Savickas en daarin vertelden ze dat hun grip zelfs achteruit ging door het werken met grippers.

Wat denk je dat grippers voor een extra belasting vormen voor je pezen in je handen en onderarm? Zal me niks verbazen als je na je rug training, deadlift training en je strongmen crap, je handen overtraint als je er ook nog 3x per week heavy crushing bij gaat doen!

Terug
Naar boven