Thanks mannen.
Vandaag internationale wedstrijd strongman cup Belgium. Natuurlijk geen al te goede voorbereiding met de NK en een paar zware trainingen er dicht op maar ja **** em de knop moest om!
Onderdeel 1 Carry en drag medley, 170 duckwalk en een hoerigzware sled van 300, alles over 15m. Uiteindelijke tijd was 70 sec en ik weet niet precies de uitslag meer maar geloof 5e achter Richard, Jan, Alex en Kelvin. Volgens mij kreeg de rest hem ook niet uitgetrokken.
Onderdeel 2 Boom last man standing (IFSA)
100 als eerste beurt en tevens als warming up beschouwd om log aan te voelen.
2e beurt 120 easy en 3e beurt 130 eigenlijk ook. Ik wist dat als het ging gebeuren er vandaag een goede kans was op een 140. En jawel in 2e instantie na een ****ing close eerste press alsnog de 140 log!! En idd ik ging echt helemaal uit mijn plaat. Voor mij is het wel zo'n grote overwinning om dit op een wedstrijd te doen na al het bloed zweet en tranen op het log afgelopen jaar. Geloof ook nog dat ik hiermee 4e werd haha.
Onderdeel 3 Super farmers medley alles 15m 100kg, 130kg, 155kg
Uiteindelijke tijd 32 sec. Ook hier weer 4e geloof ik na Jimmy (27s), Jan (31s), Richard 31 nog iets)
Onderdeel 4 Super yoke 380kg
Fijne yoke, hier zou ik mijn eigen record van 420 zeker mee verbeteren. Beetje beginnersfoutje door na de easy pick up meteen te willen lopen en meteen een onbalans. Daarna snel kunnen uitlopen. 16 sec en redelijke tijd ergens plaats 6. De mannen zoals Jimmy en Jan gingen gewoon supersonisch onder de 10sec.
Onderdeel 5 Guust. 85 kg dumbbell met 70mm handvat.
Kan ik kort over zijn. Ja doei! Bijna niemand lukte het wat een onding maar ach mss volgend jaar.
Onderdeel 6 Stones. 110 op 170 / 125 op 160 en daarna was het volgens mij 135 / 145 /155 op aflopende hoogtes.
De 1e koste weer veel tijd. Was omdat er geen voorkant op dit platform zit en dus kon je daar niet als steun gebruik van maken. Dus op de schouder en dan pushpressen etc. 2e tot de 4e gingen vrij gemakkelijk en de 5e was gelapped en wilde omhoog komen was de tijd op. Heel jammer hij was makkelijk gegaan. Voor het klassement had het niet gehoeven maar het voelt zo lekker om alles erop te leggen.
Uiteindelijk 5e en weer een wereldwedstrijd gedraaid naar mijn idee.