MuscleMeat

g-mens log

gijs, ik zie dat je bij mp de eerste reps niet pauzeert en zodra het zwaarder word wel....

volgens The Legend maakt het voor progressie geen ruk uit hoe je ze doet, whats youre point of view? wissel jij het wel eens af? merk je verschil?

Wat een ****ing beest ben jij toch, echt, dikke respect!

Gijs begint opeens een waar voorbeeld te worden voor me :thumbs:

Jouw mentaliteit moesten meerdere mensen hebben beescht !

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.444
haha deze man is psychisch...****..op vakantie als een mong**l bezig ,hij is volgens mij nog nie eens 1 dag thuis gelijk dit soort praktijken hahah...raar joch! ga es ff paar dage chille joh!

great job boss
(y)

Toch een week niks gedaan op vakantie hoor;)

gijs, ik zie dat je bij mp de eerste reps niet pauzeert en zodra het zwaarder word wel....

volgens The Legend maakt het voor progressie geen ruk uit hoe je ze doet, whats youre point of view? wissel jij het wel eens af? merk je verschil?

Waarom zou het anders zijn als met bv een squat Erwin? Tijdens de negatieve fase bouw je ook kinetische energie op volgens velen tijdens een squat. Als je te lang rust ben je die kwijt. Zolang je ademtechniek goed is en je voldoende lucht hebt voor de volgende rep gewoon doordoen.

Stukje van Christian Thibedeau op Elite FTS

"Namely, by increasing the amount of kinetic energy produced
during the yielding phase, and transferred into the execution of the
overcoming phase, you increase power and force production and you
improve the neural, reflex and muscular factors involved in force
production."

Wat een ****ing beest ben jij toch, echt, dikke respect!

Respect terug. Je zag er goed uit voor de DBB contest!

Gijs begint opeens een waar voorbeeld te worden voor me :thumbs:

Jouw mentaliteit moesten meerdere mensen hebben beescht !

Dank je Max. Fijn man dat ik dat opeens kan zijn:p

thnx mate, ik ga dan toch ook maar eens gebruiken maken van stretch reflex bij oh presses...

• #11.446
Oh oh ik zit toch niet te stoken nu in de liefdevolle relatie die je hebt met Matthieu?

Oh oh ik zit toch niet te stoken nu in de liefdevolle relatie die je hebt met Matthieu?

how, nee hoor, hij zegt juist exact hetzelfde als jij. maar wil je misschien wel refereren naar hem als The Legend?

we are not worthy! we cant say his name

• #11.448
Matthieu
Matthieu
Matthieu
Matthieu
Matthieu

Ik heb het hier ook nog even een paar keer hardop geroepen. Het lukt me prima om hem bij zijn naam te noemen.

Dinsdag gaan Frank, ik en Matthieu trouwens wel een legendarische training samen doen. Mss ga ik Matthieu dan ook wel iets meer legendarisch vinden.

Wat betreft stretch reflex en kinetische energie is er dan ook een gulden regel hoe lang de negatieve fase moet duren? Hoe snel zou je bv. moeten zakken met een squat of met een MP om het optimale eruit te halen?

Matthieu
Matthieu
Matthieu
Matthieu
Matthieu

Ik heb het hier ook nog even een paar keer hardop geroepen. Het lukt me prima om hem bij zijn naam te noemen.

daredevil :roflol:

ik durf te wedden dat je het niet 3 keer in het donker voor de spiegel durft!

• #11.452
Wat betreft stretch reflex en kinetische energie is er dan ook een gulden regel hoe lang de negatieve fase moet duren? Hoe snel zou je bv. moeten zakken met een squat of met een MP om het optimale eruit te halen?

http://ezinearticles.com/?Eccentric-Control-Training---E-Test-Drop-2-System&id=3382484
http://www.elitefts.com/documents/Kinetic_Energy_Accumulation_Training.htm

Het komt erop neer dat voor maximale opbouw van kinetische energie je zo snel mogelijk moet zakken Ruben. Echter het omslagpunt van negatieve fase naar positieve fase is de limiterende factor hier. Je wordt door de jaren heen steeds beter in het snel afremmen van de bar en weer omzetten naar de positieve fase echter zit er een grens aan. Ook hier is dat net als kracht een trainingseffect, dus voor iedereen zal dat anders zijn. Je zult het een beetje moeten aanvoelen. Mijn advies is in ieder geval: Ga niet te langzaam zakken. Gebruik de snelheid waarmee je nog een goede techniek kan handhaven en voldoende spanning op de rest van het lichaam kan handhaven.

• #11.454
Vandaag training met broertje in Arnhem.

6 min fiets

Leg ext
3x15x15kg opwarmen

Oef 1 Fullsquat high bar (raw)
10x40
10x50
10x70
5x100
5x140
5x180
3x190
3x200 (volgens mij een pr raw)
1x210

Nice, pr staat full en high bar op 215 als ik het mij goed herinner. Ik had er eventueel overheen kunnen gaan vandaag en zeker met een andere opbouw.

Oef 2 Deadlift
5x120
5x170
5x220
5x250
2x270 3F

Hmm op zeker niet slecht voor na het squatten maar ik erger me nog steeds aan mijn rechter hamstring, ik kan niet precies trainen zoals ik wil en het hindert mijn deadlift.

Oef 3 45% Legpress
10x230
10x280
10x330
10x380
10x430

Oef 4 en 5 supersets leg ext en leg curl
15x65 - 15x35
15x80 - 15x45
15x100 - 20x30

Oef 6 Seated calf
15x25
15x50
15x50

Misselijk en koppijn. Na een shake, vruchtensap en blikje chocomel weer een beetje bij mijn positieven gekomen.

mooie gewichten hoor kerel ;)

Waarom doe je zoveel lichte setjes met squaten terwijl je met deadlift in 3 sets over de 200 zit.

• #11.457
Omdat ik met mijn broertje was en die toch met die lichte sets moest beginnen en dus deed ik extra opwarm sets. Kwam ook niet slecht uit want alles was stijf als de neten van de eventtraining van zaterdag.

Deadlift was ik na het squatten ook warm zat voor en tot 200 is gewoon opwarmen.

Oke, duidelijk. :)

Als ik gesquat heb doe ik ook niet veel opwarmen met deadlift begin dan ook 120-170-220 goede keuze.

• #11.460
Ah mooi man back up van een expert:D

Terug
Naar boven