Fitness Seller

g-mens log

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.541
beestige training kerel :thumbs: en gruwelijk die yoke als deadliftbak haha! Wil ik volgende keer ook wel ff mee spelen :D

Is best maar is echt belachelijk zwaar met de schijven zo dichtbij. Volgende keer mss ook bv 2x50 op de achterste pinnen dan kan de bak ook niet meer verschuiven. Nu had ie nog de neiging om bij een repout iets te verspringen als je hem neerzette.

Lekker gebeest Gijs!
Inderdaad een zeer lekkere Front Squat na die gruwelijke Oly's en Deadlift!

Thanks was er ook zeer tevreden mee. Zoiezo al heel lang geen FSQ gedaan en dan na die oefeningen nog 160.

Originele manier om van een yoke een bakdeadlift te maken, goed gevonden:)

Thanks. Soms liggen de oplossingen idd voor het oprapen en moet je er maar net op komen. Zonde om veel geld uit te geven voor materiaal voor een dl bak als je hem eigenlijk al hebt liggen. Zit nog uit te vogelen hoe er ook nog een SQ app van te maken met minimale aanpassingen.

Die 45% sit ups tegen band klinken wel als een leuke oefening. Op een decline bankje en dan iemand die met zn voet op de band gaat staan, neem ik aan?

Wel bankje maar ik choke (lus en dan door zichzelf) de band gewoon om een paal van het powerrack en zet het bankje er een stuk vandaan.

Lijkt me prima.

De yoke in de powerrack doen misschien?
Dat je 2 de pinnen of de safety's legt bijvoorbeeld?

super idee van die bakdeadlift, en zeer sterke training maat !

Haha, ziet er inderdaad als een killer uit! Maar sow.. wat een training is er neergezet :)

mijn complimenten hoor.

hehe ik hoef m toch niet net zo zwaar als jij te doen beest! die 2 van 50 is wel een goed idee ja op het einde! zo word ie wat stabieler en miss klein hefboomeffect wat lekkerder lift!!

• #11.546
Ik heb de oplossing al bedacht voor de squatmachine. Echter nu geen tijd voor maar komt binnenkort. Ik zit echter even met de hefboomarm. Zou het voor het gevoel veel uitmaken als die kort is op de squat. Dus het punt van de ophanging tot waar je er onder staat.

De volgende constructie ga ik eens proberen:

Ipv 2 leggers voor de barbell in het powerrack ga ik 2 stukken buis lassen op een U profiel die ook in de gaten kunnen van het powerrack. De buis moet binnendiameter 50 hebben. De nieuwe yoke past vrij precies aan de binnenkant van het powerrack dus dat is mazzel hebben. De zijdelingse loadingpins van de nieuwe yoke kun je dan door de pijp doen. Dan hangt de yoke dus in het powerrack aan zijn loadingpins. De hoogte van dit scharnierpunt is dan dus ook verstelbaar. De monolift arm zal gaan dienen als haak om de squatstang op de juiste hoogte te houden. Je staat eronder. Squat hem uit. De monolift onthaakt en je kunt squatten. Een minimale diepte zodat je er niet meer onderuit komt kun je bewerkstelligen door een dwarsbalk op de leggers van het powerrack te leggen op de gewenste maximale diepte.

Voila. Enige wat ik moet maken zijn de steunen die in het powerrack kunnen en als draaipunt gaan dienen. Als ik het materiaal heb (en heb het meeste er al van) is het kwestie van een uurtje.

Klinkt inderdaad als een oplossing is het alleen niet een hele gedoe om de Yoke qua hoogte te wijzigen en eventueel te verwijderen/toevoegen?

Irakezen zijn niet te vertrouwen, ouwe :sd:

• #11.551
Klinkt inderdaad als een oplossing is het alleen niet een hele gedoe om de Yoke qua hoogte te wijzigen en eventueel te verwijderen/toevoegen?

Op zich is alles een gedoe om dingen in en uit elkaar te zetten. Ik heb ook liever een enorme hal waar ik gewoon alles alvast in elkaar kan zetten en zo kan laten staan maar dat is nog toekomst. Op zich is dit vrij eenvoudig in elkaar te zetten. Als je met meer man bent dan houden 2 mensen de yoke die in elkaar zit omhoog aan de achterkant en klaar is kees. In je eentje zul je de yoke in 2 stukken moeten doen. Dus uit elkaar. De 2 stukken in de buis schuiven en dan het middengedeelte vastbouten.

Met meer man scheelt het natuurlijk een hoop, maar voor sommige events moet je gewoon de tijd nemen om alles klaar te zetten he. :)
Heb wel zin om te spelen met die Squat lift G!

• #11.553
Vandaag presses

Oef 1 Military press
10x50
10x50
4x100
1x110
2x110 (of evenaring of pr?)
1x110
1x110
1x110

Oef 2 Pushpress (nu wel pp en geen pushjerk. Elleboog gaf dinsdag weer een flinke pijnscheut tijdens de squat dus naar meteen lockout gooien durfde ik niet zo goed)
3x120
3x120
3x120
1x130
1x130
1x130

best pittig zo na de mp.

Oef 3 Benchpress (grip 1 duim van middengedeelte)
10x60
10x100
5x140

Oef 4 Shoulder press machine (boom grip)
10x80
10x100 full bl
9x110

Oef 5 Machine side raises
15x40
15x40
15x40

killing burn.

Oef 6 Dumbbell shrugs
15x60
15x60
15x60

Oef 7 Triceps push down voor de doorbloeding elleboog.
20x30
20x30
20x30

Goede training. Zeikends nat van het zweet door de luchtvochtigheid.

Goed bezig man!! Schouders gaan hard zo! En dan krijg ik tog gelijk nog met je boom :D hehe!

Mooie mp maatje :-)

bam, sterke mp man

• #11.557
mwah hij moet beter. Ben nu bezig om ook de traps erbij te pakken met shrugs om die ook in te kunnen zetten. Ga denk ik proberen volume te draaien met 100-110 om richting die 130 te geraken.

mwah hij moet beter. Ben nu bezig om ook de traps erbij te pakken met shrugs om die ook in te kunnen zetten. Ga denk ik proberen volume te draaien met 100-110 om richting die 130 te geraken.

Stiekem belgisch bloed in de aderen :p

• #11.559
Sanca heeft mij besmet met zijn taalgebruik!

Ik loop de GODSGANSE dag SEFFES te roepen en wat al niet meer!

Good stuff :D

Terug
Naar boven