AndroidHealthClinic

g-mens log

Ok Gijs, power cleans dan nog ff in de ijskast. Je kan natuurlijk op dezelfde voet zoals vanavond doorgaan maar dan zal je deadlift blijven steken op max 320 suited. Kijk nou eens naar Konstantin K. Die traint deadlift zonder suit, straps en riem en zeg nou zelf hij is werelds beste deadlifter. Pendlay rows adviseer ik je alleen maar om mega sterk te worden op de hand over hand truck pull. De power cleans zijn goed voor de axle van de sterkste man van Noord Nederland ( straks weer ) te simuleren. Wide chin ups; maakt niet uit hoe je die gaat doen Gijs. Dit is maar een afpomp oefening en om helemaal tot het gaatje te gaan. Welterusten.

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.702
Je hebt een punt maar (jammer genoeg) is Bolton werelds beste deadlifter. Ik ben een groot fan van Konstantinovs en hij is samen met Arnold de baas van mijn garage maar hij pakt Bolton nog niet.

Ik zit ook weer te denken om UB/LB een beetje te gaan oppakken als ik me weer top voel. Dat of een 5 dagen soort van split.

Fout Gijs. Bolton is een stuk zwaarder dan Konstantinov. Als je dat afweegt...lichaamsgewicht en het krachtrendement daaruit om een bepaalt gewicht te liften dan owned Konstantinov Bolton easy.

http://www.youtube.com/watch?v=wh-ikyBAQr8

Laatst bewerkt:
waarom niet post workout foam rollen inplaats van dure sport masseurs?

lekkere deadlift sessie!

Hangcleans zijn veel beter in mijn ogen. Ze helpen je direct bij de wheelflip en helpen je de 2nd pull meer te gebruiken in een powerclean (want hier schort het vaak aan!), wat weer effect heeft op een axle.

Verder zou ik eerder high-rep dumbbell rows/kroc-rows nemen voor hand over hand, vanwege de hogere loads; al heb ik niet zoveel twijfels aan Gijs z'n gripkracht.

There is no reason to be alive if you can't do the deadlift.

Jon pall sigmarsson :cool: !

Dit zal wel 1 van de kortste trainingen op papier zijn van deze log

• #11.709
Vandaag presses

10 min crosstrainer

Oef 1 MP
10x20
5x60
5x60
5x80
5x90
2x100
1x110
1x110
1x110
5x90
5x80
5x80
5x80

Redelijk. Dit was ook mijn plan maar het viel zwaar. De set met 100 voelde ik dat er niet meer inzat dan een dubbel en de singles met 110 zag ik steeds sterretjes. Moest ook ongelofelijk veel spanning zetten omdat mijn rug van gisteren echt op was.

Oef 2 Incline bench
10x60
9x100
5x110
5x110
5x100
8x80

FPA moet echt nieuwe stangen kopen. De fijne voor presses heb ik zo krom als een hoepel gemaakt met sq en dl en nu deze cleanstangen draaien als een malloot en dat is irritant.

Oef 3 Breede grip bb upright rows
10x50
10x50 (nog een set was een stram gevoel in de schouder met deze beweging nu)
10x60 (schouder voelde nu wel helemaal soepel)
10x70
6x80

Oef 4 Dumbbell side raises
10x12
10x16
10x20
10x24

Oef 5 Machine chest press
15x100 full bl
15x100
10x100 alles leeg.

Oef 6 BB shrugs
20x120
20x120
20x120

Oef 7 rope triceps ext
30x20kg

toch een lekkere training naar omstandigheden!

Wel klote van die stone man! Ben je van plan er snel een te maken?

• #11.711
Heb een 110 van Matthieu toegewezen gekregen en die haal ik nu zo snel mogelijk op. In ieder geval uiterlijk volgende week. Ook de steen van Mike haal ik dan meteen op. Kan ik een rondje doen.

Wederom netjes getraind Gijs. Volgende keer sneller naar de werksets toewerken! Dan zul je zien hoe makkelijk de 110 kg gaat.

Voorbeeld voor de volgende mp training:

40 kg 2*15 / 10*55 kg ( warming-up done ) komt ie zoals ik hemzelf dan doe: 5*2-10 reps met 110 kg.

It is all in the mind Gijs! Heb je al eerder aangegeven dat tijdens de sterkste man je ook niet eerst met een log 50 kg, 60 kg, 70 kg , 80 kg presst alvorens 130 kg of 140 kg te doen! Warm is warm begrijp dat nou eens. Voor het overige keurig getraind hoor. Ben blij dat je zoals ik je had aangegeven dat je de upright rows weer doet! Op naar de 100 kg en dan ook 6's draaien.

Laatst bewerkt:
raar is dat man, dat je bij de upright row bij zwaardere gewichten geen last van je schouder meer hebt.
Zou dat aan de greep liggen (smal breed), of aan doorbloeding ofzo. Ik heb er zelf ook wel eens een irriterend gevoel in mijn schouders bij upright row. Ook bij militairy press trouwens.

Wederom netjes getraind Gijs. Volgende keer sneller naar de werksets toewerken! Dan zul je zien hoe makkelijk de 110 kg gaat.

40 kg 2*15 / 10*55 kg ( warming-up done ) komt ie zoals ik hemzelf dan doe: 5*2-10 reps met 110 kg.

It is all in the mind Gijs! Heb je al eerder aangegeven dat tijdens de sterkste man je ook niet eerst met een log 50 kg, 60 kg, 70 kg , 80 kg presst alvorens 130 kg of 140 kg te doen! Warm is warm begrijp dat nou eens. Voor het overige keurig getraind hoor. Ben blij dat je zoals ik je had aangegeven dat je de upright rows weer doet! Op naar de 100 kg en dan ook 6's draaien.

Je hoeft toch niet bij elke gymtraining rekening te houden met een wedstrijdsituatie simuleren?

• #11.715

Je hebt gelijk met warm is warm en dat stuk over wedstrijden is helemaal waar. Daar heb ik veel aan gehad door dat bij de logpress ook toe te passen.
Ik was echter extreem stijf vandaag. Mijn lichaam protesteerd nog wat omdat ik net uit de vakantie kom en verkouden ben vandaar ook de lange opwarming met 10 min crosstrainer. De set met 90kg was idd achteraf idd overbodig

Die upright rows komen goed. De 100 kg gaat dit jaar wel komen. Toch het idee dat het een goede ondersteuning is voor log.

Thanks.
raar is dat man, dat je bij de upright row bij zwaardere gewichten geen last van je schouder meer hebt.
Zou dat aan de greep liggen (smal breed), of aan doorbloeding ofzo. Ik heb er zelf ook wel eens een irriterend gevoel in mijn schouders bij upright row. Ook bij militairy press trouwens.

Nee dat ligt niet aan de zwaardere gewichten dat ligt aan het feit dat upright rows een andere beweging zijn dan presses dus daarbij voelde mijn schouder nog niet helemaal soepel bij de eerste set. De 2e set was voldoende om hem soepel te krijgen. Zoiezo zijn smalle greep upright rows niet goed en doet 99% van iedereen die ik upright rows zie doen de oefening fout.

Nice training Gijs! sterke presses and upright rows!

Ok Gijs thanks! Echt Gijs als je de volgende mp training aan de 110 kg begint bij de 4 set ( na 3 warm-up sets ) zul je zien hoe easy je de 110 kg presst! Dit geeft jezelf vertrouwen om naar 130 kg toe te werken want dat is je doelstelling als ik me niet vergis. Upright rows zijn zeker een prima ondersteunende oefening bij de logpress. Naar mijn mening kun je de volgende keer 85 kg al proberen mits je de 50 kg en 60 kg overslaat. Je bent tenslotte al warm.

Greetz your biggest fan..Stan ( Eminem ) lol

aaa oke ik snap het, thanx.
goed bezig verder!

• #11.719
Ok Gijs thanks! Echt Gijs als je de volgende mp training aan de 110 kg begint bij de 4 set ( na 3 warm-up sets ) zul je zien hoe easy je de 110 kg presst! Dit geeft jezelf vertrouwen om naar 130 kg toe te werken want dat is je doelstelling als ik me niet vergis. Upright rows zijn zeker een prima ondersteunende oefening bij de logpress. Naar mijn mening kun je de volgende keer 85 kg al proberen mits je de 50 kg en 60 kg overslaat. Je bent tenslotte al warm.

Greetz your biggest fan..Stan ( Eminem ) lol

Dear Stan I was planning on writing you back sooner.....:p

Komt helemaal goed Gijs. Let wel! Je bent in principe al bijna de sterkste man van Nederland puur gezien op lichaamsgewicht en het rendement wat je eruit haalt. Niets verkeerd over jongens als Jarno, Richard, Alex en Jan maar goed die jongens zijn wel 40 kg zwaarder dan jou. Fouad is alleen nog iets sterker op de log en de stones maar niet lang meer. 2011 you will beat him!

Terug
Naar boven