AndroidHealthClinic

g-mens log

Pff wat een volume op de benen.
hoop dat je morgen kunt lopen

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.862
Ik heb een trauma opgelopen met de squatmachine van Sulaiman in Almere!

---------- Toegevoegd om 22:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:53 ----------

Pff wat een volume op de benen.
hoop dat je morgen kunt lopen

Ik hoop van niet!

hoe kan je na zulke squats nog een deadlift pr zetten, onmenselijk.

hey gijs, qua assistance heb je niet echt vaste richtlijnen of wel? snap dat je wel een soort van rode draad aanhoudt als in pull/rug oefeningen op deadlift dagen en duw/borst bij OH dagen, maar verder geen "standaard" oefeningen of rep ranges?

mooi filmpje heb je gemaakt trouwens, zelfs mn pa vond het wijs om te zien haha

Laatst bewerkt:
  • #11.867
hey gijs, qua assistance heb je niet echt vaste richtlijnen of wel? snap dat je wel een soort van rode draad aanhoudt als in pull/rug oefeningen op deadlift dagen en duw/borst bij OH dagen, maar verder geen "standaard" oefeningen of rep ranges?

mooi filmpje heb je gemaakt trouwens, zelfs mn pa vond het wijs om te zien haha

Vaste volgorde in de zin van altijd dezelfde dingen doen heb ik idd niet. Ik denk dat je vaak meer in categorieen moet denken. Soms een vast schema helpt je door de structuur om elke training weer te kunnen bepalen of je over je oude grens gaat. Echter heel vaak beperkt het je qua oefeningenkeuze, en heb je er soms ook geen zin in of het vermogen. Bv omdat je lichaam niet prettig voelt bij een bepaalde oefening. Ik denk meer in groepen oefeningen.

Op Push dagen zijn de volgende oefeningen voor 90% vast

1 mp of pp
2 Close grip bench

Daarna kies ik uit groepen voor de assistance

Een groep is bv: Upright rows, machine presses, chest presses, ring push ups etc

Een andere groep is: Side raise, reverse pec deck, front raise

Zelfde als voor LB.

Voor de basis neem ik altijd

-Squat (high of low bar, box of niet)
-Dl (tegen bands/chains etc)

Dan zijn er groepen assistance waar ik uit kies

Een groep is bv: Leg press, hack squat, lunges, Roman chair squat etc
Een andere groep is: Leg ext, leg curls, calf raises, hypers

Ik kies dus uit dit soort groepen in mijn hoofd de assistance. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is voor je.

Laatst bewerkt:
Zeker, bedankt voor de toelichting :)

Mooie sessie kerel! Sterke squat! Nu heb ik ook weer een doel, heb namelijk nog niet meer dan 5x200 raw gedaan en zie dat jij er 6 hebt.... Pff ben opgelucht dat ik niet weer met een 20 repper aan de slag moet om je voor te blijven:D ... Die wil ik graag een paar weken overslaan ;)

• #11.870
haha oke dan. Ja ik moet nu nog eens over die 20x150 heen. Ik denk dat ik echter volgende keer voor 10x195 ga. Dat is dan een mooie tussenstap van de 10x190 en de 6x200 pr nu. Zo moeten we het maar opbouwen.

haha oke dan. Ja ik moet nu nog eens over die 20x150 heen. Ik denk dat ik echter volgende keer voor 10x195 ga. Dat is dan een mooie tussenstap van de 10x190 en de 6x200 pr nu. Zo moeten we het maar opbouwen.

Ik neem me altijd vanalles voor maar het ligt echt eraan hoe ik me tijdens de sessie voel wat ik precies ga doen.
Raw squat PR's liggen op het moment bij:
20x150 - 5x200 - 3x212,5 - 1x227,5

Met kneewraps: 3x240 en 1x250

Ergens ga ik wat verbeteren snel, weet alleen nog niet waar ;)

Vaste volgorde in de zin van altijd dezelfde dingen doen heb ik idd niet. Ik denk dat je vaak meer in categorieen moet denken. Soms een vast schema helpt je door de structuur om elke training weer te kunnen bepalen of je over je oude grens gaat. Echter heel vaak beperkt het je qua oefeningenkeuze, en heb je er soms ook geen zin in of het vermogen. Bv omdat je lichaam niet prettig voelt bij een bepaalde oefening. Ik denk meer in groepen oefeningen.

Op Push dagen zijn de volgende oefeningen voor 90% vast

1 mp of pp
2 Close grip bench

Daarna kies ik uit groepen voor de assistance

Een groep is bv: Upright rows, machine presses, chest presses, ring push ups etc

Een andere groep is: Side raise, reverse pec deck, front raise

Zelfde als voor LB.

Voor de basis neem ik altijd

-Squat (high of low bar, box of niet)
-Dl (tegen bands/chains etc)

Dan zijn er groepen assistance waar ik uit kies

Een groep is bv: Leg press, hack squat, lunges, Roman chair squat etc
Een andere groep is: Leg ext, leg curls, calf raises, hypers

Ik kies dus uit dit soort groepen in mijn hoofd de assistance. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is voor je.

Exactly!!!

Wat een training weer man! :bow:

Mooie PR's man. Ik zou persoonlijk voor een 7 of 8x 200 kg fullsquat met 200 kg gaan. Toch wat meer overdracht imo naar je max kracht en nog steeds een conditionele killer. Wat is het nut om zo'n hoge rep aantal te halen? En ga je nu proberen elke week 5-10 kg op je deadlift vs band erbij te pakken om daar dubbels mee te maken?

• #11.877
Mooie PR's man. Ik zou persoonlijk voor een 7 of 8x 200 kg fullsquat met 200 kg gaan. Toch wat meer overdracht imo naar je max kracht en nog steeds een conditionele killer. Wat is het nut om zo'n hoge rep aantal te halen? En ga je nu proberen elke week 5-10 kg op je deadlift vs band erbij te pakken om daar dubbels mee te maken?

Het is onmogelijk om maar elke week een rep erbij te blijven plakken op een gegeven moment wordt je lift bv een heel lelijke lift door bounce of goodmorning om maar die rep meer te pakken. Je moet ook vertrouwen winnen en de stappen heel klein houden. De stap van 5 naar 6 keer 200 was best een flinke merkte ik. De stap naar 7 wordt heel groot. Ik verwacht dat de 10x195 er precies mooi tussen past en me voorbereidt op die 7x200. 210 bv zal nu nog niet meer zijn dan 2 a 3. Om daar weer een rep bij te plakken is weer oneindig veel zwaarder dan de 200. Je zult een manier moeten verzinnen om er steeds met kleine tussenstappen naar toe te werken.

waar blijft je filmpje ?:p

• #11.879
Jw sms'de net dat ie het vanaaf zal uploaden hij is nog aan het werk.

• #11.880
Vandaag rug

6 min crosstrainer

Oef 1
Powerclean (meer dan een jaar terug dus benieuwd)
10x20
10x60
5x80
5x100
1x110 2f
1x110 2f
1x110 2f
5x100
5x100
5x100

Best oke nog. 120 niet geprobeerd maar zou op zich moeten kunnen denk ik. Mijn techniek is natuurlijk ruk maar ik doe het voor de explosiviteit.

Oef 2 Chins
10xbw
5xbw+25
5xbw+25
5xbw+25
5xbw+25
5xbw+25

Oke eerste keer weer sinds dat rotgevoel in de elleboog dat ik er weer een plaatje aan hing en ging best aardig. Niet echt pijn in de elleboog.

Oef 3 Dumbbell rows
15x60
15x60
15x60

De luchtvochtigheid was zo hoog dat ik echt bijna uitgleed over mijn zweet.

Oef 4 Vertical rows
12x80
12x80
12x80

Oef 5 Barbell shrugs
15x100
15x120
15x140
15x160
10x200

Gaat steeds beter, zit wel een hupje bij soms met 160 en 200 maar voelt wel goed.

Oef 6 Reverse pec deck
20x12 blokjes
16x14 blokjes
12x16 blokjes

Oke doel bereikt bovenrug is trashed.

Even gewogen en ondanks een liter water en een halve liter shake tijdens de training toch 0,9kg verloren zo veel eruit lopen zweten.

---------- Toegevoegd om 22:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:43 ----------

Vergeten nog

Continental cleans
5x120
1x130

Terug
Naar boven