pouwerpaxck
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 23
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 125kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Film je clean eens, voor je het weet maak je met deze voor Jou #lage gewichten toch nog iets kapot.. ook al is het enkel voor de explosiviteit een iets betere techniek laat je met nov hoger gewicht motorisc nog meer voordeel behalen.
Nice, maar denk dat die 120 toch niet echt gelukt had als je de tweede rep op 110 mist!
Doel was bovenrug trashen? Waarom, nog een zwak punt ofzo?
, op Raw Power Baarn kanaal gezet,Het is onmogelijk om maar elke week een rep erbij te blijven plakken op een gegeven moment wordt je lift bv een heel lelijke lift door bounce of goodmorning om maar die rep meer te pakken. Je moet ook vertrouwen winnen en de stappen heel klein houden. De stap van 5 naar 6 keer 200 was best een flinke merkte ik. De stap naar 7 wordt heel groot. Ik verwacht dat de 10x195 er precies mooi tussen past en me voorbereidt op die 7x200. 210 bv zal nu nog niet meer zijn dan 2 a 3. Om daar weer een rep bij te plakken is weer oneindig veel zwaarder dan de 200. Je zult een manier moeten verzinnen om er steeds met kleine tussenstappen naar toe te werken.
Leuke analyse. Hier ga ik even ongevraagd op reageren. Je kunt op basis van je rep max je 1RM bepalen volgens de volgende formule: gewicht x herhalingen x .0333 + gewicht = berekende 1RM. Insiders onder ons herkennen deze formule uit 5/3/1 van Wendler, maar de echte kenners hebben deze formule een kleine zes(?) jaar terug leren kennen in de Journal of Strength and Conditioning Research van de NSCA. Hij is ook behandeld in ‘Krachttraining’ van de KNKF. Als je huidige PR’s van 190x10/ 200x6 en je verwachte 210x3 in de formule worden geladen krijg je resp. de volgende verwachte (afgeronde) PR’s 253/ 240/ 231. Op basis hiervan kun je het volgende vaststellen: je 190x10 is beter dan je 200x6 of je verwachte 210x3 en je berekende max loopt terug naar mate je zwaarder gaat. In de veronderstelling dat je traint om je 1RM te vergroten is dit beeld precies tegenovergesteld van hetgeen je zou willen bereiken. Op basis van bovenstaande en je log is de conclusie dat je teveel met hoge herhalingen traint. En niet alleen train je met hoge herhalingen, je maakt die sets ook met je RM maxes. Het lichaam is specifiek in zijn adaptatie, heel specifiek. En jij leert je lichaam reps maken. Je opbouw is ook daarop gebaseerd, zo is te lezen. Niet de kortste weg naar het vergroten van je 1RM. Daarvoor moeten je reps omlaag en zul je meer moeten periodiseren qua intensiteit.