XXL Nutrition

g-mens log

Haha ik had al zo'n vermoeden dat je je onmogelijk ging inhouden.
Toch een zeer nette training zeker na gisteren allout te zijn gegaan met Squats, Bench en ook nog pittig gedeadlift. :thumbup:

Mooie 'Papendal training' man !! en die banden moeten dus knetterstrak zo te lezen. En ook nog vandaag Events getraind alhoewel je geblesseerd bent haha, jij blijft ook maar doorgaan he !!

Lachen man die Wheelflip zonder handen !!

Goed bezig Gijsje :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.004
Haha ik had al zo'n vermoeden dat je je onmogelijk ging inhouden.
Toch een zeer nette training zeker na gisteren allout te zijn gegaan met Squats, Bench en ook nog pittig gedeadlift. :thumbup:

En een zeer nette spierpijn uhuh!

Mooie 'Papendal training' man !! en die banden moeten dus knetterstrak zo te lezen. En ook nog vandaag Events getraind alhoewel je geblesseerd bent haha, jij blijft ook maar doorgaan he !!

Lachen man die Wheelflip zonder handen !!

Leuk trucje idd.

Thanks Simon'tje

Die tireflip is echt briljant!

Was erg onder de indruk van je 155 farmers.

Altijd goed bezig Gijs ;) spreken van de week ff af wat we doen dit weekend goed!

• #12.008
Oei oei mijn log heeft volgens mij nog nooit op pagina 4 gestaan:(

2 dagen rust genomen na zondag. Stand van zaken

-linker schouder is met banken gevoelig rest voelt ie prima.
-Rechter knie blijft wat gevoelig maar warm ook prima.
-Rug is aan het herstellen voel het spiertje alleen als ik probeer zo ver mogelijk over mijn schouder te kijken.
-Rechter elleboog beetje doffe pijn (is nog steeds overgebleven van die val met die boom vorig jaar) komt door de vele tireflips en farmers van zondag.
-Linker elleboog is aan het herstellen, gaat steeds beter.
-Hamstring rechts is aan het herstellen, voel het steeds minder, alleen in een vorm van isolatie trekt het nog.

Toch heb ik het idee dat ik dit jaar toch wel behoorlijk ben getroffen door pijntjes. Ik zit te bekijken hoe ik dat volgend jaar wel wat kan verminderen.

Training van vandaag

10 min crosstrainer

Oef 1 Deadlift (zonder riem en straps)
10x70
5x110
3x150
3x200
2x250 (zonder riem al een pr)
2x270 (zonder hitch, tevreden!)
2x270 (1e heel langzaam maar zonder hangen, 2e met wat er in hangen)
2x270 (1e zonder riem, 2e zonder riem een fail, toen riem om en ging makkelijk)

Wel tevreden. Ik ben gewoon hard aan het werk om het zonder hangen te kunnen. Dus sterker worden in dat 2e gedeelte. Riem scheelt ook een hoop.

Oef 2 Pushpress met axle 50mm
5x50
5x80
5x100
5x100
5x100
4x110 5f (conditioneel zwaar)
1x120

Oef 3 Cable rows
10x100 full bl
10x115
10x125
10x135

Oef 4 Close grip benchpress met axle 50mm
15x60
10x80
5x100
4x120 5F

Schouder blijf ik maar voelen. Eigenlijk moet ik altijd eerst wat raises doen en wat dislocates maar we hadden nog weinig tijd en ik blijf ongeduldig. Ik heb ooit daar een kleine scheuring gehad en ik denk dat het littekenweefsel me toch wat blijft irriteren in die schouder. Met OH nooit problemen trouwens.

Oef 5 Dumbbell shrugs
10x60
10x60
10x60

Zonder straps en hield ze easy vast. Toch best nice, ik gebruikte daar meestal toch wel straps voor, die deads zonder straps werken.

Toch heb ik het idee dat ik dit jaar toch wel behoorlijk ben getroffen door pijntjes. Ik zit te bekijken hoe ik dat volgend jaar wel wat kan verminderen.

weet dat je het niet wil horen, maar missch toch wat minder vaak/zwaar trainen? je geeft je lichaam altijd extreem kort de tijd om te herstellen

---------- Toegevoegd om 22:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:46 ----------

nice train trouwens

ik dacht hetzelfde Frank en ik en nog een paar hebbe het al vaker gezegd...meer rust in je schema!
dinsdag DE/RE presses
Woensdag DE LB gewoon speed shizzle/ explosieve oefeningen (olympics)
do RE lats/ assistence op andere dingen
weekend event training = ub en lb ME

dit zou bv al iets zijn....

Niet verwonderlijk, je bent volgens mij 6x per week aan het maxen? Zou echt wat systematischer gaan trainen. In deze training heb je gemaxed op de Deadlift, Push press en de CG bench.... terwijl je last hebt van pijntjes? Wat is de gedachte hier achter? Soms moet je jezelf gewoon even wat rust gunnen, ook al schreeuwt het ijzer.

• #12.012
ik dacht hetzelfde Frank en ik en nog een paar hebbe het al vaker gezegd...meer rust in je schema!
dinsdag DE/RE presses
Woensdag DE LB gewoon speed shizzle/ explosieve oefeningen (olympics)
do RE lats/ assistence op andere dingen
weekend event training = ub en lb ME

dit zou bv al iets zijn....

Speed training wordt verward met lichte training, dat zie ik wel vaker op het forum. Nee olympics hebben veel minder winst voor sterkste man voor de effort die je erin stopt door de hoge mate waarin techniek van belang is.
DE presses zijn juist irritant voor je ellebogen.

Niet verwonderlijk, je bent volgens mij 6x per week aan het maxen? Zou echt wat systematischer gaan trainen. In deze training heb je gemaxed op de Deadlift, Push press en de CG bench.... terwijl je last hebt van pijntjes? Wat is de gedachte hier achter? Soms moet je jezelf gewoon even wat rust gunnen, ook al schreeuwt het ijzer.

Vorige week 4x getraind. Ik train zeer zelden meer dan 4x en dit jaar vaker 3x per week. @ trainingen daarvan kunnen makkelijk een ME zijn dunkt me.

De pp was geen max, maar gewoon een easy single. Door het vele werk ervoor goed genoeg.

De CG bench met een 4tje lijkt me ook geen max. De DL zat wel in dat % van de max omdat het zware dubbels waren.

En over de rust heb je gelijk.

Nee, joh gewoon doorbeuken.

• #12.014
En een blessure trekken net voor de belangrijkste wedstrijd van het jaar?:rolleyes:

Rust is niet mijn sterkste kant en dat weet iedereen hier wel zo'n beetje.

al jaren roept iedereen dat ik meer rust moet integreren. Echter had ook niemand gedacht 3 jaar terug dat ik al 2x bij de finale had gestaan;)

1. Ik denk dat de gewichten waarmee ik train dusdanig meer herstel vragen dat ik wel moet gaan kijken hoe ik dit goed aanpak. Het is niet meer hetzelfde als toen ik 100 farmers aan het trainen was. Ik merk gewoon dat mijn pezen bijv de 155 farmers van zondag niet grappig meer vonden.
Het is dus ook een kwestie van dit ik nu op een bep punt zit in mijn training en de gewichten die ik gebruik.

2. Ipv meer rust in de zin van dagen rust tussen trainingen moet ik me ook meer verdiepen in bv de ene oef licht en de andere medium etc. Eigenlijk zit ik vooral te kijken naar bv Pjotr. Ik vind dat hij het heel knap doet.

I'm with Stallion.

Je hebt wel het geluk dat je na al die trainingsjaren je lichaam hevige kloppen kan geven en zeer zware trainingen aan kan. Hoeveel nieuwe veelbelovende jongens zijn al niet stukgelopen van de blessures in een poging om jouw gebeuk op alle oefeningen na te doen (chopper, corpaul, marrkos?, snoob?).

Als je in de laatste jaren nog niet teveel blessures gehad hebt, zullen die nu ook wel niet meteen komen me dunkt, tenzij je steeds meer en meer wil qua volume en intensiteit :)

• #12.016
Nou ik hoop niet dat ik daar verantwoordelijk voor ben.............

En de intensiteit neemt dus wel toe naarmate je sterker wordt en op een hoger niveau wilt presteren, dat is een beetje de issue. Ik moet daar toch mijn training op gaan aanpassen.

Nou ik hoop niet dat ik daar verantwoordelijk voor ben.............

En de intensiteit neemt dus wel toe naarmate je sterker wordt en op een hoger niveau wilt presteren, dat is een beetje de issue. Ik moet daar toch mijn training op gaan aanpassen.

Dat weet ik niet goed. Als een lift 100% van je 1RM is, maakt het dan uit of dat op 300 of op 320kg dl is? De intensiteit blijft dan dezelfde, buiten beschouwing gelaten dat hoe sterker je wordt, hoe meer je je zenuwstelsel kan manipuleren.

En een blessure trekken net voor de belangrijkste wedstrijd van het jaar?:rolleyes:

Rust is niet mijn sterkste kant en dat weet iedereen hier wel zo'n beetje.

al jaren roept iedereen dat ik meer rust moet integreren. Echter had ook niemand gedacht 3 jaar terug dat ik al 2x bij de finale had gestaan;)

1. Ik denk dat de gewichten waarmee ik train dusdanig meer herstel vragen dat ik wel moet gaan kijken hoe ik dit goed aanpak. Het is niet meer hetzelfde als toen ik 100 farmers aan het trainen was. Ik merk gewoon dat mijn pezen bijv de 155 farmers van zondag niet grappig meer vonden.
Het is dus ook een kwestie van dit ik nu op een bep punt zit in mijn training en de gewichten die ik gebruik.

2. Ipv meer rust in de zin van dagen rust tussen trainingen moet ik me ook meer verdiepen in bv de ene oef licht en de andere medium etc. Eigenlijk zit ik vooral te kijken naar bv Pjotr. Ik vind dat hij het heel knap doet.

En ik trok hem met 60 kilo op mijn nek! Go figure. Maar uiteindelijk ook een zaak van teveel cummulatieve stress en een verkeerde balans tussen fijne motoriek en grove motoriek.

De vraag is wat voor zin het heeft 400+ kilo yoke en 155(?) farmers te doen, nu? Voor welke wedstrijd ben je aan het pieken? Wil je dat volhouden tot volgend jaar juli? Als je Pjotr als voorbeeld neemt, ga dan eens rekenen met de gewichten die hij in deze week gebruikt in verhouding tot zijn laatste zware week met de 310/247,5/300 beurten.
Het is een hele klassieke progressieve benadering van trainen met een zware/lichte/medium dag en een opbouw in meerdere weken. Zijn zwaarste week is jouw 'iedere' week. Dat is geen goed Nederlands, maar je snapt me wel. Het schema van Pjotr werkt overigens alleen maar als je steeds dezelfde oefening doet: squat, bench, dead. Op die manier slijp je die bewegingspatronen in en wordt je sterker op lage percentages. Wel dodelijk saai lijkt mij. Maar het werkt! De man is vies sterk.

Jij kunt al heel simpel drie weken op één week af trainen. Dus een deload en geen events in week vier. Of een zware, lichte, halfzware week laten rouleren en de oefeningen in die weken hetzelfde houden om goed te kunnen varieren in percentages. Het is niet echt moeilijk. Maar jouw ego, je drang om jezelf te bewijzen, zit jou in de weg. Het is volgens mij een kwestie van tijd Gijs als je zo door traint dat er iets goed fout gaat. En dan is het bye bye zwaai, zwaai. Another one bites the dust...

Denk dat periodisering inderdaad de enige oplossing is.. zelfs voor events

Hoeveel nieuwe veelbelovende jongens zijn al niet stukgelopen van de blessures in een poging om jouw gebeuk op alle oefeningen na te doen (chopper, corpaul, marrkos?, snoob?).

bedankt :) maar mijn blessure heeft niets te maken met G hoor, was al opgelopen voordat ik uberhaupt ooit een keer in Baarn was geweest.

Terug
Naar boven