Fitness Seller

g-mens log

Gijs, je hebt het heel goed gedaan de laatste tijd, zowel vele PR's als 2x finale NL maar idd, op begeven moment eisen de vele trainingen hun tol.

Ik denk dat het bij jou ook vooral de events zijn die je iedere week doet. Opzicht is 1x per week events prima, maar je hoeft ze natuurlijk niet altijd tyfuszwaar te doen. Waarom niet 1x per 2 weken goed zwaar op events en de andere weken gewoon voornamelijk oefenen op techniek. Bv. snelheid maken met lichtere yoke (320-360), lichtere tireflips etc.

Kijk, iedereen is anders en heeft ook een ander herstelvermogen, maar ik weet zeker dat ik elke week zware events niet ga trekken gecombineerd met zware lifts in de gym. De laatste tijd train ik soms nog maar 2x per week en ik kan je wel zeggen dat het mijn herstel flink heeft bevordert. Wellicht is 2x per week weer te weinig met jouw doelstellingen, maar af en toe wat gas terug nemen is idd niet slecht. Zelfs als jij op vakantie bent moet je toch nog het ijzer aanraken. ;)

Gr

Laatst bewerkt:
DE dagen zijn idd niet lichte dagen, maar een DE lb dag met 10x2 op snelheid is wel anders dan 4sets 270beltless dead met het weekend weer max eff events.
En als DE presses ****ed zijn voor je dan ga je gewoon pompen ipv van tripless en dubbels en dan het weekend weer max boom en/of axle.

Doordeweeks ub minimaal 5reps en lb op speeds of ipv squat 6x200 all out 5x2 met iets minder gewicht snelheid leren maken

Speed training wordt verward met lichte training, dat zie ik wel vaker op het forum.
DE presses zijn juist irritant voor je ellebogen.
Helemaal mee eens.

Nou ik hoop niet dat ik daar verantwoordelijk voor ben.............
Natuurlijk niet.
Je bent juist een inspiratie voor al die inspireerde aankomende talenten, en misschien wel van onschatbare waarde voor die jongens.
Ze moeten alleen zelf beseffen dat niet iedereen zo lang zo veel zo zwaar kan doen als jij... ;)

En de intensiteit neemt dus wel toe naarmate je sterker wordt en op een hoger niveau wilt presteren, dat is een beetje de issue. Ik moet daar toch mijn training op gaan aanpassen.
En dan ben je op de goede weg denk ik.

Los van hoe jij moet trainen Gijs, DE of niet, periodiseren of niet. De symptonen zijn (imo) een duidelijk signaal dat er toch wel iets structureels moet worden aangepast in je schema. Ik denk ook wel dat jij dit zelf ook al door hebt, omdat je zelf je kwaaltjes aan het opsommen bent hier.

Persoonlijk spreekt dit mij wel aan:

Of een zware, lichte, halfzware week laten rouleren en de oefeningen in die weken hetzelfde houden om goed te kunnen varieren in percentages.

Gijs, ik zit dan wel op een heel ander niveau momenteel, maar als voorbeeld even mijn squat. Jij weet o.a. Hoe ik heb lopen kloten daarmee. Misschien al twee jaar niet meer boven de 150 gesquat. Ik heb naar een powerlifter bij ons geluisterd en het roer totaal om gegooid, ook al stond het me eerst niet aan. In tien weken tijd opgebouwd van 3 x 3 x 80 naar 3 x 3 x 125, easy uiteraard, maar gewoon zo snel mogelijk met goede techniek squatten. Na die tien weken gekeken waar ik stond en toen tot mijn zeer grote verbazing 190 gesquat! Raar, maar waar.

Zomaar een voorbeeld...

Ik heb de oplossing!Ga weer es voor BB,dan wordt je gedwongen om wat meer high rep te doen,en wat meer te pompen.
Voor je het weet loop je ook 3x per week bij de kinesist met steunzolen .

Ik heb de oplossing!Ga weer es voor BB,dan wordt je gedwongen om wat meer high rep te doen,en wat meer te pompen.

:roflol:

@ Gijs denk iig goed na over hoe je verder gaat, ook jij zal nu doorhebben dat je zo niet verder kan (je bent ook geen 20 meer). Yoke's van 400+kg zijn dan denk ik ook een beetje overbodig :D

oplossing 2 is misschien ook iets: 400mg deca per week heb hier wel es gelezen dat dat ook "helpt"tegen blessures!

Gijs, ik zit dan wel op een heel ander niveau momenteel, maar als voorbeeld even mijn squat. Jij weet o.a. Hoe ik heb lopen kloten daarmee. Misschien al twee jaar niet meer boven de 150 gesquat. Ik heb naar een powerlifter bij ons geluisterd en het roer totaal om gegooid, ook al stond het me eerst niet aan. In tien weken tijd opgebouwd van 3 x 3 x 80 naar 3 x 3 x 125, easy uiteraard, maar gewoon zo snel mogelijk met goede techniek squatten. Na die tien weken gekeken waar ik stond en toen tot mijn zeer grote verbazing 190 gesquat! Raar, maar waar.

Zomaar een voorbeeld...
dit is ook een ervaring van mij... Voor mn 260sq heb ik dat jaar 2x maar meer dan 220 op mn rug gehad de rest triples/ dubbels met max 200...

moeilijk, maar periodiseren en vooral nu gas terug nemen is noodzakelijk...
Ook aan jouw machine zijn er grenzen:(

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.034
En ik trok hem met 60 kilo op mijn nek! Go figure. Maar uiteindelijk ook een zaak van teveel cummulatieve stress en een verkeerde balans tussen fijne motoriek en grove motoriek.

De vraag is wat voor zin het heeft 400+ kilo yoke en 155(?) farmers te doen, nu? Voor welke wedstrijd ben je aan het pieken? Wil je dat volhouden tot volgend jaar juli? Als je Pjotr als voorbeeld neemt, ga dan eens rekenen met de gewichten die hij in deze week gebruikt in verhouding tot zijn laatste zware week met de 310/247,5/300 beurten.
Het is een hele klassieke progressieve benadering van trainen met een zware/lichte/medium dag en een opbouw in meerdere weken. Zijn zwaarste week is jouw 'iedere' week. Dat is geen goed Nederlands, maar je snapt me wel. Het schema van Pjotr werkt overigens alleen maar als je steeds dezelfde oefening doet: squat, bench, dead. Op die manier slijp je die bewegingspatronen in en wordt je sterker op lage percentages. Wel dodelijk saai lijkt mij. Maar het werkt! De man is vies sterk.

Jij kunt al heel simpel drie weken op één week af trainen. Dus een deload en geen events in week vier. Of een zware, lichte, halfzware week laten rouleren en de oefeningen in die weken hetzelfde houden om goed te kunnen varieren in percentages. Het is niet echt moeilijk. Maar jouw ego, je drang om jezelf te bewijzen, zit jou in de weg. Het is volgens mij een kwestie van tijd Gijs als je zo door traint dat er iets goed fout gaat. En dan is het bye bye zwaai, zwaai. Another one bites the dust...

Je hebt helemaal gelijk. Ik zag vandaag toch wel een klein beetje het licht zeg maar toen ik over je post aan het nadenken was. Ik dacht WTF waarom heb ik nu zondag die 155 farmers gedaan................ Eigenlijk is het seizoen nu net achter de rug, lig ik aardig in de prak en hoef ik al helemaal niet meer te pieken. Het is puur mijn aard waarom ik dat doe. Vandaag dus ook laten masseren door de sportmasseur, en training geskipped. Morgen dan medium zware squats en geen all out max. Ik bedoel heb vorige week nog gemaxed op papendal.

Gijs, je hebt het heel goed gedaan de laatste tijd, zowel vele PR's als 2x finale NL maar idd, op begeven moment eisen de vele trainingen hun tol.

Ik denk dat het bij jou ook vooral de events zijn die je iedere week doet. Opzicht is 1x per week events prima, maar je hoeft ze natuurlijk niet altijd tyfuszwaar te doen. Waarom niet 1x per 2 weken goed zwaar op events en de andere weken gewoon voornamelijk oefenen op techniek. Bv. snelheid maken met lichtere yoke (320-360), lichtere tireflips etc.

Kijk, iedereen is anders en heeft ook een ander herstelvermogen, maar ik weet zeker dat ik elke week zware events niet ga trekken gecombineerd met zware lifts in de gym. De laatste tijd train ik soms nog maar 2x per week en ik kan je wel zeggen dat het mijn herstel flink heeft bevordert. Wellicht is 2x per week weer te weinig met jouw doelstellingen, maar af en toe wat gas terug nemen is idd niet slecht. Zelfs als jij op vakantie bent moet je toch nog het ijzer aanraken. ;)

Gr

Thanks Ruben. 2x zou voor mij echt te weinig zijn. Ik moet me ook nog gewoon prettig voelen zeg maar. Ik ben en blijf gewoon regelrecht verslaafd aan trainen. Maar door meer te rouleren in lichte, medium en zware dagen hoop ik een hoop te verbeteren. Dan richting de wedstrijden een goed plan om te pieken.

Los van hoe jij moet trainen Gijs, DE of niet, periodiseren of niet. De symptonen zijn (imo) een duidelijk signaal dat er toch wel iets structureels moet worden aangepast in je schema. Ik denk ook wel dat jij dit zelf ook al door hebt, omdat je zelf je kwaaltjes aan het opsommen bent hier.

Persoonlijk spreekt dit mij wel aan:

Je kent me goed Frank, ik zou die opsomming idd niet neerzetten als ik niet zelf het gevoel zou hebben dat er iets structureel moet veranderen.

Zomaar een voorbeeld...

Ik snap het, ik zie dat idd vaker ook al is het mentaal moeilijk te accepteren.

:roflol:

@ Gijs denk iig goed na over hoe je verder gaat, ook jij zal nu doorhebben dat je zo niet verder kan (je bent ook geen 20 meer). Yoke's van 400+kg zijn dan denk ik ook een beetje overbodig :D

Niet haten op Simon! Dat hij rubber gewrichten heeft is niet zijn schuld. Ik ben blij dat mijn ellebogen in hyperextensie kunnen. Volgens Jarno scheelt je dat een grote kans op een bicepstear bij tireflips.

oplossing 2 is misschien ook iets: 400mg deca per week heb hier wel es gelezen dat dat ook "helpt"tegen blessures!

Je kan ook met je hoofd de hele dag tegen een muur ketsen, die mensen zoeken ook verlossing.

dit is ook een ervaring van mij... Voor mn 260sq heb ik dat jaar 2x maar meer dan 220 op mn rug gehad de rest triples/ dubbels met max 200...

Zelfde als Barry dus. Ik snap het wel en het kan maar een juiste periodisatie betekend dat je gewoon een goede opbouw hebt en afwisseling met de belasting. Uiteindelijk stijg je niet (of hoor je niet) in de laatste week pas 40% ofzo qua belasting.

moeilijk, maar periodiseren en vooral nu gas terug nemen is noodzakelijk...
Ook aan jouw machine zijn er grenzen:(

Iedereen heeft grenzen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.035
Mss nog wel grappig om te delen is dat mijn masseur zich verwonderde over mijn rug: "Jezus man wat doe je allemaal, je rug is nog nooit zo dik geweest".

Wel tof om te horen, het werken zonder riem werkt dus wel blijkbaar.

nice ! :D

Hoeveel nieuwe veelbelovende jongens zijn al niet stukgelopen van de blessures in een poging om jouw gebeuk op alle oefeningen na te doen (chopper, corpaul, marrkos?, snoob?).

1. Dank je. Ik zie mezelf niet als veelbelovend.
2. Mijn blessures kwamen door hele andere dingen, waaronder onverstandig trainen, doorraggen met pijntjes, verkeerde techniek. Maar daar heeft Gijs niks mee te maken gehad. In die tijd kende ik Gijs ook nog niet volgens mij.

Nou ik hoop niet dat ik daar verantwoordelijk voor ben.............

Nee.

Om op de discussie over Gijs z'n trainen terug te komen:

Het is bewonderingswaardig hoe jij op elke oefening, elke keer weer, week in, week uit, weet te knallen.. En 'slechts' met kleine pijntjes te lopen ipv helemaal in de prak te liggen.

Maar misschien is het toch verstandig om idd wat meer met beleid te trainen, zodat je over 30 jaar nog steeds kan knallen..

Aan de andere kant: hoe je nu traint en hoe je het benaderd heeft je ook gebracht tot waar je nu staat, dus ja..

Ik kan vanuit mijn positie geen advies geven, aangezien je vele malen verder en sterker bent dan mij, maar goed.. Ik heb ruim een jaar verspild door m'n schouderblessure, en vooral hoe ik daar mee omging, en de frustratie die dat opriep, die gun ik niemand, helemaal niet iemand die zo leeft voor de sport.

Gijs is gewoon een beest! Hij kan dat :D

Het trainen zoals vroeger, gewoon 3 x per week, daarmee kan je gewoon elke training maxen dan ben je wel weer herstelt voor de volgende training! Wil je meer, heb ik gemerkt, dan moet je het ook iets anders aanpakken!

Aan de andere kant is Gijs ook 1 van de weinige die ook echt voluit kan gaan tijdens trainen! Daarmee boek je progressie en went je lichaam aan het zware werk! De kleine pijntjes horen er nou eenmaal gewoon bij! Als je al die pijntjes op een rij gaat zetten zo, ja dan lijkt het heel erg. Als ik al mijn pijntjes op ga sommen van de afgelopen jaren dan zou je denken dat ik dood ben :p haha!

Dus niet zeiken, gewoon knallen Gijs en af en toe een lekker deload weekje er tussen, en dan ook echt deloaden :p ipv BB haha!

Komt helemaal goed! Je heb niet voor niks al 2 keer in de finale gestaan he ;)

En we doen deze sport niet omdat het zo goed voor de gezondheid is!!

Gijs is gewoon een beest! Hij kan dat :D

Het trainen zoals vroeger, gewoon 3 x per week, daarmee kan je gewoon elke training maxen dan ben je wel weer herstelt voor de volgende training! Wil je meer, heb ik gemerkt, dan moet je het ook iets anders aanpakken!

Aan de andere kant is Gijs ook 1 van de weinige die ook echt voluit kan gaan tijdens trainen! Daarmee boek je progressie en went je lichaam aan het zware werk! De kleine pijntjes horen er nou eenmaal gewoon bij! Als je al die pijntjes op een rij gaat zetten zo, ja dan lijkt het heel erg. Als ik al mijn pijntjes op ga sommen van de afgelopen jaren dan zou je denken dat ik dood ben :p haha!

Dus niet zeiken, gewoon knallen Gijs en af en toe een lekker deload weekje er tussen, en dan ook echt deloaden :p ipv BB haha!

Komt helemaal goed! Je heb niet voor niks al 2 keer in de finale gestaan he ;)

En we doen deze sport niet omdat het zo goed voor de gezondheid is!!

top post man!
Was jij niet die dude die na 2 jaar rug problemen net weer is begonnen?

Terug
Naar boven