AndroidHealthClinic

g-mens log

Kiek hem gaan dan met die front squat! Kan je mij die trouwens een keer goed uitleggen? Harvey heeft hem een keer geprobeerd uit te leggen, maar die zeg dat je hem extreem in je strot moet duwen en dat was gewoon k*t.

Leg de barbell in het kuiltje tussen je medial en frontdelts, ik snap nooit dat mensen last van hun keel hebben.....

goeie tip ouwe..kdeed em ent ook ff..er ging vuurwerk overal af hahaha THNX!

Potverdomme dat voelde heerlijk aan, thanks!

Alstu! Zijn mannen met nagellak toch nog ergens goed voor :eek:

kun je hier s een filmpje van maken? vooral van die eerste want daar snap ik geen hout van zoals t er nu staat en nou weet ik toch redelijk wel wat van spierfuncties etc.

Ehm me telefoon is kapot dus kan niet filmen.... Andere uitleg: een arm naar het plafond wijzen, andere arm naar de grond en dan beide naar achter duwen. Snapst du?

:roflol: naar m power

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.282
ahha gruwelijk... op naar Chopper zen frontsquat weights :D

Ik heb het opgegeven om Niels bij te benen op welke squat dan ook. Toen Niels nog 260 deed ben ik langzaam naar 240 gekropen en bijna 250 maar Niels zijn rug is weer een beetje oke en hij squat verdomme meteen weer 2x270. Dat wordt in een heel korte tijd een 300 raw en daar valt niet meer tegenop te squatten.

ach gijs... we hebben toch geen haast

• #12.284
Nee zeker niet maar om hem nu als motivatie te gebruiken om zelf proberen bij te benen....
Ik gebruik Jules nu!

haha oke, good luck with that. btw, check je karmaberichtjes.

• #12.286
ja ga ik morgen even doen Erwin! Thanks

Mooie vooruitgang maak je weer. Af en toe concentreren op een bepaalde oefening doet je goed.

• #12.288
Op zich geen concentratie op 1 oef hoor. Ik wissel de front en back regelmatig af nu en beide gaan omhoog.

Vandaag 4 uur in de klimhal geweest. Goed voor je rug en armen...
Redelijk gaat toch naar de sportschool voor schouders.

Opwarmen 6min crosstrainer (was nodig ook, links leek het of ik met klimmen iets buiten mijn reach had zitten kloten ofzo)

En ook met 5kg dumbbells flink wat raises

Oef 1 Military press
10xstang
5x60
3x80
3x100
3x100
3x100 (volgens mij klein pr met 3x3x100)

Oef 2 Seated dumbbell press
9x40 10f
9x40
9x40 (3x9x40 PR)

Grappig ik kwam serieus steeds niet verder dan 9 maar de 2e en 3e set waren niet lastiger dan de 1e. Ik denk groove ofzo omdat ik dit nooit doe.

Oef 3 Dumbbell side raise
15x12
12x16
10x20
6x24

Oef 4 tri setjes side/front/back raise
10x10-10x10-10x10
10x10-10x10-10x10
10x10-10x10-10x10

Burnnnnnnnnnn.

Oef 5 Leg raises
20x
15x
12x

Voor de rest veel stretchen. Rug lijkt wel soepel ik heb goede rom maar volgens mij zijn mijn wervels zelf gewoon geirriteerd.

bij jou trekt het ook vrij snel weer strak in je midden/bovenrug he? ik heb t nu alweer gewoon, train nog met hele lichte gewichten maar het staat weer straks als een malle :fire: plopt ie bij jou overigens wel als je de foamroller gebruikt?

Als je MP doet, is je rug dan hol? Of sta je gewoon kaarsrecht?
Hoe moet je verhinderen dat je rug te hol gaat trekken?

• #12.291
bij jou trekt het ook vrij snel weer strak in je midden/bovenrug he? ik heb t nu alweer gewoon, train nog met hele lichte gewichten maar het staat weer straks als een malle :fire: plopt ie bij jou overigens wel als je de foamroller gebruikt?

Soms en soms niet, de chiro kan hem altijd goed krijgen maar dat is toch geen doen. Ik kan toch niet elke dag gaan manipuleren zeg maar. Ik word er wel wat gek van.

Als je MP doet, is je rug dan hol? Of sta je gewoon kaarsrecht?
Hoe moet je verhinderen dat je rug te hol gaat trekken?

Wel wat hol maar zo min mogelijk, door je buik aan te spannen en je hoofd hoofd goed erin te drukken als de baar je hoofd passeert.

Lekker bezig Gijs! Jaloers op je frontsquat!!!!!!!!

Over je borstwervels: mijne zaten ook vast en kreeg oefeningen mee van de fysio, wellicht heb je er wat aan. Één arm langs je lichaam en naar achter duwen, één arm gestrekt boven je hoofd en ook naar achter duwen, aardig duwen zodat je gewrichten flink in de eindstanden komen. Vervolgens lage arm omhoog en hoge arm omlaag en wederom in de eindposities duwen. Lekker voor de mobiliteit en soms "kraken" er nog wat wervels wat bij mij meestal een wat grotere ROM oplevert en een soepeler gevoel.
Tweede oefening is wellicht niet echt nodig voor jou omdat ie wat hoger op de wervelkolom (nekwervels?) werkt maar je zou hem kunnen proberen. Armen in side raise positie, ene hand duim naar beneden, andere hand duim omhoog. Kijk naar de hand met de duim omlaag, duw/draai je humerus goed je schoudergewricht en draai je nek zo ver mogelijk. Vervolgens gaat de duim omhoog (andere kant gaat de duim nu omlaag) en terwijl je dit doet draai je je hoofd 180 graden naar de duim nu omlaag gaat.
Beide oefeningen 3 x per dag doen ofzo stuk of 20 keer. Bij hielp het in ieder geval! Misschien matthieu ff contacten ook? Succes ermee in iedergeval!

Die oefeningen zijn voornml voor je CTO. niks mis mee, maar daar krijg je de bovenste wervels niet allemaal mee los. Ik weet nog wel 2-3 oefeningen, maar die kan ik zo niet uitleggen ;)

Maar als je vast blijf zitten G, dan is dat een teken van instabiliteit (lokaal) of overbelasting. Zou ook nog iets segmentaals kunnen zijn, maar dat denk ik niet bij jou.

• #12.293
Vandaag met Frankmonster @ FPA

Opwarmen 6 min crosstr

Oef 1 Deadlift (zeker cool want Ylke Vaassen deed even mee = strong mofo 3x245 dubbel overhands)
No belt no straps
10x70
10x120
3x160
1x200
Mixed grip vanaf hier
3x220
3x240
1x260
1x280 PR zonder belt en echt minimaal over de bovenbenen getrokken.
Belt om
1x290
belt af
10x200
10x200

300 had ik moeten hitchen dus gelaten voor wat het was. Opwerken nu naar een 300 beltless zonder hitch.

Oef 2 Olympic fullsquat
5x60
5x100
5x150
5x150
5x150
5x150
5x150

Oef 3 Hammerstrength Leg curl (one leg)
15x15
15x25
15x35 PR

Oef 4 HS leg ext one leg
20x25
10x35
10x35

Oef 5 Barbell shrugs (dubbel overhands geen straps wel pijnlijke klauwen..)
10x120
10x140
10x160
13x180 met wat smokkel zie film.

---------- Toegevoegd om 15:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:23 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=bo8cUlMGGyk

Laatst bewerkt:
Lekker die DL maat! Gaat weer helemaal goed komen zie ik zo!

---------- Toegevoegd om 15:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:27 ----------

WOW 2 identieke trainingen en dat op 1 dag!!!! Vet man :D

goede DL weer G

:roflol:

Nice hoor Gijs. Maandag ben ik weer aan de beurt.:P

• #12.297
was de 2x10x200 dl nog vergeten. Frank wees me er even op. No belt no straps no hitch.

---------- Toegevoegd om 15:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:46 ----------

:roflol:

Nice hoor Gijs. Maandag ben ik weer aan de beurt.:P

oke dan! Dit was na al die dl shit dus mijn klauwen deden al aardig zeer maar ineens gaat Frank met die camera ernaast staan:p

Ik heb het opgegeven om Niels bij te benen op welke squat dan ook. Toen Niels nog 260 deed ben ik langzaam naar 240 gekropen en bijna 250 maar Niels zijn rug is weer een beetje oke en hij squat verdomme meteen weer 2x270. Dat wordt in een heel korte tijd een 300 raw en daar valt niet meer tegenop te squatten.

Ik bespeur een afname van het testosteron niveau Gijs... :D

:jk:

Sterke overhandse shrugs man! :bow:

Ja, Ylke is een sterk baasje éh..? ;)

Wat een berengreep heb jij! Respect Gijs, velen doen het je niet na!

• #12.300
ja en velen wel.

Terug
Naar boven