XXL Nutrition

g-mens log

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.482
Ik snap je wel. Maar ik zie bv Bryan er ook een heel andere kijk op nahouden. Hij ziet 2 opties in de deload zoals ik het begrijp. 1 wel zwaar tillen maar het volume drastisch beperken. Of 2 Groot volume en % van de max laag houden (oftwel pompen).

Ik benader de deload vooral zo: 1 Zenuwstelsel rust geven dus % van max is redelijk laag. Volume tot max 2/3 van normale trainingen om lichaam de tijd te geven energievoorraden aan te vullen in die week.

[Link niet meer beschikbaar]

Hier worden ook verschillende opties genoemd, zoals bijv. hoofdoefeningen weg laten en alleen pompen, of alleen de hoofdoefening, en geen assistance..

In wat artikels van Louie beschrijft ie ook een deload mogelijkheid dat je gewoon je ME oefening doet (dus max van de dag) maar dan daarna ook gelijk skippen... haha, das ook niks voor jou.

Ik heb trouwens ook me Adistars bij Waalsport vandaan, welke ze overigens ook weer bij Nerlinger vandaag haalt...

• #12.485
Ach ik kon het vandaag al niet meer opbrengen. Met al mijn discipline in trainen is dit iets wat ik gewoon dus niet kan. Ik moet gewoon elke keer een beetje angst hebben en opwinding van een gewicht, het is bij mij net zo erg als bij fervente rokers.

**** deload. Vandaag UB

Opwarmen 5 min crosstrainer

Oef 1 Pushpressjerk
10x60
5x100
3x120
Riem om
1x140
Fx150
2x140 PR
4x120

Groove was niet zoals ik gewend ben, die 150 ging tot 2x net niet door het punt waar ik hem zou hebben. De 140ers waren gewoon op lompe kracht.

Oef 2 Incline dumbbell press
10x40
10x54 PR
6x58 PR

Oef 3 Parallel bar dip
10xbw
10xbw+25
9xbw+50 pr? (in ieder geval pr met dit bw)

Oef 4 Barbell upright rows
10x60
10x70
(5)x80 haha niet echte reps te noemen de kracht was er uit
15x60

Oef 5 Dumbbell side raises
15x12
15x14
15x16

Oef 6 Leg raises
20x
20x
20x

Morgen en vrijdag dan maar niet trainen om te rusten.

doe me denken aan die "te hard rijden is makkelijk, aan de snelheid houden dat is pas knap" reclames

2x140 overhead is best wel.. goed.. zeg maar.. soort van..

Ja. 2x140 OH is heel goed.

• #12.489
Voor mijn bodyweight idd wel redelijk. Schouders zijn sinds ik er goed op ben gaan concentreren ook met sprongen vooruit gegaan maar ten opzichte van de toppers bij de sterkste man van nl..... tja ben ik nog een weakling.

Toch had je moeten deloaden G-power! Maargoed, ik snap het wel.

Verder good train.

• #12.491
Oke vader....

Als je in deze frequentie er PR's uitgooit heb je ook geen deload nodig. Alleen zorgen dat je heel blijft.

Morgen en vrijdag dan maar niet trainen om te rusten.
gehe,en dat kan je wel?Hou em heel G
Als je in deze frequentie er PR's uitgooit heb je ook geen deload nodig. Alleen zorgen dat je heel blijft.

Kan je niet toch Pr's zetten en aan de andere kant een deload nodig hebben?
Ik vind het maar eng,year round t*ring hard trainen en elke training een PR.
Hoelang kan zoiets goed gaan?

Kan je niet toch Pr's zetten en aan de andere kant een deload nodig hebben?

Sterker nog, in mijn ogen was die training hiervoor er eentje waarin Gijs EN een deload training deed EN een "pr" zette.
Voor zijn doen sterk verminderde intensiteit (volgens velen toch HET punt achter deload, of je dat nou bereikt door lager volume of lagere loads) en toch de kick van een pr zetten door een variantje op te zoeken wat je veel minder doet.

Persoonlijk vraag ik me sterk af wat voor waarde een dergelijk pr heeft, maar dat is een heel andere discussie en er zijn juist methodes die zeer sterk focussen op het zetten van diverse pr's als mentale stimulans. Dat is ook juist waar Myo's opmerkingen vandaan komen, vermoed ik. Dat in zijn ogen een deload niet echt als deload te beschouwen is als je toch de mentale firing up van het jagen op een pr mee de gym in brengt.

End of the line is dat ieder toch vooral moet doen wat voor die persoon werkt, denk ik.

Als die pr squat low effert was maw gijs is daar een pak sterker op geworden en zijn nu pr is eigenlijk 70% max dan heeft goed gedeload

Laatst bewerkt:
  • #12.497
Turk

Nee mn telefoon vult of vervangd onbekende woorden ... gisteren smsde ik iemand je Headset staat hier, dat werd je brasserie staat hier...

Als Gijsje in een deload zit is zijn intensiteit nog veel groter dan bij zijn minder Goddelijke collega's denk ik. ;)

• #12.500
Gvd mijn kont doet pijn van die enorme veer die eruit steekt.

Terug
Naar boven