MuscleMeat

g-mens log

Ik begin me steeds meer af te vragen waar die wijsheid vandaan komt als je denkt dat je een stone op een platform kan curlen met je biceps.
Biceps = flexie elleboog en voor zover ik weet houd je een stone alleen maar vast met je armen en worden je buigers niet verkort.

En power cleans aan het eind van een workout adviseren? Een van de explosiefste oefeningen die er zijn? Wat is daar het nut van?

Doe geen moeite. Snap je punt.

Ik begin me steeds meer af te vragen waar die wijsheid vandaan komt als je denkt dat je een stone op een platform kan curlen met je biceps.
Biceps = flexie elleboog en voor zover ik weet houd je een stone alleen maar vast met je armen en worden je buigers niet verkort.

En power cleans aan het eind van een workout adviseren? Een van de explosiefste oefeningen die er zijn? Wat is daar het nut van?

Biceps kan nog altijd isometrisch belast worden.

Veel mensen hebben al een bicep tear opgelopen bij het laden van stones. Dat zegt volgensmij al genoeg over de activiteit van je bicep bij stones. Daarbij voel ik ook vaak na stones dat m'n biceps gewerkt hebben. Lijkt me duidelijk dus.

Ja mensen lopen ook biceps tears op bij een deadlift, daar doe je toch ook geen curls voor om hem te versterken?
Het is trouwens geen aanval of zo tegen curls, maar ik snap die kerel ze punt niet met dat je 80kg curls moet doen.

Mooi gesproken Frank.Trots op je!

Bedankt dat je zelf je vraag inhoudelijk beantwoordt.

Biceps kan nog altijd isometrisch belast worden.

Ja en maar curls zijn concentrisch totaal wat anders dan stones dus.

Ja mensen lopen ook biceps tears op bij een deadlift, daar doe je toch ook geen curls voor om hem te versterken?
Het is trouwens geen aanval of zo tegen curls, maar ik snap die kerel ze punt niet met dat je 80kg curls moet doen.

Laten we t erop houden dat het afhankelijk is van je techniek. En aangezien we het over Gijs hebben is zijn techniek zo dat sterkere biceps zeker voordeel zal opleveren (Gijs moet vanwege z'n lengte bij de meeste hoogtes de stone omhoog 'cleanen'/rollen over z'n borst en dat doet ie onder anderen met z'n bicep (brachiales).

Ik zie de positie van de onderarmen/bovenarmen niet veranderen tijdens de beweging, tuurlijk moet je met je armen het gewicht vasthouden maar als je dat over de borst rollen echt letterlijk neemt lijkt het nog meer op een front raise dan op een curl.

Sterke biceps is wel goed uiteraard, maar ik vraag me af waar "Piotr" zijn wijsheden op baseert, iedereen kan anoniem wel wat roepen.
Zelfde als hack squat voor truckpull, sterke quads en uithoudingsvermogen OK, maar volgens mij maakt niemand full squat bewegingen tijdens een truckpull?

Ik hoop dat de beste man het kan onderbouwen.

Eddine,ik heb niets te onderbouwen aan jou. Het is aan Gijs zelf of hij mijn tips ter harte neemt. Mocht Gijs volgend jaar weer in de finale staan tijdens de sterktste man van Nederland 2011 en hij heeft op zowel de truck pull als de stones een snellere persoonlijke tijd dan ooit geboekt hopelijk via mijn tips dan heb jij je bewijs. Tevreden?

Eddine,ik heb niets te onderbouwen aan jou. Het is aan Gijs zelf of hij mijn tips ter harte neemt. Mocht Gijs volgend jaar weer in de finale staan tijdens de sterktste man van Nederland 2011 en hij heeft op zowel de truck pull als de stones een snellere persoonlijke tijd dan ooit geboekt hopelijk via mijn tips dan heb jij je bewijs. Tevreden?

Nee want er is geen causaal verband aan te tonen, op zijn best een correlatie.
Wel jammer dat je je post niet wilt onderbouwen.

Imo gebruik je een combinatie van statisch anteflexie, statische horizontale abductie en statische elleboog flexie om de bal te klemmen. Alle drie een beweging waarbij de biceps een rol spelen.

Nee dat is niet mijn bewijs, Gijs traint gewoon hard en zal ongetwijfeld vooruitgaan met of zonder jouw tips, dus dat valt niet te checken.

En ik vraag niet om onderbouwing omdat ik zeg dat jij een nitwit of iets bent, maar ik ben gewoon benieuwd. Ik kan het me gewoon niet voorstellen in die situaties zoals ik voorlegde, maar ik ben bang dat je het niet eens kan onderbouwen.

Ik zou zeggen Eddine doe gewoon eens een stones set. Noteer je resultaat en train dan eens 6-8 weken zeer intensief op barbell curls, hammer curls en power cleans. Verneem graag je reactie wannneer je dan weer een stones set doet.

Dude waarom onderbouw je het niet?

Ik zou zeggen Eddine doe gewoon eens een stones set. Noteer je resultaat en train dan eens 6-8 weken zeer intensief op barbell curls, hammer curls en power cleans. Verneem graag je reactie wannneer je dan weer een stones set doet.

Sorry, ik heb momenteel niet de beschikking tot de mogelijkheid om zwaar stones te trainen.

Maar je kan toch gewoon vertellen wat 30kg hammer curls voor een 170kg stone doen? :)
Of voor een stone op 1m80 leggen.

er zijn ook mensen die zaken baseren op ervaring ipv kennis, piotr is er waarschijnlijk 1 van ? ...

Ik zei toch Eddine, doe geen moeite!

Is op zich wel een interessante discussie, maar het zou toch cool zijn dat pjotr even zijn argumenten/ideeën aanhaalt waarom Gijs juist die oefeningen moet doen.
Als hij die oefeningen aanraadt, zal daar wel een gedachtegang achterzitten. Het is toch niet zo moeilijk om die even te delen?

er zijn ook mensen die zaken baseren op ervaring ipv kennis, piotr is er waarschijnlijk 1 van ? ...

en hoeveel zegt een internet nickname over zijn iemand zijn levenservaringen jongens? ook geen drol he ;)

wat betreft het stones verhaal, dat vind ik wel aannemelijk... de enkele keer dat ik stones/kegs doe heb ik er altijd moeite mee en zeker met dat bovenste stuk... geen wonder dus met een 37cm biceps

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.700
Nu ga ik me er ook even mee bemoeien. Ziyed laat het nu maar rusten. Ik heb een aardige achtergrond in de fysiologie en biomechanica maar het nut van sterkere biceps op stones gaan ontleden en "expert" woorden gaan gebruiken zoals anteflexie, isometrisch etc waardoor sommige dbb nitwits je status gaan verlenen komt deze discussie niet ten goede naar mijn mening. Je gebruikt je biceps in bepaalde mate met stones, en laten we wel wezen eigenlijk met zowat alles in strongman aangezien bijna alles wel een full body movement is. Het is aan mij en alleen aan mij om te beslissen of ik iets met zijn tips doe. Daarbij ben ik het ook zeer eens met Barry, laten we nu het punt van met of zonder riem trainen. De theorie en de praktijk sluiten daar ook niet bij elkaar aan als het aankomt op het nut van beltless trainen.

Zo......... en nu weer naar de orde van de dag.

Nog steeds belachelijk verkouden. Het zal er weer om gaan hangen of er weer een kuurtje bij de dokter gehaald moet worden, ik hoop van niet ik haat die troep.

Opw 5 min crosstrainer

Oef 1 Military press
10x60
5x80
2x110
2x110
2x110 (3x2x110 PR)
1x115 vorm check. Op film
6x90

Oef 2 Close grip paused bench press (60mm axle)
10x76
10x106
10x116

Oef 3 Speed bench (60mm axle, dubbel small bands)
5x36+b
5x36+b
5x36+b
5x36+b
5x36+b

Alles vliegensvlug.

Oef 4 Side raises
10x12
10x16
10x20 (strict)

Oef 5 Machine shoulder press
20x80
12x80
8x80

Oef 6 Barbell shrugs (dubbel overhands)
10x100
10x150
13x180
4x200 pr
20x150 pr
30x100 pr

Zal filmpje zo uploaden. Nu morgen rust en vrijdag sportmassage. Is nodig ook.

---------- Toegevoegd om 22:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:28 ----------

th_Video003.jpg

115 military press

Terug
Naar boven