AndroidHealthClinic

g-mens log

good train Gijs, irritant van die spotter. Heb je altijd als je een onbekend iemand vraagt te spotten.. :(

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.742
klote van die spotter ik haat het ook komen ze ineens aan de stang.
afblijven, het is dat ze niet weten wat grinding is.

maarre effe een ander vraagje ik zie meer mensen het erover hebben wat zijn pronebridges

Waarschijnlijk omdat ik hem mooi en gecontroleerd liet zakken dacht de persoon in kwestie al dat dit te traag zou gaan. De rest heeft altijd geen boodschap aan een negatieve fase in de sportschool dus ach. De set met 140 had ik hem even rustig geinstrueerd.

haha ja die onervaren spotters.

hey Gijs hoe lang zo jij zeggen om die pronebridges vast te houden.
en welke spiergroepen spreken ze het meeste aan.

@corpaul thanks voor het filmpje

probeer s een minuut vol te houden. je kunt ook gewicht op je rug leggen om het zwaarder te maken. de spanning is dan nog beter vind ik

met name transversus abdominus en bekkenbodemspieren. wanneer je je rug in een natuurlijke lordose houdt pak je ook je multifidus mee

dikke training gijs, wanneer eens een keer een MAX BP attempt???
Gok dat een 175kg er wel inzit.

• #12.746

Ik zou zeggen zo rond de minuut idd als je meerdere setjes maakt. Zo 3-5x 1minuut.

Ik heb ook wel eens tot failure gedaan en kwam toen zo rond de 4 min uit.
Maar dat is echt puur conditiewerk.

probeer s een minuut vol te houden. je kunt ook gewicht op je rug leggen om het zwaarder te maken. de spanning is dan nog beter vind ik

met name transversus abdominus en bekkenbodemspieren. wanneer je je rug in een natuurlijke lordose houdt pak je ook je multifidus mee

Idd, ik ga binnenkort ook met wat extra gewicht voor de minuut.

dikke training gijs, wanneer eens een keer een MAX BP attempt???
Gok dat een 175kg er wel inzit.

Ik gok van niet. Mijn max is niet in verhouding met mijn repvermogen op de meeste oefeningen en zeker niet op bench omdat ik daar te weinig train op de 1-3 reps met hoge gewichten. Ten 1e omdat ik op pas vanwege mijn schouder op bench, ten 2e omdat het voor strongman minder relevant is dan OH training. Mijn max pr staat nog steeds op een 172,5 extreme grinder. Vorige week miste ik nog de 170 net. Op sommige dagen zit ie er wel in soms niet. Als ik structureel een maandje de bench aanpak met 3-5 reppers zou het erin moeten zitten.

jammer van die spotter ! Ik had wel geweten dat je hem nog zou drukken :D

• #12.748
Idd maar ja dat leer je alleen als je al een finke tijd samen traint. Morgen trouwens Biceps voor mij.

• #12.750
Ik had jou pr gezien met 10x32. Heel mss.............

• #12.752
Vandaag biceps

Opw 5 min crosstrainer en een koffie.

Oef 1 Barbell curl
20x20
20x20
15x30
10x40
8x50
6x60
4x70
6x60
8x50
8x50

Oef 2 Dumbbell curl
10x12
5x32
6x30
8x28

Oef 3 Dumbbell hammer curl
10x22
8x24
8x24

Oef 4 Wrist curls
20x30 pr
15x30
15x30

Oef 5 Reverse wrist curls
15x20
15x20
15x20

Vreemd strak gevoel en irritante pomp in de armen. Ligt waarschijnlijk aan gister toen ik enorm aan het stoeien was om mijn winterbanden onder de auto te leggen en ik als een idioot met het kruis aan moeren liep te sleuren. Mijn pezen waarderen dat meestal niet. Note to myself: Koop een goed stuk gereedschap hiervoor. Verder wel prima training nog.

vreemd he dat je een pomp in je armen krijgt na zon training :D

• #12.754
haha zelfs het een en ander nog vergeten. Maar ook nog een hoop 20 reppers gemaakt op de cable curl en zelfs een 30 repper op de curl machine om de shit nog eens vol te gooien. Nee de pomp was niet gek maar het leek bijna kramp.

toch maar een aparte biceps dag...

• #12.756
Dat had ik alweer een klein tijdje echter er is mss een week of 2 tussen geslopen waar ik biceps heb moeten combineren met bv rug ivm de trainingsfrequentie.

Damn serieuze biceps training man. :thumb:

Ik heb een vraagje voor je gijs:

Ik sukkel al een tijdje met een hardnekkige onderrugpijn die maar niet lijkt over te gaan. Nu had steve (loncke) me aangeraden om een chiropractor op te zoeken omdat deze de oorzaak zou behandelen ipv een kinesist die de symptomen behandelt. Wat zijn jou ervaringen met kinesisten en chiropractors?

• #12.759
Tja tja. Blijft lastig. In principe ben ik voor een combinatie. Als het echt mis is dan moet er gekraakt worden. Des te sneller de pijn weg is des te eerder kan het helingsproces beginnen. Echter alleen manipuleren gaat niet genoeg zijn. Na verloop van tijd zal het weer fout gaan zitten. Door de vele manipulaties dit jaar kan ik het nu zelf continue manipuleren waardoor het binnen de perken blijft. Ergens een voordeel maar teveel manipulaties zie ik niet als goed omdat ik juist het idee heb dat de boel instabiel wordt.

-Chiro voor grote blokkades en begin herstel
-Kine (ik neem aan fysio) voor werken aan de oorzaak

Eventueel aangevuld met sportmassage als er al een tijd sprake is van een verkeerde spierspanning.

Groet Gijs.

Dank je, hier heb ik wat aan :)

Terug
Naar boven