AndroidHealthClinic

g-mens log

Damn, soepeltjes..

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.122
Thanks guys volgende keer dan toch maar de 100 proberen denk ik.

Nice hoor Gijs! Nog een gelukkig en gezond nieuwjaar!

naja onderrug bollen, dit is dus een typisch gevalletje van een bekkenkanteling. dat heeft niet veel met zwakte te maken.
verder nette uitvoering en gewicht man!

normale push press is behoorlijk sterk. Die 100+ zal ook eitje zijn. :)

****ing easy nog, man!

• #13.127
Qua kracht idd nog wel makkelijk maar met gewichten boven zo'n 60kg merk ik nu al dat je echt geen mm meer mag afwijken van de ideaal lijn dan wordt je genadeloos gestraft met een barbell die om je oren vliegt. Gewoon goed door oefenen dan zal het na verloop van tijd steeds stabieler worden. Diepte is idd nooit een probleem bij mij, ook mijn fullsq kom ik makkelijk op diepte. Die bekkenkanteling is acceptabel maar heb ik natuurlijk liever niet. Heb nu trouwens al een redelijke stijfheid in de schoudergordel/traps.

Die schouderstijfheid is inderdaad k*t. Duurt altijd 2-3 sets eer ik de barbell smal genoeg kan vast pakken voor de nodige spanning in de rug.

Qua kracht idd nog wel makkelijk maar met gewichten boven zo'n 60kg merk ik nu al dat je echt geen mm meer mag afwijken van de ideaal lijn dan wordt je genadeloos gestraft met een barbell die om je oren vliegt. Gewoon goed door oefenen dan zal het na verloop van tijd steeds stabieler worden. Diepte is idd nooit een probleem bij mij, ook mijn fullsq kom ik makkelijk op diepte. Die bekkenkanteling is acceptabel maar heb ik natuurlijk liever niet. Heb nu trouwens al een redelijke stijfheid in de schoudergordel/traps.
Op het filmpje lijkt het dat je de barbell iets 'achter' je hoofd houdt van bovenaf gezien.
Tom Bruijnen legde me laatst de OH squat uit en wees me erop dat de barbell recht boven je kruin hoort te worden gehouden dus iets meer naar voren dan ik automatisch deed en jij op het filmpje lijkt te doen.
Het kan zijn dat jij dan ook iets rechterop kan blijven met je rug waardoor je bekken onderin nog minder snel zal kantelen.
Verder heb ik ook pas 2 keer OH squats gedaan, schrijf nu alleen op wat me verteld was.

Boven je scapula heb ik geleerd.

Maar hoezo bolling? Ik zie alleen een strakke arch :P

Netjes hoor... Hoe makkelijk die 90 kilo ook naar boven je hoofd verplaatst wordt, echt nice!

Mooi werk, die glute ham raise!

Ik weet niet af je het al in gedachte had, maar vergeet de haken vooraan niet.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Das makkelijk als je banden wilt gebruiken ;)

• #13.133
Kijk die is volgens mij ook homemade als ik het zo zie. Die ziet er goed uit. De haken heb ik al liggen haha.

hmm ben ff in de war... wat is nou het verschil tussen een hyperextension en een GHR dan?

hmm ben ff in de war... wat is nou het verschil tussen een hyperextension en een GHR dan?
Bij hyperextensions blijven je benen gestrekt en beweegt alleen je bovenlichaam. Bij glute ham raises maak je eerst de beweging van de hyperextension en buig je daarna je benen ook nog waardoor je verder omhoog komt. Bij hyperextensions sta je rechterop en bij GHR horizontaler omdat je dan een grotere ROM kan maken.

Bij hyperextensions blijven je benen gestrekt en beweegt alleen je bovenlichaam. Bij glute ham raises maak je eerst de beweging van de hyperextension en buig je daarna je benen ook nog waardoor je verder omhoog komt. Bij hyperextensions sta je rechterop en bij GHR horizontaler omdat je dan een grotere ROM kan maken.

thx, begreep het al van Ziyed op MSN idd... vroeg me af of je dan niet veel eenvoudiger een hyperextension om kan bouwen naar een GHR

thx, begreep het al van Ziyed op MSN idd... vroeg me af of je dan niet veel eenvoudiger een hyperextension om kan bouwen naar een GHR
Ik denk dat vanaf scratch beginnen zoals Gijs doet eenvoudiger/sneller is en je uiteindelijk een geschiktere GHR hebt. Daarnaast zou je anders ook eerst een hyperextensions apparaat moeten zoeken/kopen.

Ik denk dat vanaf scratch beginnen zoals Gijs doet eenvoudiger/sneller is en je uiteindelijk een geschiktere GHR hebt. Daarnaast zou je anders ook eerst een hyperextensions apparaat moeten zoeken/kopen.

hmm ja is waarsch een stuk cheaper dit ook.

sorry gijs, einde topic hijack :D

Lijkt me een belachelijk zware oefening als je "wat" meer weegt... :o

Terug
Naar boven