AndroidHealthClinic

g-mens log

Netjes die overhead squat. Heb het een half jaar geleden ook eens geprobeerd op aanraden van Dhr. Ortmayer. Maar ik ben er niet soepel genoeg voor in de schouders. Bij het zakken moet de stang echt op 1 lijn zitten met heup en voeten. Je schouders staan dan bruut ver naar achteren. Wel een bere oefening though!

Maar naar beneden begeleiden is geen probleem toch? gewoon op zelfde manier als weightlifters doen

Inderdaad. Gewoon voorlangs laten vallen en je handen mee bewegen voor de zekerheid. Met 250kg kunnen de gewichtheffers de stang ook gewoon kunnen laten vallen zonder gevaar.

Maar met de banden stuitert het terug, en vrij veel ook van zo hoog, dus moet je de staan minstens 2 bounces begeleiden, en die bounces zijn ook onvoorspelbaar

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.185
Kwaliteit filmpje is inderdaad crappy maar de squat zelf erg netjes!

Het wordt tijd voor een nieuwe telefoon

Wat doe jij eigenlijk qua dieten? Zag net in een ander topic dat je flink junkt, eet je onder het motto 'slechte kcals zijn ook kcals dus waarom niet?' of eet je vrij clean?

Eet nog redelijk maar let idd niet meer echt op of alles wel schoon is. Elke dag een liter volle melk, chocomel, stroopwafel, snoepjes etc gaat er wel bij.

Gaat vlot gijs, nice OH squats en pr's..en nice bicep session!

Thanks J.

Mooie training gijs!
Low rep op een oefening, 5 x 5 op de andere. en high rep op weer een andere!

Dat is een beetje weer het idee. 2x LB met nadruk op de squat of deadlift. De 2e oef wordt dan lichter en meer op vorm. Assistance assistance laten en er geen doel op zich van maken.

We pushen iedereen om naar simson te komen, en als je daar ben laten we je je ziel verkopen.

Maar naar beneden begeleiden is geen probleem toch? gewoon op zelfde manier als weightlifters doen

Inderdaad. Gewoon voorlangs laten vallen en je handen mee bewegen voor de zekerheid. Met 250kg kunnen de gewichtheffers de stang ook gewoon kunnen laten vallen zonder gevaar.

Zie de volgende reply

Maar met de banden stuitert het terug, en vrij veel ook van zo hoog, dus moet je de staan minstens 2 bounces begeleiden, en die bounces zijn ook onvoorspelbaar

Dit dus

Netjes die overhead squat. Heb het een half jaar geleden ook eens geprobeerd op aanraden van Dhr. Ortmayer. Maar ik ben er niet soepel genoeg voor in de schouders. Bij het zakken moet de stang echt op 1 lijn zitten met heup en voeten. Je schouders staan dan bruut ver naar achteren. Wel een bere oefening though!

Idd enorm beslastend op de schoudergordel. Waarom raadde Ortmayer het aan? Ik doe het als ondersteuning van de log (is in ieder geval de intentie)

Met bumperplates is het wel te doen :P

Met bumpers wel, zeker weten! die stuiteren niet zo erg, maar Gmen heeft wel ooit een vid gepost waar hij aan eht pressen was met een axle met banden en hij liet m vallen, die ding geen als een gekke overal bouncen! en nu dat doen ook bij OH squats? NAh son, u mad?

Bumpers wel, banden niet, normale plates, fuggedaboudid

Laatst bewerkt:
Eet nog redelijk maar let idd niet meer echt op of alles wel schoon is. Elke dag een liter volle melk, chocomel, stroopwafel, snoepjes etc gaat er wel bij.
Onder het motto 'het moet wel leuk blijven' :D

Groot worden met leuk vetpercentage kan dus ook gewoon met redelijk junken, stelt me gerust ;)
Met bumpers wel, zeker weten! die stuiteren niet zo erg, maar Gmen heeft wel ooit een vid gepost waar hij aan eht pressen was met een axle met banden en hij liet m vallen, die ding geen als een gekke overal bouncen! en nu dat doen ook bij OH squats? NAh son, u mad?

Staat toch ook in het compilatiefilmpje? Ding stuiterde zo richting de geparkeerde auto die er in de buurt stond :x

Idd enorm beslastend op de schoudergordel. Waarom raadde Ortmayer het aan? Ik doe het als ondersteuning van de log (is in ieder geval de intentie)[/QUOTE]

Ja , core stabilisatie. Met name als je een axle of log jerked moet ie meteen opslot en is het belangrijk dat je core niet staat te zwieberen!

Kun je die banden niet leeg laten lopen zodat ze minder bouncen dan?

Onder het motto 'het moet wel leuk blijven' :D

Groot worden met leuk vetpercentage kan dus ook gewoon met redelijk junken, stelt me gerust ;)

gaat ook alleen als je een snel ecto metabolisme hebt hoor. ik ben het resultaat van iemand die een tegenover gesteld metabolisme heeft.

Dat is een goeie. De stevigheid van de wangen van de band zullen de meeste energie opvangen zonder een stuiterbal effect zolang er 'net genoeg' lucht in zit om enige stevigheid te bieden zonder met de velgrand op de vloer te klappen.
gaat ook alleen als je een snel ecto metabolisme hebt hoor. ik ben het resultaat van iemand die een tegenover gesteld metabolisme heeft.
Mijn metabolisme vertrouw ik hierin wel, vetpercentage is altijd belachelijk stabiel ondanks mijn niet zo cleane eetgedrag :)

ecto/meso/endo is toch puur skeletbouw en staat los van metabolisme?

• #13.192
Idd enorm beslastend op de schoudergordel. Waarom raadde Ortmayer het aan? Ik doe het als ondersteuning van de log (is in ieder geval de intentie)

Ja , core stabilisatie. Met name als je een axle of log jerked moet ie meteen opslot en is het belangrijk dat je core niet staat te zwieberen![/QUOTE]

Mooi zo. Dat was ook mijn gedachte erachter.

Kan wel maar is tricky, zal niet de eerste keer zijn dat ik velgen kan weggooien of recht sta te hameren en ik wil ook wel eens gewoon genieten van al die spullen die ik heb gemaakt zonder dat ik ze steeds sta te repareren

lekker die 100 OH squat, de rest van de training is ook hard !

Grr als ik nieuwe bumpers heb moet ik terug eens heavy overhead squats doen

Herinner me iets van DanJohn of Bill Starr (1 vd 2 weet nimmer :() voor sterker worden en algehele coordinatie 3-5 reps. Geen bron sry !

Idd, was heel dicht bij een kunstgebit door dat ding:roflol:

Grr als ik nieuwe bumpers heb moet ik terug eens heavy overhead squats doen

Herinner me iets van DanJohn of Bill Starr (1 vd 2 weet nimmer :() voor sterker worden en algehele coordinatie 3-5 reps. Geen bron sry !
MironT had het in mijn log gepost. Raad idd 3x5 aan.

Gijs, er schiet me ineens wat te binnen..

Als jij de OH squat wilt gebruiken voor je log, ga je dan ook proberen te OH squatten met een smallere grip?

Dat zou nog zwaarder zijn voor je core. Wel een goede! Die tip gaf iemand in me gym ook.

• #13.199
Die gewichtheffers bij Simson kunnen full OH squats met de handen tegen elkaar, misschien leuke uitdaging? :D

Terug
Naar boven