Fitness Seller

g-mens log

ik heb bij Sjaak geinformeerd en als jij maandag ub / presses doet, zijn wij erbij! Ben weer genezen en heb zin om weer eens all out te trainen, veel te lang geleden.
haha, ik heb je nog geen 10 min geleden aan de telefoon...dan vertel ik je dat ik wel wil, het alleen nu nog niet zeker weet en ff moet checken - wat zegt Mr. Intensity: wij zijn erbij :p

klote heupen altijd... Wel vaag trouwens, had het met jouw mobiliteit niet verwacht...

Gijs, ik had het met Impo over die heuppijn bij squats en hij kwam met een mogelijke oorzaak die bij mij wel logisch klinkt.

Dat tijdens de opwaarste beweging de knieën naar voren schuiven door spanning verlies op de hamstrings en dat daardoor die heupbuigers een harde klap krijgen.

Nu zag ik me eigen squat terug en was dit duidelijk te zien, keek even wat squats van jou maar dit doe jij ook in lichte mate.

Misschien heb je er wat aan?
Conclusie voor mij was meer hipdrive door die kont omhoog te gooien als eerst ipv gewoon afzetten met de quads.

heb daar ook last als ik te maken krijg met vermoeidheid op wat voor manier dan ook. techniek falen = heup problemen

Weer je broek volgescheten :roflol: En ook standaard een 2e broek meenemen, dat zegt genoeg :D

ik zag je filmpje vandaag
die van 20x180 squats

effe een reminder dat er nog een hoop werk te doen is

mooi man

Ja idd ik heb nog een hoop werk te verzetten

Bij jou zit het allemaal wel goed
dit was meer op mij van toepassing

Het hoeft niet zozeer een harde klap te zijn als wel te strakke heupbuigers. Dan heb je het kip/ei verhaal: ga je naar voren omdat je heupbuigers verkort zijn of ga je door techniek flaw naar voren en wordt daardoor je heupbuiger te strak.

Just my 0.02c

Hele nette squat weer man!! Blijft geil die benen trainingen van je ;)

Ene......word je op mij wel boos dan :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.349
Gijs, ik had het met Impo over die heuppijn bij squats en hij kwam met een mogelijke oorzaak die bij mij wel logisch klinkt.

Dat tijdens de opwaarste beweging de knieën naar voren schuiven door spanning verlies op de hamstrings en dat daardoor die heupbuigers een harde klap krijgen.

Nu zag ik me eigen squat terug en was dit duidelijk te zien, keek even wat squats van jou maar dit doe jij ook in lichte mate.

Misschien heb je er wat aan?
Conclusie voor mij was meer hipdrive door die kont omhoog te gooien als eerst ipv gewoon afzetten met de quads.

Lijkt me onzin.

klote heupen altijd... Wel vaag trouwens, had het met jouw mobiliteit niet verwacht...

Ligt ook niet aan de mobiliteit. Die heb je of die heb je niet. En aan mijn OH squat te zien heb ik die.

heb daar ook last als ik te maken krijg met vermoeidheid op wat voor manier dan ook. techniek falen = heup problemen

Dus wat wil je nu zeggen? Dat ik een ruktechniek heb en daarom nu last heb van mijn heup. Ik squat dus 21x180 met een ruktechniek?

Lijkt me toch sterk of niet? Weet je wat ik denk: Allemaal heel logisch namelijk gewoon overbelasting. Heb je mijn progressie op de squat gezien dit jaar. Mijn heupen hebben ongeveer het dubbele aan load moeten verdragen. Eerst deed het pijn rechts dat is nu weg en nu begint links op te spelen.

---------- Toegevoegd om 18:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:11 ----------

En o ja wie hebben er nog meer last van? Eddine en Chopper. Nu ook niet bepaald 2 personen die niet echt weinig gain hebben gemaakt op de squat. Overbelasting simpel als wat.

---------- Toegevoegd om 18:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:11 ----------

Godverdorie door al dat gelul ben ik gewoon vergeten te posten wat ik gedaan heb.

Vandaag @ RPB

Logpress (lange houten)
10x55
5x55
5x75
5x95
5x112,5
5x112,5
5x112,5

Olympic fullsquat (uberlight)
10x40
10x40
5x70
5x100
5x100
5x100
5x100
5x100

Houdoe.

Dus wat wil je nu zeggen? Dat ik een ruktechniek heb en daarom nu last heb van mijn heup. Ik squat dus 21x180 met een ruktechniek?

Lijkt me toch sterk of niet? Weet je wat ik denk: Allemaal heel logisch namelijk gewoon overbelasting. Heb je mijn progressie op de squat gezien dit jaar. Mijn heupen hebben ongeveer het dubbele aan load moeten verdragen. Eerst deed het pijn rechts dat is nu weg en nu begint links op te spelen.

hoeft niet meteen aangevallen te doen. ik geef alleen een mogelijke reden aan.

Goed genoeg voor de luie zondag.

Vanaf wanneer is RPB weer toegankelijk voor ons?

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.352
hoeft niet meteen aangevallen te doen. ik geef alleen een mogelijke reden aan.

Je mogelijke reden is dus vermoeidheid en daarmee gepaard gaande een slechte techniek?

Wat moet ik nu aan de pijn doen dan volgens jou? Alleen mooie reps maken en vooral niet in het straingebied komen?

---------- Toegevoegd om 18:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:22 ----------

Goed genoeg voor de luie zondag.

Vanaf wanneer is RPB weer toegankelijk voor ons?

Ik houd het even op eind Februari

gefeliciteerd met 5x5 192,5 gaat lekker zo.

Sterk man die squat!
Nog een vraag over je ohsq: bij het zakken draaien je armen inwaarts (interne rotatie) ter hoogte van je schoudergewricht of probeer je dit te vermijden?

Gijs, wat last van choco-rage?

Nice training man sterke squat. Ignore trouwens de bullshit over de pijntjes man, je hebt meer pijntjes dan anderen omdat je harder, vaker, zwaarder en intenser dan anderen traint.

PS tijd geen rep-out gedaan vandaag wel 10*190 :) squat

Laatst bewerkt:
Je mogelijke reden is dus vermoeidheid en daarmee gepaard gaande een slechte techniek?

Wat moet ik nu aan de pijn doen dan volgens jou? Alleen mooie reps maken en vooral niet in het straingebied komen?

Aangezien je me probeert uit te lokken iets te zeggen wat geen mening is en een zogenaamde "feit"...

1. Je SI gewrichten zijn overbelast
2. Oplossing tijd lang rustiger aan doen of totale rust nemen
3. in jouw geval ga je dat waarschijnlijk niet doen en zal je net zoals mij op den duur lange tijd geforceerd "rust" moeten nemen
4. Als je veel reps maakt, zoals regelmatig 20+ reppers, is het niet vreemd dat je door vermoeidheid falende techniek gaat vertonen. en dat voegt alleen maar toe aan de alreeds toenemende belasting en de kans op pijnlijke kwalen vergroot
5. Juist jij zou nu onderhand wel geleerd moeten hebben dat periodiseren bij de gewichten die jij hanteert noodzaak is. tijdje niet in het "straingebied" geeft het lichaam en de gewrichten tijd zich te herstellen en aan te passen.

is dat wat je soms wilt horen van mij?

Laatst bewerkt:
Aangezien je me probeert uit te lokken iets te zeggen wat geen mening is en een zogenaamde "feit"...

1. Je RSI gewrichten zijn overbelast
2. Oplossing tijd lang rustiger aan doen of totale rust nemen
3. in jouw geval ga je dat waarschijnlijk niet doen en zal je net zoals mij op den duur lange tijd geforceerd "rust" moeten nemen
4. Als je veel reps maakt, zoals regelmatig 20+ reppers, is het niet vreemd dat je door vermoeidheid falende techniek gaat vertonen. en dat voegt alleen maar toe aan de alreeds toenemende belasting en de kans op pijnlijke kwalen vergroot
5. Juist jij zou nu onderhand wel geleerd moeten hebben dat periodiseren bij de gewichten die jij hanteert noodzaak is. tijdje niet in het "straingebied" geeft het lichaam en de gewrichten tijd zich te herstellen en aan te passen.

is dat wat je soms wilt horen van mij?

G-men is de master of all knowledge die wil niets horen!

toch geef ik soms suggesties vanuit eigen ervaring en kan hijzelf kijken hoe/wat. Maar nu gedraagt hij zich opeens als een ass. niet verwacht van hem.

Terug
Naar boven