- Waardering
- 7.036
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 105kg
Thanks Pjotr. Volgende keer bij jou dan weer 5x5x195 raketbeurtjes!
Sterk man die squat!
Nog een vraag over je ohsq: bij het zakken draaien je armen inwaarts (interne rotatie) ter hoogte van je schoudergewricht of probeer je dit te vermijden?
Mss snap ik het niet helemaal maar volgens mij draaien de armen juist iets naar buiten.
Nee vandaag niet op.
Nice training man sterke squat. Ignore trouwens de bullshit over de pijntjes man, je hebt meer pijntjes dan anderen omdat je harder, vaker, zwaarder en intenser dan anderen traint.
PS tijd geen rep-out gedaan vandaag wel 10*190squat
Sterk man. En nog geen eens een rep out ook!
Aangezien je me probeert uit te lokken iets te zeggen wat geen mening is en een zogenaamde "feit"...
1. Je SI gewrichten zijn overbelast
2. Oplossing tijd lang rustiger aan doen of totale rust nemen
3. in jouw geval ga je dat waarschijnlijk niet doen en zal je net zoals mij op den duur lange tijd geforceerd "rust" moeten nemen
4. Als je veel reps maakt, zoals regelmatig 20+ reppers, is het niet vreemd dat je door vermoeidheid falende techniek gaat vertonen. en dat voegt alleen maar toe aan de alreeds toenemende belasting en de kans op pijnlijke kwalen vergroot
5. Juist jij zou nu onderhand wel geleerd moeten hebben dat periodiseren bij de gewichten die jij hanteert noodzaak is. tijdje niet in het "straingebied" geeft het lichaam en de gewrichten tijd zich te herstellen en aan te passen.
is dat wat je soms wilt horen van mij?
Ja zo ongeveer. Ik denk eerder de pezen dan de gewrichten. Mijn gewrichten heb ik eigenlijk in mijn heup geen last van.
Rustiger aan doen in de zin van uit het strainingsgebied blijven zal ik in zekere zin wel doen, namelijk ik ben niet van plan in de komende periode weer die rep-outs te doen maar meer 5x5 of lagere reps.
Rechts is ook weg gegaan door gewenning van de spieren aan de toegenomen belasting gecombineerd met extra rek en strekwerk en tantum. Dit ben ik ondertussen ook weer aan het inzetten voor links.
Idd weet ik dat nu, maar zoals je nu ook mij al aardig kent op het forum weet je idd al dat ik dit lastig vind dus weten en doen liggen hier niet altijd bij elkaar net zoals jou kennis van voeding en je eetpatroon.
toch geef ik soms suggesties vanuit eigen ervaring en kan hijzelf kijken hoe/wat. Maar nu gedraagt hij zich opeens als een ass. niet verwacht van hem.
Dus als ik het doe is het niet oke? Laat ook maar verder ik vind het de discussie niet waard maar de wijze waarop je er meteen weer op inspringt dat het met de techniek te maken heeft irriteerde me. Als je verder serieus constructief wilde zijn mijn excuses.

squat