AndroidHealthClinic

g-mens log

mooi squat PR weer die 5x5 195,

Ik had me helaas verslapen, ging ff slapen omdat ik nu nachtdienst heb maar vrouwtje had me niet wakker gemaakt :(

niet toevallig lactose intolerant geworden gijs?

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.525
niet toevallig lactose intolerant geworden gijs?

Ik denk idd mss van wel.

Plan van aanpak is. Geen zuivel meer hoogstens 500mg kwark op een dag. De chocomel dus ook maar even laten staan. De shakes maken van water en 250 gram havermout, whey en pindakaas. Is minder lekker maar ja. In de avond vaker proberen meer vis en eieren te eten voor het slapen. Zoiezo een week zien vol te houden en dan weer kijken hoe de darmen reageren. Elke keer als je squat in je broek schijten is op zijn zachtst uitgedrukt lastig.

---------- Toegevoegd om 13:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:29 ----------

mooi squat PR weer die 5x5 195,

Ik had me helaas verslapen, ging ff slapen omdat ik nu nachtdienst heb maar vrouwtje had me net uitgeput :(

:thumb:

---------- Toegevoegd om 13:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:30 ----------

Ik kan me moeilijk voor te stellen dat die shake nog vloeibaar is als je er een half pak(250gram?) havermout bij doet...
Hoe doe je dat?

En toch is het zo. Is bijna net zo vloeibaar als melk gewoon. Ik heb natuurlijk ook wel de beste blender in the business!

Als je straks ook 6-10 eieren per dag gaat eten ruft je heel die tent onder tijdens het trainen ipv je broek vol te schijten. Zullen ze blij mee zijn ;)
Zonder al dat zuivel gaat het wel lastiger worden om aan je kcals te komen of niet?

Gijs je kan bij de huisarts een eenvoudig testje aanvragen om te zien of je lactose intolerant bent... dan weet je meteen of het daaraan ligt.

Ik kreeg juist darmproblemen van havermout. Alsof ik lava aan het kakken was. Had je vroeger in je BB tijd nooit darmproblemen?

Ik kreeg een tip van een bber om de havermout+ whey en andere toevoegingen in een bak te doen en dan gewoon aanvullen met water zodat het niet papperig word maar een beetje hard blijft. Want in de blender zakt het altijd naar de bodem, en word het een kleffe zooi

• #13.530
Als je straks ook 6-10 eieren per dag gaat eten ruft je heel die tent onder tijdens het trainen ipv je broek vol te schijten. Zullen ze blij mee zijn ;)
Zonder al dat zuivel gaat het wel lastiger worden om aan je kcals te komen of niet?

Dat is idd een groot probleem. Ik ben echt een moeilijke vaste eter en zeker als ik 5000 kcals moet verstouwen aan brood met vleeswaren / eieren en vis houd ik mijn hart vast. Bereidt mezelf alvast voor op -6% Bodyfat....

Gijs je kan bij de huisarts een eenvoudig testje aanvragen om te zien of je lactose intolerant bent... dan weet je meteen of het daaraan ligt.

Dat zou denk ik dan wel handig zijn.

Ik kreeg juist darmproblemen van havermout. Alsof ik lava aan het kakken was. Had je vroeger in je BB tijd nooit darmproblemen?

Het is echt iets van de afgelopen 2 jaar

Ik kreeg een tip van een bber om de havermout+ whey en andere toevoegingen in een bak te doen en dan gewoon aanvullen met water zodat het niet papperig word maar een beetje hard blijft. Want in de blender zakt het altijd naar de bodem, en word het een kleffe zooi

Dat zal dan wel je blender zijn. Die van mij is perfect maar kost ook bijna 100E.
Het is geen 2tientjes gevalletje. Alles kan ik erin gooien en is altijd perfect ook ijsblokjes etc.

flink aan de poundstone shakes dan :D

• #13.532
Serieus nog een optie ja. Mentaal zal het geen probleem zijn, als het moet doe ik alles.

ach je kan ook overstappen op sojamelk... lekker zoet ook :thumbs:

Ruiken jullie winden ook naar camembert als je veel melk/zuivel drinkt? Toen ik gisteren de lakens over mijn hoofd trok waande ik me op een kaas degustatie.

Ik heb natuurlijk ook wel de beste blender in the business!
En dat is?

Ja onze blender is idd niet geweldig. Ik zou wel is een geruisloze blender willen hebben omdat ik s'ochtends om 7uur nooit dat kreng kan aanzetten zonder dat de rest hier in huis wakker word.

ach je kan ook overstappen op sojamelk... lekker zoet ook :thumbs:

ricemilk. apart smaakje, maar ook best lekker. Had het ooitin schotland voor een weekje. geen idee of ze dat hier ook ergens verkopen.

Anders overstappen op blikken soep. 800ml = 85cent = 700-800kcal.
Blik erwtensoep/bruinen bonensoep ofzo leeg lepelen is best goed te doen ideaal bulk voer.

Laatst bewerkt:
Gijs,

Graan+melk is idd wel iets waar je darmen van kunnen gaan protesteren. Nu snap ik dat sommige mensen meer gevoelig voor dat soort dingen zijn dan anderen, en dat jouw spijsvertering ongetwijfeld erg efficient is zeg maar.. maar als ik zie wat jij weg stouwt aan zuivel verbaast dit me niks.

Wat me wel verbaast dat niemand groente heeft genoemd hier.

Ik ben geen expert, ik zit niet op jouw niveau, maar als ik te weinig groente binnen krijg dan heb ik binnen een paar dagen verstopping.

Verder helpt bij mij het afschaffen van melk en melk-producten, al eet ik wel regelmatig veel kaas en kwark, maar dat verdraag ik nog redelijk. 2-4 liter melk per dag trek ik niet.

Soja melk schijnt een testosteron killer te zijn..

Maar goed.. je hebt Frenkieboy, die veel van voeding weet, en die kan je ongetwijfeld veel meer vertellen toch?

Baopao + noedels + melk = goed poepen.

Ik ben geen expert, ik zit niet op jouw niveau, maar als ik te weinig groente binnen krijg dan heb ik binnen een paar dagen verstopping.

heeft te maken met vezels wat in groenten zit. en vezels heeft hij genoeg dmv havermout en andere dingen. als je veel kcal moet eten en dus veel voer moet wegstauwen ga je geen groenten eten als het even kan. Je eet veel, weinig tot geen kcal en je zit er vlug vol van.

Terug
Naar boven