XXL Nutrition

g-mens log

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.701
Ik zal je haat ook even theoretisch onderuit halen want dat miste ik in jou post...

Bench

8x100 ten opzichte van je 140 max = 8 reps met 71% van je max..
5x142,5 x5 ten opzichte van 172,5 = 25 reps totaal met 81% van mijn max.

Mp ten opzichte van jou Chins

5x97,5 ten opzichte van 6x100 = 83 % van mijn max daar en ten opzichte van 120 1RM 81%. Dit dan voor 22 reps..

Wat was jou 1e set? 10 reps ten opzichte van 18 rep max? = 55%

Hmmmm. Nee je mag haten wat je wilt..

Oef 4 Parallel bar dips
25xbw
25xbw
25xbw (3x25xbw PR)

Beetje lafjes dit Gijs. Pleur er een schijf aan en gaan met die hap!

• #13.703
Oef 4 Parallel bar dips
25xbw
25xbw
25xbw (3x25xbw PR)

Beetje lafjes dit Gijs. Pleur er een schijf aan en gaan met die hap!

WRONG. Weighted en RE moet je juist afwisselen op deze assistance. Jij hebt nog veel te leren dus ik zal je deze kleine misser niet kwalijk nemen.

WRONG. Weighted en RE moet je juist afwisselen op deze assistance. Jij hebt nog veel te leren dus ik zal je deze kleine misser niet kwalijk nemen.

:D Ok, ik doe hem dus wel altijd weighted idd. Vandaag nog 6x50kg gedipt (nee, dit is absoluut geen 'voel de hete adem in je nek maar Frenkpie' hint :grinny:) :windup:

Maar... much to learn i have. Dus even een kleine uitleg waarom je vaak die high reppers doet (zie ik ook bij je andere oefeningen wel eens).

Ik zal je haat ook even theoretisch onderuit halen want dat miste ik in jou post...

Bench

8x100 ten opzichte van je 140 max = 8 reps met 71% van je max..
5x142,5 x5 ten opzichte van 172,5 = 25 reps totaal met 81% van mijn max.

Mp ten opzichte van jou Chins

5x97,5 ten opzichte van 6x100 = 83 % van mijn max daar en ten opzichte van 120 1RM 81%. Dit dan voor 22 reps..

Wat was jou 1e set? 10 reps ten opzichte van 18 rep max? = 55%

Hmmmm. Nee je mag haten wat je wilt..

Wel mooi dat je toch nog serieus ingaat op m'n posts :o
Maar je bent de eindbaas, dat wist je al..en een discussie voeren over onze trainingsstijl en herstelvermogen is ook al zo oud als jezus

• #13.706
Het is geen oefening die in de basiscategorie valt die je moet rouleren om stagnatie te voorkomen.

Bench heeft bv in de set zitten: Bench / CGBP / Floorpress / Boardpress

Dips staan daar niet bij, bij Westside niet en bij mij ook niet. Waarom? De beweging wijkt teveel af. Het is een assistance oefening.

Omdat je in je training dus eerst met een flink % van je max op zo'n oefening bezig bent zal elke keer met dips ergens verder in je training ook in een hoog % van je max werken uiteindelijk leiden tot overtraining. Juist het afwisselen van hoge en lage reps hierop als mede op chins leidt tot progressie.

• #13.707
Thank you for posting! Your post will not be visible until a moderator has approved it for posting.

Ja doei, ik ga het niet nog een keer typen, wat is dat toch hier. Ga Klaaswitz lastig vallen ofzo:mad:

RE wil niet zeggen dat je met 55% van je 3RM moet reppen. Dat kan ook met wat meer gewicht en minder reps. Dus zijn opmerking is niet per definitie fout.

Huh? wat is er met jouw post dat ie moet goedgekeurd worden? Wat stond erin dan?

• #13.709
RE wil niet zeggen dat je met 55% van je 3RM moet reppen. Dat kan ook met wat meer gewicht en minder reps. Dus zijn opmerking is niet per definitie fout.

Huh? wat is er met jouw post dat ie moet goedgekeurd worden? Wat stond erin dan?

:windup::slap::shoot::army::hamer::fu:

Gewoon een ongelofelijk goede uitleg.

trouble in paradise!!!!!!

trouble-in-paradise-2.jpg

ow als reactie op m'n post (#13710)?

Hey Gijs effe wat anders.
Hoe zal jouw deload periode eruit zien?

• #13.713

Dit log is momenteel gesloten voor iedereen zonder 40cm armen sorry voor het ongemak.

ow als reactie op m'n post (#13710)?

Nee als reactie op Marc zijn post.

---------- Toegevoegd om 23:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:14 ----------

Hey Gijs effe wat anders.
Hoe zal jouw deload periode eruit zien?

Ongeveer zoals deze training.

jezus gristus wat ingewikkeld allemaal zeg...

• #13.716
Dat was een grap Jay...... Tjeess. Er zijn 2 opties voor deload. 1. Assistance dramatisch cutten of de main compounds lager % van je max uitvoeren.

Ik kies meestal voor optie 2.

Dat was een grap Jay...... Tjeess. Er zijn 2 opties voor deload. 1. Assistance dramatisch cutten of de main compounds lager % van je max uitvoeren.

Ik kies meestal voor optie 2.

Ik had al zo'n idee dat je een grapje maakte, maar met jou weet je het nooit haha.

Doe je bij optie 2 ook nog wel tot failure trainen of dat ook even niet?
Hoelang duurt zo'n deload bij jou?

Nee als reactie op Marc zijn post.

---------- Toegevoegd om 23:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:14 ----------

Gvd... Hoopte ik op een goeie uitleg, gaat dit board buggen. Gijs, alsnog typen, want dit is goeie shit voor de loglezers, en zeker voor n00bs als ik.

• #13.719
jezus gristus wat ingewikkeld allemaal zeg...

Toch niet zo hoor Mo'tje kijk wat Frank en ik doen is gewoon het aantal reps wat we draaien ofwel delen door het max aantal reps dat we ooit hebben gedraaid met dat gewicht of het gewicht delen door het max gewicht wat we hebben gedaan op die oefening.

Dus Frank zegt 55% Daar komt hij op omdat hij weet dat ik 3xbw+80 kg heb gedaan. 105bw+80kg= 185. 105 delen door 185 = 57% dus Frank mist zelfs nog 2 procentjes maar swat je begrijpt me wel hij heeft het afgerond.

Het % van je max geeft aan hoe zwaar je ongeveer traint. De zware setjes zitten zo boven de 85% van je max. 70-75% van je max is mooi voor reps draaien en alles lichter dan dat is meestal bijna cardio of speedwerk.

Terug
Naar boven