MuscleMeat

g-mens log

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.722
Gvd... Hoopte ik op een goeie uitleg, gaat dit board buggen. Gijs, alsnog typen, want dit is goeie shit voor de loglezers, en zeker voor n00bs als ik.

Zucht...... Oke nu dan maar want ik ga zo aan de whiskey en dan komt er weinig zinnigs meer uit.

Je doet de dips niet voortdurend weighted want:

Ze horen niet tot de groep basis lifts die je voor elkaar kunt uitwisselen om stagnatie te voorkomen. In principe heb je 3 groepen namelijk voor Bench / SQ en DL echter ik reken er vier omdat voor strongman OH erbij hoort.

Voor bench heb je bv: Bench / CGBP / Floorpress / Boardpress

Dips zitten hier niet bij omdat de beweging te veel afwijkt qua bewegingspatroon en daarom niet dezelfde overdracht heeft.

Je begint je training dus altijd met 1 van de oefeningen uit zo'n groep en doet dat bijvoorbeeld voor 5x5 met een vrij zwaar % van je max.

Dips vallen dus onder de assistance. Als je nu altijd je dips ook weighted doet met een vrij zwaar % van je max zul je snel tegen overtraining aanlopen. Waar Frank nog een goed puntje maakt is dat ik op 55% van mijn max zat. Daar heeft hij gelijk in. Ik zou ook in de 70% zone kunnen gaan zitten zonder problemen voor langere tijd. Dus met een 20kg schijf zou ik het ook kunnen.

Alleen gaan met de banaan en er weer 50kg aanhangen is niet verstandig op de lange termijn.

Zucht...... Oke nu dan maar want ik ga zo aan de whiskey en dan komt er weinig zinnigs meer uit.

Je doet de dips niet voortdurend weighted want:

Ze horen niet tot de groep basis lifts die je voor elkaar kunt uitwisselen om stagnatie te voorkomen. In principe heb je 3 groepen namelijk voor Bench / SQ en DL echter ik reken er vier omdat voor strongman OH erbij hoort.

Voor bench heb je bv: Bench / CGBP / Floorpress / Boardpress

Dips zitten hier niet bij omdat de beweging te veel afwijkt qua bewegingspatroon en daarom niet dezelfde overdracht heeft.

Je begint je training dus altijd met 1 van de oefeningen uit zo'n groep en doet dat bijvoorbeeld voor 5x5 met een vrij zwaar % van je max.

Dips vallen dus onder de assistance. Als je nu altijd je dips ook weighted doet met een vrij zwaar % van je max zul je snel tegen overtraining aanlopen. Waar Frank nog een goed puntje maakt is dat ik op 55% van mijn max zat. Daar heeft hij gelijk in. Ik zou ook in de 70% zone kunnen gaan zitten zonder problemen voor langere tijd. Dus met een 20kg schijf zou ik het ook kunnen.

Alleen gaan met de banaan en er weer 50kg aanhangen is niet verstandig op de lange termijn.

Whisky hoop ik toch wel he? ;) Whiskey is bocht :P

Jammer van je hele betoog, want dat verhaal is me wel bekend. Maar mijn vraag ging idd meer uit naar dat 25 reps met BW draaien, ipv een schijfje eraan en dan gewoon op 12 reps bijv zitten. Ik was meer nieuwsgierig naar die hoge hoeveelheid reps.

• #13.724
Dat was omdat ik een hoger total tonnage wilde draaien dan de week ervoor. Aangezien het toch assistance is kun je ook zo je werkcapaciteit verhogen. Vorige week was 25-20-15 en zat ik echt stuk. Ik had mezelf en JW de opdracht gegeven binnen drie sets meer reps te pakken dan de week ervoor. Het bleken er dus 15 meer te worden.

Dat was omdat ik een hoger total tonnage wilde draaien dan de week ervoor. Aangezien het toch assistance is kun je ook zo je werkcapaciteit verhogen. Vorige week was 25-20-15 en zat ik echt stuk. Ik had mezelf en JW de opdracht gegeven binnen drie sets meer reps te pakken dan de week ervoor. Het bleken er dus 15 meer te worden.

Ah ok. Dus er zat niet zozeer echt een theorie achter, maar het was meer een principekwestie om je vorige hoeveel reps te overtreffen :P

• #13.726
Mss moet je met Frank team haterate oprichten. Total tonnage is wel een theorie.

Hey Marc heb jij wel 40+cm armen? :D

Sterke presses weer G-force!! Gaat superhard! En na sushi... Insane gains in swoleness jwz :D

• #13.729
goede vraag!

Hey Marc heb jij wel 40+cm armen? :D

42, maar wel shredded met dwarsstrepen over de triceps jonge BAM!

Mss moet je met Frank team haterate oprichten. Total tonnage is wel een theorie.
:D Ik hoef niks op te richten. Ik had een welgemeende vraag over zoveel reps draaien. Maar zoals met al die dingen, ik moet dat in de praktijk testen en kijken hoe het voor mij voelt. Mijn vermoeden voorheen was gewoon dat bijv 4 sets draaien met 10 reps (met gewicht waardoor je de 10 reps nèt voor elkaar krijgt), altijd beter zou zijn dan iets als 4 sets draaien met BW en dan boven de 20 reps zitten.

Laatst bewerkt:
:coffeepc:

---------- Toegevoegd om 01:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:10 ----------

hate what you want, maar Gijs is buffer en sterker dan ooit !!!

en wel lekker al dat gelul, heb ik wat te lezen in me nachtdienst haha

Ik?? haten? :D ik denk dat ik in t vervolg maar wat meer smileys moet gebruiken om te laten blijken dat t een grap was.. :o

Dips vallen dus onder de assistance. Als je nu altijd je dips ook weighted doet met een vrij zwaar % van je max zul je snel tegen overtraining aanlopen.

In principe kan dat prima, mits je daar rekening mee houdt voor je totale trainingsbelasting; Ik heb (eindelijk) weer gains gemaakt op m'n OH presses sinds ik elke week na zware MP 2 weken 5x5 en 1 week 5x3 heb gedaan. Alleen doe ik voor de rest van m'n training dus niets meer qua presses die training ivm normaal.

Ja, als je je 3x8x30 kg db presses ineens vervangt voor intens zware dips en dat gewoon elke week bijft volhouden en de rest van je training niet aanpast, ja dat is funest op termijn. Maar dat weet die schmarc wel, en anders komt ie er vanzelf achter.

Jammer van je hele betoog, want dat verhaal is me wel bekend. Maar mijn vraag ging idd meer uit naar dat 25 reps met BW draaien, ipv een schijfje eraan en dan gewoon op 12 reps bijv zitten. Ik was meer nieuwsgierig naar die hoge hoeveelheid reps.

hehe.. marc.. iets subtieler mag ook wel, geile batszak!

:D Ik hoef niks op te richten. Ik had een welgemeende vraag over zoveel reps draaien. Maar zoals met al die dingen, ik moet dat in de praktijk testen en kijken hoe het voor mij voelt. Mijn vermoeden voorheen was gewoon dat bijv 4 sets draaien met 10 reps (met gewicht waardoor je de 10 reps nèt voor elkaar krijgt), altijd beter zou zijn dan iets als 4 sets draaien met BW en dan boven de 20 reps zitten.

Puur theoretisch gezien heb je gelijk, maar als je met Gijs traint snap je wel dat die jongen ook ooit gewoon traint omdat ie iets leuk/lekker vindt en dan boeit het hem eigenlijk (terecht) geen **** wat nu het beste is volgens de bestaande theorieën.

Maargoed...jij blijft altijd mister precision..:D niet alles is altijd rationeel verklaarbaar! Ouwe IT-er!

holy shit wat een geouwehoer :roflol: lekker gezopen gijs?

• #13.735
Puur theoretisch gezien heb je gelijk, maar als je met Gijs traint snap je wel dat die jongen ook ooit gewoon traint omdat ie iets leuk/lekker vindt en dan boeit het hem eigenlijk (terecht) geen **** wat nu het beste is volgens de bestaande theorieën.

Het is je ook opgevallen dat ik mijn schema heb gepost dat theoretisch zeer sterk in elkaar steekt en de laatste paar pagina's volgens mij behoorlijk wat posts heb neergezet die de trainingstheorie behandelen in plaats van het gebruikelijke DBB niveau van "sterk". Verder zou iedere trainee dingen moeten doen die hij of zij leuk vind! Plezier ergens in hebben wekt motivatie op, motivatie zorgt voor resultaat. Onderschat dit verborgen mechanisme niet voor vooruitgang. Hoe vaak zie je niet hier iemand na 15 weken bill star de motivatie verliezen.....

holy shit wat een geouwehoer :roflol: lekker gezopen gijs?

Ja.

Ik neem aan dat je ook door hebt dat ik niet doel op het feit dat jouw training alleen maar bestaat uit dat soort keuzes in je training (juist verre van), maar dat ik weet dat jij (en ik ook) dat soms doet met plezier en motivatie als reden, en met de toenname daarvan als resultaat.

Laatst bewerkt:
Toch niet zo hoor Mo'tje kijk wat Frank en ik doen is gewoon het aantal reps wat we draaien ofwel delen door het max aantal reps dat we ooit hebben gedraaid met dat gewicht of het gewicht delen door het max gewicht wat we hebben gedaan op die oefening.

Dus Frank zegt 55% Daar komt hij op omdat hij weet dat ik 3xbw+80 kg heb gedaan. 105bw+80kg= 185. 105 delen door 185 = 57% dus Frank mist zelfs nog 2 procentjes maar swat je begrijpt me wel hij heeft het afgerond.

Het % van je max geeft aan hoe zwaar je ongeveer traint. De zware setjes zitten zo boven de 85% van je max. 70-75% van je max is mooi voor reps draaien en alles lichter dan dat is meestal bijna cardio of speedwerk.

jah indd het is gewoon ff een uitgebreide wiskundige uitschrijving van ff hersteltraininkje/snelheidstraininkje.

en khad al zown vermoeden dat jullie met een dickmeasurement bezig waren :P

@Gijs: heb ff de laatste weken doorgespit (moeizaam ivm vele reacties ;)) en je traint nu met een split schema, per week 2x benen/rug en 2x schouders/borst + een dagje biceps. Klopt dat een beetje?

Terug
Naar boven