XXL Nutrition

g-mens log

Bevalt goed. Wordt zelfs zwaarder. Niet meer in mijn broek gescheten of die drang gehad bij SQ of DL sinds. Vandaag wel lekker scheetjes van de enorme hoeveelheid sushi van gisteren. Gek genoeg ruikt het naar vis.
Nice. En zit je nu qua kcal op hetzelfde niveau als met de zuivel? Kan me wel voorstellen dat je spijsvertering flink op tilt stond met die zuivel, waardoor je waarschijnlijk minder opnam (vandaar de schijterij natuurlijk).

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.822
Ik had laatst ook weer zo'n discussie met Frank. Hoe vaak moet je bv in een heel hoog % van je max liften?

Mijn argument: Kijk eens naar de beste gewichtheffers, strongman, pl-ers etc. De allersterksten doen dit heel heel heel vaak. Een leuk voorbeeld van de laatste tijd is Broz knows. Dat ik sterker zou worden van meer rust roept men al 15 jaar tegen mij. Dat ik niet gebouwd zou zijn voor sterkste man en toch nooit de finale zou halen hebben ze me ook vaak genoeg verteld. Ik ben een van nature 60kg wegende jongen die naturel er 45 kg op heeft weten te plakken en al 2 jaar zich kan meten met de allersterksten van NL. Ik ben altijd bereidt naar goede adviezen te luisteren maar feit is dat ik alweer zo'n 3 maanden non stop PR's zet elke training met dit belachelijke volume. Waar stoppen de argumenten en begint de praktijk? Alle adviezen worden natuurlijk altijd gewaardeerd, zeker van jongens zoals Alex die het beste met me voor hebben. Maar dat tot zo ver nu weer over tot de PR's van de dag.

Vandaag UB1

Opwarmen 5 min crosstrainer

Oef 1 Military press
15x20
15x20
5x50
5x70
5x97,5
5x97,5
5x97,5
5x97,5
5x97,5 (5x5x97,5 PR)

BAM, zeer tevreden. Niet eens echt all out. De 5x5x100 is verschrikkelijk dichtbij.

Oef 2 Paused benchpress (grip 1 duim van glad)
5x60
5x100
5x145
5x145
5x145 (3x5x145 PR)
9x120
12x100

Geen 5x5 gedaan, koste behoorlijk moeite om goede set up te krijgen vanwege wat last aanhechting rechter elleboog door de low bar squats van zaterdag. Toch heel tevreden.

Oef 3 Dumbbell rows
Zonder straps
6x76.8
6x76.8 (film)
Straps om
6x101.8 PR (rechts was rep 6 wat twijfelachtig, heb nog wat moeite met de baan met die lange dumbbell) (film)
Straps af
20x60

Oef 4 Parallel bar dips
15xbw+20
15xbw+20
12xbw+20
8xbw+20

Super snel tempo.

Oef 5 V handle pull down
15x80
12x80
10x80

Rakettempo de sportschool ging dicht. Belachelijke pomp overal, het barmeisje noemde me gorilla.

Kom ik aan met mn 2/3/2 met 95 MP vandaag doet meneer ff 5x5x97,5.... Het leven is niet eerlijk!!!

Nice dumbbell:D

haha !! Je had weer veel bekijks met die insane dumbbell row !!!

en het barmeisje is lekker !!!!

Heerlijke training weer Gijs!

Over de theorieen die hier langs komen laat ik me niet uit maar het is duidelijk dat hoe je nu bezig bent 'werkt' voor je. Vind 5x5 MP en 3x5 BP een flink volume voor een elleboog die volgens eigen zeggen niet helemaal lekker voelt.

:roflol: @ gekrijs op filmpje

Nice db man!

• #13.829
Moet je nagaan als ie wel lekker voelt.

Mijn argument: Kijk eens naar de beste gewichtheffers, strongman, pl-ers etc. De allersterksten doen dit heel heel heel vaak. Een leuk voorbeeld van de laatste tijd is Broz knows.

En jij zal ook wel weten dat het klassieke tegenargument hiervoor is dat 90% van deze personen aan de AAS zit en hierdoor veel sneller kan herstellen van lifts in zo'n hoog percentage van je 1RM.

Ga jij daar niet mee akkoord?

En jij zal ook wel weten dat het klassieke tegenargument hiervoor is dat 90% van deze personen aan de AAS zit en hierdoor veel sneller kan herstellen van lifts in zo'n hoog percentage van je 1RM.

Ook je herstel is iets wat je kan ontwikkelen en trainen, net zoals het kunnen handelen van een hoger volume of op een hoger % van je max setjes blijven draaien.

Mijn en volgensmij Gijs z'n idee ook was dat het gewoon voor ons meer tijd nodig heeft, maar niet onmogelijk is om die manier van training effectief te kunnen beoefenen.

@Gijs: sick db rows en mooie training kerel!

• #13.832

Dat was idd een onderdeel van het gesprek wat Frank en ik hadden ja. Mee eens, maar zoals Frank zegt duurt het langer voor we dit aankunnen (ik train 17 jaar) en we zullen er net wat onder blijven qua frequentie maar er veel dichter bij kunnen zitten als de meesten hier denken.

Ook je herstel is iets wat je kan ontwikkelen en trainen, net zoals het kunnen handelen van een hoger volume of op een hoger % van je max setjes blijven draaien.

En hoe ontwikkel je dan je herstelvermogen? Door lang tegen de grens van 'overtraining' aan te trainen?? Gewoon gewenning dus of...?

Harde training weer Gijs. Was dit nu ook meteen het maximale wat er aan die DB te hangen was (met die diameter)?

• #13.834
En hoe ontwikkel je dan je herstelvermogen? Door lang tegen de grens van 'overtraining' aan te trainen?? Gewoon gewenning dus of...?

Harde training weer Gijs. Was dit nu ook meteen het maximale wat er aan die DB te hangen was (met die diameter)?

Welnee, de vijfjes waren op:D Plus er konden nog wel wat 2,5jes bij.
Maar ben je bang dat het al snel niet meer voldoende voor je zou zijn dan:p

Idd gewoon gewenning.

hoe vaker , harder en langer je traint ,hoe sneller je herstelt..als je bijv. jan zn schema ziet..daar word je echt nie vrolijk van..maar afgelopen jaar met zijn frequentie te hebben meegtraind..merk ik dat ik veel langer ,veel vaker en veel harder kan trainen..dus kdenk dat gijs opt goede pad zit zo..

• #13.836
hoe vaker , harder en langer je traint ,hoe sneller je herstelt..als je bijv. jan zn schema ziet..daar word je echt nie vrolijk van..maar afgelopen jaar met zijn frequentie te hebben meegtraind..merk ik dat ik veel langer ,veel vaker en veel harder kan trainen..dus kdenk dat gijs opt goede pad zit zo..

Jippie een medestander!:)

got your back dawg!

Welnee, de vijfjes waren op:D Plus er konden nog wel wat 2,5jes bij.
Maar ben je bang dat het al snel niet meer voldoende voor je zou zijn dan:p

Haha, nog niet!! Maar is uiteindelijk wel de bedoeling natuurlijk! :D
Zat eerder wel al aan de high rep DB rows met de 60's, dus ga hem binnenkort wel nodig hebben.

Vroeg me eerder af of je kracht of het aantal schijven het limiet waren, haha. Maar deze heb je dan binnenkort ook wel maximaal vol hangen lijkt me, dan moet je nog wat ziekers bouwen.

Kunnen natuurlijk ook nog eerst chains aan gehangen worden :)

Terug
Naar boven