XXL Nutrition

g-mens log

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.841
Haha, nog niet!! Maar is uiteindelijk wel de bedoeling natuurlijk! :D
Zat eerder wel al aan de high rep DB rows met de 60's, dus ga hem binnenkort wel nodig hebben.

Vroeg me eerder af of je kracht of het aantal schijven het limiet waren, haha. Maar deze heb je dan binnenkort ook wel maximaal vol hangen lijkt me, dan moet je nog wat ziekers bouwen.

10 kg schijven en zo sterk zal ik nooit worden want dan ben ik WSM.

Zeg nooit nooit.

Mijn argument: Kijk eens naar de beste gewichtheffers, strongman, pl-ers etc. De allersterksten doen dit heel heel heel vaak. Een leuk voorbeeld van de laatste tijd is Broz knows. [...] Ik ben altijd bereidt naar goede adviezen te luisteren maar feit is dat ik alweer zo'n 3 maanden non stop PR's zet elke training met dit belachelijke volume.

Broz al een jaar niemand hier meer over gehoord. Heb ook een maand of twee volgens zijn methode elke dag gesquat. Was geweldig. En nu elke dag volgens Pavel zijn stijl trainen. Alles lijkt eerder lichter en makkelijker te worden ipv zwaarder. Word zelf ook moe van mensen die zeggen dat elke dag dezelfde oefeningen doen slecht voor de rug is en zo. Kijk naar gewichtheffers. Die doen ook elke dag cleans en jerks en hebben nergens last van. In de strongman wereld heb je Mariusz, zydrunas en zo. Heb je hun schema's gezien? Die gasten trainen 2-3x per dag...elke dag. Poundstone, Ortmayer en anderen trainen op soort gelijk schema wat jij hanteert.

Theorie klopt gewoon, maar bij sommigen zitten bepaalde andere theorieën er zo diep in dat ze de andere theorieën vaak niet meer erkennen en automatisch vooroordelen over hebben.

@ Faalstier: Ik reageer liever helemaal niet meer op al die onzin die jij spuit overal. Maar de gasten die jij op noemt zijn nagenoeg allemaal professionele atleten. De besten van de besten je daar mee vergelijken of denken dat je de schema's moet of kan hanteren die zij doen is geen goed idee. Het zijn genetische freaks. En waar jij moe van word intresseert me geen ene ****. Ben het maar even voor zo.

De gewichtheffers die bij ons trainen die geen proffesionals zijn doen elke dag snatches/clean and jerks/high pulls/snatch pulls en fsq/sq en hebben nooit last van hun onderrug ofzo, alleen soms hun polsen van het presswerk, en eentje werkt in de bouw 5-6 dagen per week, ook worden ze wrs NK kampioen in hun categorie dit jaar, dus hoge volume schijnt ok te zijn vind ik

Waarom is dit een discussie punt? Stating the obvious.....

• #13.849
@ Faalstier: Ik reageer liever helemaal niet meer op al die onzin die jij spuit overal. Maar de gasten die jij op noemt zijn nagenoeg allemaal professionele atleten. De besten van de besten je daar mee vergelijken of denken dat je de schema's moet of kan hanteren die zij doen is geen goed idee. Het zijn genetische freaks. En waar jij moe van word intresseert me geen ene ****. Ben het maar even voor zo.

Maar vind je nu dus dat ik minder volume zou moeten doen of vind je mijn schema goed?

Waarom is dit een discussie punt? Stating the obvious.....

Stating the obvious? Dat ik teveel doe? Wat is je mening hierin. Het is nogal een belangrijk punt. Er is hier een grote groep die gelooft dat dit volume teveel is. Mijn behaalde resultaten ten spijt wordt er dus geopperd dat ik nog meer resultaat zou boeken als ik minder doe. Ik zeg van niet, door mijn door de jaren heen ontwikkelde herstelvermogen, aanleg en mijn algemeen geloof in een bijzonder sterk adaptatie systeem van het menselijk lichaam zeg ik dat het juist is waarom ik deze resultaten haal.

Maar vind je nu dus dat ik minder volume zou moeten doen of vind je mijn schema goed?

Stating the obvious? Dat ik teveel doe? Wat is je mening hierin. Het is nogal een belangrijk punt. Er is hier een grote groep die gelooft dat dit volume teveel is. Mijn behaalde resultaten ten spijt wordt er dus geopperd dat ik nog meer resultaat zou boeken als ik minder doe. Ik zeg van niet, door mijn door de jaren heen ontwikkelde herstelvermogen, aanleg en mijn algemeen geloof in een bijzonder sterk adaptatie systeem van het menselijk lichaam zeg ik dat het juist is waarom ik deze resultaten haal.
Ik las het stating the obvious als: "Logisch dat je het herstel kan trainen"

• #13.851
Zou ook kunnen, ik snap niet helemaal waar het bij hoort haha.

Wat de gewichtheffers doen, en wat pavel met "greasing the groove" bedoelt, wordt toch gedaan met vrij "lichte" gewichten en nooit tot falen of zelfs daar maar in de buurt imo.

Aan de andere kant is het natuurlijk zo dat hoe vaker je een spier(groep) traint die "volledig" hersteld is, hoe meer vooruitgang je zal hebben.
Gijs zijn resultaten spreken voor zich denk ik.
En of Gijs nog meer vooruitgang zou kunnen boeken door minder te doen..? :dunno:

idd,de weightlifters bij Simson doen dan missch wel 5x per week dezelfde oefeningen, ik zie ze ook vaker wel dan niet met een lege bar puur op techniek trainen.

het zou op zich wel een interessant experiment zijn Gijs, een tijdje 3x per week kort te trainen om te kijken wat voor uitwerking het heeft op je lichaam. al die extra vrije tijd en energie is leuk voor je vriendin!

lol denk dat hij dan als een stuiterbal door het huis gaat van al die energie. Vriendin die er gek van word en is hij weer single rofl.

idd,de weightlifters bij Simson doen dan missch wel 5x per week dezelfde oefeningen, ik zie ze ook vaker wel dan niet met een lege bar puur op techniek trainen.

het zou op zich wel een interessant experiment zijn Gijs, een tijdje 3x per week kort te trainen om te kijken wat voor uitwerking het heeft op je lichaam. al die extra vrije tijd en energie is leuk voor je vriendin!
Denk dat evenveel trainingen als nu maar bijvoorbeeld het volume halveren ook al een groot verschil is.
Ben alleen bang dat Gijs nu nog te hard vooruit gaat om deze theorie te willen testen. "If it ain't broken..." :D

---------- Toegevoegd om 16:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:34 ----------

lol denk dat hij dan als een stuiterbal door het huis gaat van al die energie. Vriendin die er gek van word en is hij weer single rofl.
Ik las een tijdje terug geloof ik iets over een woonkamer waar het e.e.a. aan gedaan moest worden...

Ik was inderdaad niet echt duidelijk, ik doelde op het dik gedrukte.

-Je schema is goed voor jou. Je traint duidelijk binnen je herstel vermogen anders zou je niet zo vooruit gaan.

-Is er een meer effectievere manier? Waarschijnlijk wel. Maar dit is voor iedereen een doorgaand proces.

-Ik denk ook dat herstel meer te maken heeft met CNS dan met spieren. En je CNS kan je volgens mij niet trainen.

-Ik denk ook dat als je zou aankomen je nog harder vooruit zou gaan lees sterker worden. Dit geld trouwens voor bijna iedereen.

Ik denk dat je goed bezig bent.

• #13.858
-Je schema is goed voor jou. Je traint duidelijk binnen je herstel vermogen anders zou je niet zo vooruit gaan.

-Is er een meer effectievere manier? Waarschijnlijk wel. Maar dit is voor iedereen een doorgaand proces.

-Ik denk ook dat herstel meer te maken heeft met CNS dan met spieren. En je CNS kan je volgens mij niet trainen.

-Ik denk ook dat als je zou aankomen je nog harder vooruit zou gaan lees sterker worden. Dit geld trouwens voor bijna iedereen.

Ik denk dat je goed bezig bent.

Helemaal eens met alles behalve het dikgedrukte. Ik benader het verder idd hetzelfde.

Het westside barbell principe is toch juist gebaseerd op je CNS trainen?

je bent echt sterk man! wat eet je wel niet op een dag?respect!!

Terug
Naar boven