MuscleMeat

g-mens log

Not this shit again.. :roflol:

Het westside barbell principe is toch juist gebaseerd op je CNS trainen?

Inderdaad. Je moet geen weightgains maken om sterker te worden. Je moet dus ook geen kilo's muscle op je quads gainen om meer te squatten. Natuurlijk zal het wel helpen, maar het is niet expliciet nodig. Daarom is het wel mogelijk je zenuwstelsel op te proef te stellen met bepaalde trainingen om zo meer kracht uit je cns te halen.

De basis van WSB is conjugate trainen: bijvoorbeeld om meer te squatten ga je niet constant squatten maar andere oefeningen doen die de betrokken spiergroepen trainen zoals boxsquats, goodmornings, sumo DL en abs.

Bij alles onder de 5 reps train je je czn toch meer als je speren?

Gijs wanneer volgen er nog filpmjes van brute deadlifts?

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.865
je bent echt sterk man! wat eet je wel niet op een dag?respect!!

Ik zou zeggen probeer wat pagina's van mijn log terug te bladeren. Nu in ieder geval weinig zuivel omdat ik daar last van kreeg en verder zo'n 4-5000 kcals.

De basis van WSB is conjugate trainen: bijvoorbeeld om meer te squatten ga je niet constant squatten maar andere oefeningen doen die de betrokken spiergroepen trainen zoals boxsquats, goodmornings, sumo DL en abs.

Bij alles onder de 5 reps train je je czn toch meer als je speren?

Gijs wanneer volgen er nog filpmjes van brute deadlifts?

Wanneer mijn deads weer bruut zijn. De rep outs gaan prima, de techniek wordt ook beter (lockout) maar ik zit nog niet echt op mijn max gewichten, mss ook omdat ik nu de prio aan SQ heb gegeven.

---------- Toegevoegd om 22:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:10 ----------

Training van de guns vandaag.

Opw 5 min crosstrainer

Oef 1 Dumbbell curl
10x12
10x16
10x20
6x26
6x34L en 7x34R PR
6x30
6x26

Oef 2 Ez curl
10x37,5
6x57,5
5x65
15x40

Armen knotsvol...

Oef 3 Rope triceps push down
20x20
20x25
20x30 (nietszeggend pr)

Oef 4 Dumbbell hammer curl
10x22
10x22
10x22

Oef 5 Machine curl
20x25
20x25

Oef 6 Reverse wrist curl
15x20
12x20
10x15

Oef 7 Wrist curl
20x25
20x30
15x30

Klaar, eigenlijk maar 1 echt all out zware set en voor de rest flinke doorbloeding voor de pezen. Onder een uurtje klaar ook.

• #13.866
S'nachts wakker geworden met een geblokkeerde nek, super pijnlijk. Geen pretje om om 6 uur in de ochtend al te liggen foamrollen en onder de warme douche te staan.
Dag begonnen met ibuprofen en paracetamol. Lange dag ook nog op werk. Toch mezelf naar de sportschool geschopt maar voelde me al grieperig worden.

Opw 5 min crosstrainer

Oef 1 Olympic fullsquat (raw)
Beltless
20x20
10x60
5x100
5x140
3x170
Belt om
5x200 (Zwaar rustig begonnen, maar na deze set kickte mijn fight or flight systeem in)
5x200
5x200
5x200
5x200 (5x5x200 PR)

Damn ja! Ik dacht pas ergens halverwege het jaar dit te kunnen. En zeker niet als ik me zo voel. De laatste rep van de laatste set was ook een all out starter20tje. Wel de laatste keer dat ik hem voorlopig zo doe met 5x5, dit is de grens voor nu.

Oef 2 Romanian DL
8x60
8x100
8x140
8x160
8x160
8x160

Oef 3 Seated calf raise
20x50
15x70
12x90
10x100

Klaar, ben gesloopt en krijg verhoging nu ik dit type.

Laatst bewerkt:
Haha, nice..
In die toestand zo squatten :bow:

Congrats met je PR!

Beterschap, het heerst.

Goede mentaliteit! Mooie squats en beterschap.

sterke shit vrind ! En even rustig aan met de nek idd..

Vaak zet je je beste trainingen neer op het moment dat je net ziek begint te worden of tegen het zieke aanzit. Weet niet hoe dat kan, maar ik heb het zelf ook meerdere keren ervaren.

Nice squat Gijs, erg netjes.

****ing nice pr man. Beterschap nu iig.

Zulke gewichten als je niet fit bent geweldig

Heb je wel eens bijgehouden hoe vaak je eigenlijk ziek bent?

bruut PR G!
Ik stel ook vast dat ik PR maakte de dag voor ik serieus ziek werd.

Leukere squats, beterschap.

Nek ligt ook vast als een malle bij mij altijd, me pa smeert het in met een bepaalde creme dunno the name, zal het wel even vragen, werkt in ieder geval superchill.

• #13.879
Nee maar al ongeveer een jaar niet meer ziek gemeld op werk geloof ik. Wel vaak wat ongemak maar daar ga ik dan toch doorheen zoals laatst met de griepgolf.

Goeie werkmentaliteit!
Heb ook een hekel aan mensen die gaan b**chen bij een klein beetje hoofdpijn en zich dan ziekmelden. :roflol:

Terug
Naar boven