AndroidHealthClinic

g-mens log

Vraag maar aan mensen die richting de 2m lang zijn, bijna allemaal in hun tiener jaren tijdens groei spurts kapot liggen gaan van de groeipijnen. Vaak is dat pees- en spierwerk, maar meestal een periode ook botten.

Dan ben ik kennelijk een uitzondering, 2m lang en nooit ergens last van gehad:)

Gijs ik heb ook eens een hardnekkige verkoudheid gehad van meerdere weken met veel troep in neus en voorhoofdsholte. Wat goed hielp is drie keer per dag zout water snuiven. Het is goor om te doen en ik moest er iedere keer van kokhalzen, maar het was na drie dagen schoon. Gewoon een flinke snuf zout in lauw water oplossen en een paar eetlepels opsnuiven per neusgat. Helemaal naar binnenhalen. Dan komt het wel los. De smurrie loopt uiteindelijk zo je neus uit.

Het klinkt als xylometazoline (neusspray obv zoutoplossing), te koop in supermarkten/drogisterijen vanaf 2 euro oid.

• Topic Starter Topic Starter
  • #14.023
Het klinkt als xylometazoline (neusspray obv zoutoplossing), te koop in supermarkten/drogisterijen vanaf 2 euro oid.

Nou nee hoor dat doet nauwelijks wat, veel te weinig concentratie. Die heb ik ook. Ik heb net even een paar lepels ala Myo erin gesnoven en ik lag op de grond van de steken door mijn hoofd. Maar er kwam al wel wat uit. Zal morgenochtend ook weer doen. Dit wil je niet te vaak achter elkaar doen.

Beestachtige training weer Gijs!
Ik heb ook vaak last van voorhoofsholteontstekingen en hevige verkoudheid.
Wat bij mij nog wel eens wil helpen is een grog voor het slapen.
Heb ook wel eens steroïdale neusspray van iemand gehad, dat helpt wel de verkoudheden sneller over te laten gaan.

Ik weet nog wel wat Rene Borger"s tip was bij een verstopte neus.Maar ik heb zo het vermoeden dat je geen voorstander bent van speed snuiven..

• #14.026
Heb vandaag dokter gebeld voor een antibiotica kuur, het duurt me te lang en het moet niet gevaarlijk worden.

Je mag toch niet trainen tijdens antibiotica of is dat een urban legend gemaakt door mijn voormalige luie trainingsvriendje?!

• #14.028
Dat is een mythe. Voor mij sowieso.

Omdat er veel dodelijke slachtoffers vallen door zwaar verwaarloosde griep. Plus dat zon griep door sporten op het hart kan slaan en dan ben je een chronisch hart patient

:fuu: en jullie maar zeggen dat ik gewoon moet trainen en dat ik anders een watje ben :mad:

De fysio bij FPA is idd erg goed Gijs, ik ben er dinsdag geweest en hij heeft mijn schouder goed onder handen genomen en heb wat oefeningetjes meegekregen.

Hij doet trouwens ook Jay Cutler als ie in Nederland is en ook Allistar Overeem

Gijs, wat is het leeggewicht van die zieke dumbbell, inclusief die sluiters? Heb er vanmiddag ff mee gespeeld maar geen idee hoeveel gewicht ik nu gepakt heb.

Verkoudheid staat tot PR's

Gedilateerde cardiomyopathie kan veel verschillende oorzaken hebben en in de praktijk zijn die niet altijd duidelijk. Factoren die een rol spelen zijn in ieder geval griep, erfelijke aanleg, alcohol en geneesmiddelen.

1. Soms blijken mensen last van hun hart te krijgen in de nasleep van een griep, een aanwijzing dat de boosdoener misschien een virusinfectie is die overslaat van de longen op de hartspier. Het is daarom verstandig een griep altijd goed te laten uitzieken.

Zoek maar.....Zijn uiteraard nog wel wat andere omstandigheden bij betrokken, maar GRIEP MOET GEWOON UITGEZIEKT WORDEN!

Gedilateerde cardiomyopathie kan veel verschillende oorzaken hebben en in de praktijk zijn die niet altijd duidelijk. Factoren die een rol spelen zijn in ieder geval griep, erfelijke aanleg, alcohol en geneesmiddelen.

1. Soms blijken mensen last van hun hart te krijgen in de nasleep van een griep, een aanwijzing dat de boosdoener misschien een virusinfectie is die overslaat van de longen op de hartspier. Het is daarom verstandig een griep altijd goed te laten uitzieken.

Zoek maar.....Zijn uiteraard nog wel wat andere omstandigheden bij betrokken, maar GRIEP MOET GEWOON UITGEZIEKT WORDEN!

Graag even een bron aanhalen in het vervolg.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12456345

"The most frequent cardiotropic viruses detected by endomyocardial biopsy are Parvo B19, enteroviruses, adenoviruses, cytomegalovirus, and less frequently Epstein-Barr virus, and influenza virus."

http://circ.ahajournals.org/cgi/content/full/111/7/887

"MBs were obtained for PCR analysis from 245 consecutive patients (median left ventricular ejection fraction, 35.0%; range, 9% to 59%). PCR and reverse transcription–PCR were performed to detect the genomic sequences of enterovirus (EV), adenovirus (ADV), human cytomegalovirus (HCMV), herpes simplex virus, Epstein-Barr virus (EBV), human herpesvirus 6 (HHV-6), parvovirus B19 (PVB19), and influenza A and B viruses. Myocardial inflammation was assessed by histological and immunohistological analyses. Viral genomes could be amplified from EMBs of 165 (67.4%) of the 245 DCM patients: EV=23 (9.4%), ADV=4 (1.6%), PVB19=126 (51.4%), HHV-6=53 (21.6%), EBV=5 (2.0%), HCMV=2 (0.8%), including n=45 cases (27.3%) with multiple infections"

Korte antwoord: Even gezocht in de literatuur.. influenza kan, in zeer zeldzame gevallen (en nee ik heb niet enkel artikels gezocht in mijn voordeel, het waren de enige relevante artikels die ik op 10 min vond) idd gedilateerde cardiomyopathie uitlokken. Daarin heb je gelijk.

Lange antwoord: ....Maar kijk eens naar de andere virussen die dit, veel vaker doen: CMV, herpesvirus, parvovirus, EBV.. bijna iedereen heeft deze virussen ooit doorgemaakt, de kans op gedilateerde cardiomyopathie is dan ook veel groter bij andere. Maar de kans dat dit optreedt is gewoon sowieso superklein, nog kleiner in gezonde patiënten dan immuungecompromitteerde, dat het imo gelijkaardig is aan zeggen: "Blijf maar binnen vandaag, dan word je niet omvergereden".

Anyhow, ik wou reageren omdat ik dacht dat jij beweerde dat antibiotica helpt tegen een griep. Ik zal dit mis afgeleid hebben want in je uitleg ga je daar niet verder op in.

En of het verder een griep is weet ik niet, geen zin om >60 posts terug te gaan zoeken, ik lees enkel iets van een neus vol snot, waarbij ik aan sinusitis denk, een aandoening waar g-men in het verleden volgens mij ook al vaak mee sukkelde.

EDIT: Maar dat hij moet uitzieken als hij zich slecht voelt en ondertussen rustiger trainen => 100% akkoord.

Laatst bewerkt:
Graag even een bron aanhalen in het vervolg.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12456345

"The most frequent cardiotropic viruses detected by endomyocardial biopsy are Parvo B19, enteroviruses, adenoviruses, cytomegalovirus, and less frequently Epstein-Barr virus, and influenza virus."

http://circ.ahajournals.org/cgi/content/full/111/7/887

"MBs were obtained for PCR analysis from 245 consecutive patients (median left ventricular ejection fraction, 35.0%; range, 9% to 59%). PCR and reverse transcription–PCR were performed to detect the genomic sequences of enterovirus (EV), adenovirus (ADV), human cytomegalovirus (HCMV), herpes simplex virus, Epstein-Barr virus (EBV), human herpesvirus 6 (HHV-6), parvovirus B19 (PVB19), and influenza A and B viruses. Myocardial inflammation was assessed by histological and immunohistological analyses. Viral genomes could be amplified from EMBs of 165 (67.4%) of the 245 DCM patients: EV=23 (9.4%), ADV=4 (1.6%), PVB19=126 (51.4%), HHV-6=53 (21.6%), EBV=5 (2.0%), HCMV=2 (0.8%), including n=45 cases (27.3%) with multiple infections"

Korte antwoord: Even gezocht in de literatuur.. influenza kan, in zeer zeldzame gevallen (en nee ik heb niet enkel artikels gezocht in mijn voordeel, het waren de enige relevante artikels die ik op 10 min vond) idd gedilateerde cardiomyopathie uitlokken. Daarin heb je gelijk.

Lange antwoord: ....Maar kijk eens naar de andere virussen die dit, veel vaker doen: CMV, herpesvirus, parvovirus, EBV.. bijna iedereen heeft deze virussen ooit doorgemaakt, de kans op gedilateerde cardiomyopathie is dan ook veel groter bij andere. Maar de kans dat dit optreedt is gewoon sowieso superklein, nog kleiner in gezonde patiënten dan immuungecompromitteerde, dat het imo gelijkaardig is aan zeggen: "Blijf maar binnen vandaag, dan word je niet omvergereden".

Anyhow, ik wou reageren omdat ik dacht dat jij beweerde dat antibiotica helpt tegen een griep. Ik zal dit mis afgeleid hebben want in je uitleg ga je daar niet verder op in.

En of het verder een griep is weet ik niet, geen zin om >60 posts terug te gaan zoeken, ik lees enkel iets van een neus vol snot, waarbij ik aan sinusitis denk, een aandoening waar g-men in het verleden volgens mij ook al vaak mee sukkelde.

EDIT: Maar dat hij moet uitzieken als hij zich slecht voelt en ondertussen rustiger trainen => 100% akkoord.

Ben lui he :P

Dat van de antibiotica volgt ik even niet want daar ging mijn reactie verder ook niet over, maar het gaat me met name om het laatste punt. Gijs heeft nu al best lang op zeer regelmatige basis griep verschijnselen. Tis imo gewoon belangrijk om dat NIET te negeren.

En idd de kans is klein enzo, maar DE griep is wel een serieuze ziekte zeg maar, ALS je het hebt.

Terug
Naar boven