MuscleMeat

g-mens log

• Topic Starter Topic Starter
  • #14.421
Ah Pjotr jongen ook aan het genieten van al het goeds in het leven op dit tijdstip:D

Eén typtoutje en je bent gelijk een zuiplap Pjotr! :roflol:

Sterk bezig Gijs ben benieuwd naar je 1e wedstrijden SM dit jaar.

• #14.425
Thanks ik ben zelf ook benieuwd ben toch goed stukje sterker dan vorig jaar maar ja dat zijn er wel meer.

Opwarmen 6 min crosstrainer

Oef 1 Chins
10xbw
10xbw
10xbw
10xbw

Oef 2 Paused benchpress (grip 1 duim van glad)
5x20
5x60
5x100
5x150 PR
4x150
3x150
23x100 T&G (raakte 2x de steunen grr, ging voor 25)

Zeer tevreden na zaterdag, mijn schouders waren nog behoorlijk stijf. Maar ja nu kom ik aan op zo'n punt dat ik ga twijfelen. De snelheid is er echt uit en dus lijkt speedtraining doen weer een goede optie maar ja als je naar topgewichten gaat zal je snelheid altijd minder worden. Hoe bepaal je nu wanneer je speed training weer zin zal hebben? Theoretisch waarschijnlijk als je met 60% van je (nieuwe) max de juiste snelheid niet meer kan opbrengen. Eens even verder over nadenken. Comments?

Oef 3 Chins
10xbw
10xbw
10xbw
10xbw

Oef 4 Machine shoulder press
15x100 full bl
10x100
8x100

Oef 5 Barbell shrugs (dubbel overhands geen straps)
15x100
15x150
15x150
15x150
15x220 (straps)

Oef 6 Side raises met chains
15x12kg per hand (2chains van 6)
15x12
15x12

Super dodelijk dit, niet te vergelijken met dumbbell of schijf.

Oef 7 Face pulls (langzaam)
15x25kg
15x25
15x25

Lekker blijven trainen voor die schouderbladstabilisatie

Oef 8 Leg raises
20x
20x
20x

Fluitend ondertussen. Volgende keer maar dumbbelltje of miniband toevoegen.

6 reps te kort op die rep out he:P

jij heb echt een raar herstel man. mini-jan ben jij

• #14.428
Ach Alex is koning press, daarmee een presscompetitie aangaan is onbegonnen werk. Mss met 50kg krijgt mijn spierconditie de overhand maar dat is echt onzin. Hij kan beter oppassen dat ik met yoke hem niet voorbij hinkel binnenkort.

---------- Toegevoegd om 22:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:52 ----------

jij heb echt een raar herstel man. mini-jan ben jij

Correctie ik heb een goed herstel.

neen ik heb een goed herstel,,,jij heb een raar herstel,,om maandag al weer onder zulke gewichten te kruipen na de zaterdag ,en de zondag (ookal was dat een herstel sessie, er is toch getraind)

• #14.430
Ach ja het is ondertussen wel bekend idd dat ik qua herstel een iets groter trainingsvolume aankan dan gemiddeld maar of dat nu aanleg is of een resultaat van 17jaar ploeteren..............

17 jaar is indd behoorlijk lang...

5x150kg paused is goed man.

• #14.433
Dat paused trainen gaat vrij goed. Levert snel resultaat op. Ik merk dat als ik paused train ik het met touch en go sowieso er wel een paar reps bij op kan tellen andersom absoluut niet.

Kan helaas niets zinnigs zeggen over je 'speedprobleem' op de bench Gijs. Maar ik zou je facepulls wel wat zwaarder doen met lower reps. Je moet die upper back / schouderbladen ook versterken naast doorbloeden.

DE comment.

Oef 2 Paused benchpress (grip 1 duim van glad)
5x20
5x60
5x100
5x150 PR
4x150
3x150
23x100 T&G (raakte 2x de steunen grr, ging voor 25)

Zeer tevreden na zaterdag, mijn schouders waren nog behoorlijk stijf. Maar ja nu kom ik aan op zo'n punt dat ik ga twijfelen. De snelheid is er echt uit en dus lijkt speedtraining doen weer een goede optie maar ja als je naar topgewichten gaat zal je snelheid altijd minder worden. Hoe bepaal je nu wanneer je speed training weer zin zal hebben? Theoretisch waarschijnlijk als je met 60% van je (nieuwe) max de juiste snelheid niet meer kan opbrengen. Eens even verder over nadenken. Comments?

Dat is weer een mooie, sterke training Gijs.

Ik zou je aanraden om 1x/week speedreps te gaan doen met een percentage waar je heel veel snelheid kan maken, en zodanig dat het gewicht absoluut niet zwaar aanvoelt.
Maar daarnaast ook 1x/week flink zwaar gaan in een ME training, en kijken of je daarop vooruit gaat.
Wanneer je ME training(en) niet vooruit gaan, of zelfs achteruit, dan doe je de DE training te zwaar.
Jij bent al een behoorlijk "gevorderde" atleet en zal misschien minder dan 50% zelfs nodig hebben om flink op snelheid te drukken.
Ik heb wel eens gelezen dat "Westside jongens" 3 reps in 3 sec. aanhouden als een goede snelheid.
Met jouw karakter moet je misschien een beetje oppassen dat je de ME training niet "te" zwaar gaat doen.
Begin gewoon eens met 50% en zie dan verder.
Succes man.

• #14.436
Ik ga denk ik speedtraining doen met chains.

Dat is wel lawaaiig Gijs. ;)

Gijs doe jij de speedreps eigenlijk zo snel mogelijk op en neer, of alleen op.
Ik heb zelf namelijk nogal moeite met de snelle neergaande beweging ivm allerlei pijntjes (die ik verder natuurlijk gewoon negeer)
Westside raad aan beide bewegingen zo snel mogelijk te doen dacht ik.

jelle uit nijkerk haha was gezellig gijs heb er zin in hoor we zullen zien hoe het loopt gaat voorlopig lekker

Terug
Naar boven