AndroidHealthClinic

g-mens log

Je had er toch ook al aardig wat reps opzitten voor de 125 MP, insane man wat een gewicht.

• Topic Starter Topic Starter
  • #16.282
heel nice met die MP man..maar verloor je luch of had je teveel druk opgebouwd voor die 125?

Nee ik denk lucht maar ja het was frapant hoeveel het scheelde met de 120.

---------- Post toegevoegd Fri 26 Aug 2011 om 23:05 ----------

Je had er toch ook al aardig wat reps opzitten voor de 125 MP, insane man wat een gewicht.

Ah welnee dat is w-up, je zult toch een beetje warme schouders moeten hebben of niet? Lijkt me een vrij goede opbouw naar max eerlijk gezegd.

dik PR, wel klote van die misselijkheid G.

ke*ker, wat een brutale MP!

Damn zeg, heel netjes die 125kg MP. Frickin' sterk baas.
Nu je het zegt over die ammoniaklucht, ik heb daar tegenwoordig eigenlijk praktisch elke goed zware training wel last van. Waar komt dat eigenlijk vandaan?
Merk het vooral sinds ik boven die 90kg bw zit. Zit gewoon hoog in de koolhydraten en redelijk in de eiwitten, niks aparts.

Ah welnee dat is w-up, je zult toch een beetje warme schouders moeten hebben of niet? Lijkt me een vrij goede opbouw naar max eerlijk gezegd.

:cool: True, nu ik naar mijn opbouw kijk, kom ik wel op hetzelfde neer.

Nu je het zegt over die ammoniaklucht, ik heb daar tegenwoordig eigenlijk praktisch elke goed zware training wel last van. Waar komt dat eigenlijk vandaan?

Dacht zelf ook dat het aan de eiwitten lag, hetgeen aan overschot resulteert toch in een ammoniak lucht?

Nice MP

Ik merk trouwens dat ik vooral met benauwde dagen zoals vandaag naar ammoniak ga meuren, aan carbs of protein kan het bij mij ook bijna niet liggen.

Ik heb altijd gehoord dat dat komt omdat je spiermassa verbrandt (oftewel eiwit)

Maar andere mogelijkheid kan zijn dat je lever een teveel aan eiwit niet allemaal kan omzetten naar stikstof en het daarom uitscheidt als ureum. Je zweet gaat daardoor naar ammoniak stinken

125 MP is damn nice Gijs! Vooral met jouw bw!

Even abbo'je pakken

Mooi om te zien dat de high rep dumbbell presses prima carry over hebben naar de mp.

Dit heb ik inderdaad ook al gemerkt
Helaas is het niet geval voor DB bench press naar gewone barbell bench press (bij mij) :o

hmm ja maar dat kan ik me dan weer niet voorstellen bij mij.

Had ik ook ergens gelezen ja over te weinig carbs.. maar ik zelf merk het ook als ik "veel" eiwitten eet dat ik ook erg ga stinken na ammoniak.

Very strong MP trouwens Gijs

Zowel zweten als urineren vragen water van je lichaam. Als je te weinig water drinkt, wordt de afgescheiden ammoniakgeur niet verdund, waar het nog sterker ruikt. Daarom drink je best voldoende water (en meer als je veel sport) zodat de afvalstoffen zonder problemen afgevoerd kunnen worden.

Het is dus duidelijk dat je zweet naar ammoniak ruikt wanneer er teveel aminozuren als brandstof gebruikt worden of als je onvoldoende water drinkt. Betekent dit dan dat je te weinig eiwitten eet?

[Link niet meer beschikbaar]

dikke MP

Gijs,

Vandaag farmer walk met 175 kg. Don't forget the wheel flip. Niet moe worden maar haten!

Grtz Stan

• Topic Starter Topic Starter
  • #16.297
Vandaag training @ the hardcore underground gym that I call my second home.

Samen met Marc getraind, thanks voor de motivatie.

Event 1 Vikingpress (gew leeg 52,5kg gewogen vandaag) Het gew wat je toevoegt kan ik niet precies zeggen hoeveel dat is door het kantelpunt maar ik noteer gewoon het totaal gew.

10x52,5
10x52,5
5x72,5
5x92,5
3x112,5
5x132,5
4x152,5 5f

fijne oefening vikingpress.

Event 2 Strongman Squat (gew ook plus de 52,5kg van het apparaat)
Beltless
3x92,5
3x132,5
3x172,5
Belt om
3x212,5
1x272,5
Kniebanden om
1x312,5 (nog harde beurt)
Squat suit aan (Inzer TRX)
1x352,5 (300 alleen aan schijven dus, en easy beurt)
3x372,5 Nice.

Voor de eerste keer met kniebanden of suit hierop dus kan het geen pr's noemen maar voelde goed sterk vandaag. Suit en banden zitten ook nog los dus kan nog veel meer uitgehaald worden.

Event 3 Farmer walk (turn elke 10m)
60m x 100kg
50m x 110kg
25m x 120kg
10m x 140kg

Prima, veel turns en dus goed vermoeiend.

Event 4 Zandzak schouderen
3x100
3x100
5x100 PR

Nice. Ging hard. Goed dat ik de zak na Brielle maar meteen in de auto had gegooid. Konden geen stones doen had geen matten of niks meer maar dit was voor de verandering ook goed.

Event 5 Fat dumbbell press
3x55 R & L
3x55 R & L
5x55 R & L

Blijven oefenen voor Limburg en is goed voor de techniek als de schouders al moe zijn.

Event 6 Sled pull (met pallet)
10-12m 200kg
10-12m 250kg
10-12m 300kg
10-12m 350kg

Event 7 Yoke (beltless en vooral gericht op speed)
20m x 160kg
20m x 200kg
20m x 240kg
20m x 260kg
20m x 300kg

Oef 7 GHR
6xbw
6xbw
6xbw
6xbw
6xbw

Klaar. Goed getraind maar te weinig gegeten.

Hoe bevallen de GHR? Merk je al verschil? Meer kracht? Lokaal uithoudingsvermogen? Explosiever?

Harde training maat! Worden leuke gewichten zo op dat apparaat he ;)

goededag zeg wat een squats dat gaat lekker zo mischien moet ik je maar eens een keer banderen voor die strongman squats

Terug
Naar boven