MuscleMeat

g-mens log

Mooi training zeg! nice

• Topic Starter Topic Starter
  • #16.982
Vandaag niet helemaal topfit. al een hele tijd een verkoudheid en het herstel is nog niet optimaal na zo een zware zaterdag training. Toch prima training alleen tempo lag wat lager door paar toiletbezoeken en dus wat minder gedaan dan ik had gewild.

Opw 5 min crosstrainer

Oef 1 Bench (mediumgrip)
10x60
5x100
3x120
1x140
1x150
1x160
1x170
6x140
10x120
15x100
15x80

Tja 175 had gekund, 180 had er niet ingezeten. Prima als je bedenkt dat ik afgelopen jaar geen medium bench heb gedaan en dat ik maar enkele keren close grip heb gedaan. de 180 zou gesmoked worden als ik er wel wat op zou trainen maar toch weer een lichte stijfheid die nu optreed in de linker schouder. Ik denk serieus dat ik dat alleen maar wat zou kunnen opheffen door middel van een operatie de ruimte in de schouder voor de pees wat te vergroten, het zit daar gewoon een beetje klem heb ik het gevoel.

Oef 2 Incline db press
10x40
8x42
5x46

Helemaal op na bench haha. Die 2 15 reppers deden het hem, gewoon trillen.

Oef 3 Hammer strength low rows
10x80
10x130
10x160
6x200
5x210 PR
20x130 PR

Hop rug nog verder aansterken, de 200 stone moet getild gaan worden binnenkort.

Oef 4 Barbell shrugs (uitpakken van de pinnen op kniehoogte)
10x120
10x170
10x200
straps om
10x250
10x300
6x340

Oppakken ging nog gemakkelijk zeg met die 340, mijn hams waren achteraf wel even aan het klagen om dat relatief met koude hams was. Volgende keer even opletten.

Oef 5 EZ curls
15x30
12x40
10x50
6x60
15x40

Wedstrijd heeft biceps geen goed gedaan, is nog niet aangesterkt. Events zaten er ook nog in was allemaal beetje zeuren in de armen.

Oef 6 Rope push down
30x20
30x20

Doorbloeden.

benchboy zegt toch nice train!

dus nog even een 340 rackpull gedaan? Hehe, nice.

feliciteerd nog met die 180 stone crazy shiat :D

dikke training weer en 170 bench is nog steeds erg sterk.

Nice!

hehe die bb schrugs machtig wat sterk!

ik vind die shrugs eigenlijk nog bruter dan je bank:D

Die shrugs van jou altijd!!! Ik zou spontaan alles afscheuren van alleen het kijken ernaar :p

nice man! 340 shrugs ook :p 200 stone binnenkort zou echt machtig zijn!

Je kan altijd de 205kg stone bij ons proberen :)

megusta die low rows

Tja 175 had gekund, 180 had er niet ingezeten. Prima als je bedenkt dat ik afgelopen jaar geen medium bench heb gedaan en dat ik maar enkele keren close grip heb gedaan. de 180 zou gesmoked worden als ik er wel wat op zou trainen maar toch weer een lichte stijfheid die nu optreed in de linker schouder. Ik denk serieus dat ik dat alleen maar wat zou kunnen opheffen door middel van een operatie de ruimte in de schouder voor de pees wat te vergroten, het zit daar gewoon een beetje klem heb ik het gevoel.

Goede training en progressie Gijs.
Bovenstaande valt mij op.
Operaties zijn zwaar k*t en imo moet je deze ten alle tijde vermijden. Eerst allerlei behandelingen proberen voordat. Waarschijnlijk is mijn opmerking ten overvloede, maar mocht je serieus met je schouder iets willen doen, check eerst active release. Behandelingen en de nieuwe prijs is pijnlijk...maar het werkt wel. Heb er zelf goede ervaringen mee.
Goed bedoeld advies....

Pak je je rotator cuff geregeld appart aan? high reps?
Zou evt ook nog je schouder klacht kunnen verminderen.

Je vraagt je af of er genoeg ruimte is dus maw hoe staan je schouders? Naar voor en endo geroteerd of naar achter en exo geroteerd?

Zieke shrugs, niet toevallig op film?:)

Hele mooie bench man!
Voor januari moet ik 170 ook raw gaan pakken.
Wat betreft een operatie, het blijft natuurlijk wel altijd afwachten of het goed aanslaat!
Zal wat zoal hierboven gezegt eerst alternatieven proberen.

Ik kan je adviseren om geen operatie aan je schouder te nemen. Zelfs als de operatie lukt is de kans op volledig herstel geen 100%.. Mijn zusje is ook nog niet op niveau terug. Benchen is totaal niet relevant voor je!

• Topic Starter Topic Starter
  • #17.000
Dank jullie voor de goed bedoelde adviezen. Ik ben niet echt nieuw in de wereld van schouderklachten en idd is het alleen bench wat me irriteert. Het was ook niet om te zeggen dat dat was wat ik ging doen, maar vooral om aan te geven dat ik denk dat niet de reguliere dingen zoals RC training, schouderbalans etc mijn schouder nog fixed. Ik denk dat de vorm van mijn schouder (ruimte voor de pees) te klein is geworden door de spiermassa.

Terug
Naar boven