AndroidHealthClinic

g-mens log

• Topic Starter Topic Starter
  • #17.061
Konstantinovs ontstijgt het begrip baas! Hij is weer een beetje op niveau aan het komen dus.

Volledig mee eens. Deze keer had hij enige moeite met de 400 kg. Maar natuurlijk nog steeds een bovennatuurlijk prestatie en nog belangrijker pl approved! Geen hitch, geen straps. Hoop dat dit filmpje jou extra motiveert om die deadlift van jou ook eens naar een hoger niveau te krijgen. 350 kg raw zou waanzinnig zijn Gijs tot -105 kg.

• #17.063
Dat weet ik, zoals je gezien hebt heb ik nu een goede 2 jaar lopen kloten met de deadlift. Mijn rechter hamstring is hier vooral debet aan. Die is nu "even afkloppen" eindelijk de goede kant aan het opgaan. Toch heb ik er aardige prestaties tussen weten te zetten zoals een 11x265 DL op de kwalificaties en een 320 suited op de meet afgelopen juni. Om mee te kunnen internationaal in de -105 moet er een 340-350 uitkomen. Dat is nogal een opgave als je het realistisch bekijkt. Maar ja mijn yoke en farmers zitten bv op en mss wel over het niveau dus om te zeggen dat het niet zou kunnen..

Voorheen toen ik snel progressie boekte op de DL was de lockout vooral het probleem, dit was een probleem van technische aard, van hamstringzwakte ten opzichte van een sterke onderrug en relatief zwak ontwikkelde spieren die voor retractie van het schouderblad zorgen.

Als ik dit nu evalueer:

*De hamstrings beginnen bij te trekken, bv deze week zowel een pr op hamstringcurl als op GHR, ook romanian deads zijn sterker dan ooit. Nog steeds blijft het echter een prioriteit.

*Bovenrug heeft veel werk verzet de laatste tijd en is een stug sterker geworden en kan een rechtere positie veel beter aan, daarbij kan ik onder zwaardere load nu in de bovenste positie beter de schouderbladen terug trekken. Dit komt oa door elke UB training een oefening hiervoor te doen en zware low rows toe te voegen.

*Benen zijn sterker geworden dus de lift off zou in potentie vanuit de benen sterker moeten kunnen zijn als voorheen. Echter door de hamstrings beter te gebruiken en minder op de onderrug te lift te starten voelt de lift off niet sterker als voorheen maar werkt dit technische verhaal wel door in een betere lock out.

Ik verwacht dat ik op korte termijn wel naar goede pl gekeurde 300 kom nu. Dat heb ik zonder suit nog nooit echt gered. Waar het strand gaan we zien maar de DL voelt weer beter en ik heb er weer zin in en dat is het belangrijkste.

met een 5x260 op t einde van een SM training moet een 1x300 pl approved er nu wel inzitten. Aangezien jij een hekel hebt aan berekenend / DE training zou ik zeggen dat je misschien beter ipv 2x per week zwaar te deadliften 1x per week (pin) GM's zou kunnen doen (en dan niet zo ver gaan dat je techniek er zo onder lijdt dat het effect weer wegvalt).

Ik denk dat doordat je de totale load op je CNS verlaagt wat betreft de deadlift/posterior chain belasting, dat ook jij er dan van kunt profiteren op termijn zonder dat je van die saaie berekende trainingen doet.

filmpjes komen vanavond
training was hard!

• #17.066
Vandaag @ loods2

Oef 1 Olympic Squat
(beltless)
10x20
10x20
10x60
10x80
10x100
10x120
10x140
10x150

Oef 2 Pull over machine
10x20
10x40
10x60
10x80
10x90

Oef 3 HS vertical row
10x40
10x80
10x120
10x160
10x200

Oef 4 Hammer grip chins
10xbw
10xbw
10xbw

Oef 5 Fat bar pull down (front)
8x
8x
8x

Oef 6 HS Reverse grip pulldown
10x40
10x80
10x80
10x80

Oef 7 Db hammer curls
20x14
15x19
10x22
10x24
20x10

Prima training, nog beetje blokkade bij rechterheup, dadelijk maar eens de tennisbal erin laten wroeten. Leuk om Bryan, Vincent en Kevin bezig te zien en meteen de olympische benchpress kunnen meenemen die ik al maanden geleden van Robbert had overgenomen samen met de legpress en cable.

Nu lijkt me RPB ook aardig toegerust voor PL-ers. o.a. Powercage, monolift, freerack, GHR, Olympische bench.

Misschien een idee voor je hamstring, las hem een tijd geleden op het schema van Pardeep, is hyperextentions, maar dan met 1 been. Bij mij is mn linker hamstring ook zwakker en dat merkte ik meteen toen ik die oefening probeerde. 8 easy reps op rechts en 4 grinders op links.

Misschien het proberen waard?

• #17.068
Zal hem eens proberen.

RPB wordt echt vet nu(wast al)!
En je trainingen waren het ook al!

Netjes man !! :thumbs:

Mooi dat je die log nog in evenwicht houdt en dan alsnog uitdrukt!

Krijg al spierpijn als ik naar de gewichten kijk en lekkere Rocy muziek.
Blijft motiverend:D:D

Is er eigenlijk nog kans dat je geflikker krijgt me de gemeente of zit say nu wel goed?

Respect voor die log! :D

Misschien een idee om de clean knieen -> schouders wat meer met je rug te doen ipv je armen, zodat je wat meer power in je armen over hebt voor de press zelf?

In dit filmpje van Alex kan je goed zien wat ik bedoel >

Respect voor die log! :D

Misschien een idee om de clean knieen -> schouders wat meer met je rug te doen ipv je armen, zodat je wat meer power in je armen over hebt voor de press zelf?

In dit filmpje van Alex kan je goed zien wat ik bedoel >

jij mist een hele krachtige hipswing die gijs in de log gooit;)...

en gijs tsja die log zat er al praktisch in toen ik erbij was, nu dit gewicht zo vaak mogelijk proberen aan te tikken tijdens training zodat het een zekerheid word..en je bent gewoon een farmerbaas!! sterkste in NL pound for pound zowieso..!!

Waistline helpt ook bij een 'statische" clean vermoed ik

Feli

Wat een grinder van een logpress. Mooi man!

Terug
Naar boven