AndroidHealthClinic

g-mens log

• Topic Starter Topic Starter
  • #17.422
  • #17.424
Tof programma. Kijk het als ik het tegen kom, harde bazen die meedoen.

yup, kijk het nu ook. Wel grappig om te zien allemaal.

• #17.426
zaterdag RPB open vanaf 12u. Zal zelf niet trainen maar wel coachen, sterke verhalen vertellen en wat schilderen.

• #17.427
Mijn trainingsprogramma voor de komende tijd. Basis is een UB/LB maar met wat verschillende invloeden erdoor. Zal het ook vooral gebruiken als een leidraad en aanpassen naarmate het gevoel van de dag. heb het vooral zo gemaakt dat het de volgende punten benadrukt:

-rug
-hamstrings
-schouders

natuurlijk niet onbelangrijk zo'n beetje de belangrijkste spieren voor de strongman maar nog steeds wat mij betreft (vooral hamstrings) zwakke punten.

De oefeningen met 5reps komt gewoon elke week wat gewicht bij tot ik merk dat ik langzaam vastloop dan probeer ik de week daarop 3x5. Maxxen etc op gevoel als ik lekker in de flow zit.

training 1

-snatch/PC
-Logpress strict / mp 5x5
-dips (weighted) opbouwen tot 3x8
-chins of muscle ups (high reps)
-Romanian DL 3x8
-supersets biceps curl / pushdown
-leg raises 4x20

Training 2

-Olympic SQ 5x5
-chain suspended GM 3x5
-Bulg split SQ (3x20)
-One leg hypers (3 sets)
-dumbbell rows 4x met de 60kg dumbbell
-calf raise 4x10 increasing weight
-Prone bridges

Training 3

-Box jumps
-Low box sq tegen bands of paused SQ
-shoulder db press 4x8
-shrugs 4x10
-Reverse pec deck of face pulls 3x20
-Side raise 3x15
-Sled pull of tabata protocol.

Training 4 events

-Weight for height
-Log/axle/viking opboiuwen tot zware 3
-Lichte stones op hoogte + 3x5 DL of Zware stones
-Tire flip speed 3x8
-Truckpull of yoke
-Hand over hand of farmers hold 3xmax
-ghr

dat is hem voor nu.

Sicke training schema. Proud of you ;)

• #17.429
Vind het niet zo sick eigenlijk.

mooi uitgewerkt schema.
wat heb je gebruikt ter inspiratie? of heb je dit puur zelf samengesteld op basis van je doelen? ik zie ook dat je op Dips na, alle chest oefening eruit gedonderd hebt (die pak je pas weer op zodra FPA zwaardere dbs heeft zeker?! :cool:)

• #17.431
mooi uitgewerkt schema.
wat heb je gebruikt ter inspiratie? of heb je dit puur zelf samengesteld op basis van je doelen? ik zie ook dat je op Dips na, alle chest oefening eruit gedonderd hebt (die pak je pas weer op zodra FPA zwaardere dbs heeft zeker?! :cool:)

Waarvoor is chest goed als stronman? Beter schouders trainen. Altijd al alleen CGBP goed gevonden maar zelfs dat weegt niet meer op tegen de risico's voor blessures. Dips is voor mij het veilige alternatief waarbij ik de borst ook nog wat meepak. Incine dumbbellpress zou soms kunnen als ik geen zin heb in schouder dumbbell press. Idd is het wel jammer dat er nu niet zwaarder is dan 60.

Inspiratie is mijn ervaring met UB/LB aangevuld met enkele elementen die je in bijna alle schema's terug ziet zoals 3x5/5x5 en het onderscheid in Max kracht, explosieve dingen en hypertofie. Daarbij is het idd erg toegespitst op rug, hams en schouders voor mij persoonlijk.

Gijs je hebt volkomen gelijk dat je schema niet zo ziek is. Dit dit kan veranderen door het volgende clipje van KK te bekijken en dan vanaf 2:39. KK zegt herhaaldelijk hier: ik wil meer gewicht tillen dan mogelijk is! Wellicht voor jou een extra motivatie om deze woorden toe te passen in je nieuwe schema. Dan wordt het pas ziek!

T-shirt vanaf 0:17 seconden op zijn rug: gevecht van de kampioenen!

Hoop dat je hersenschudding snel over is. Groeten

http://www.youtube.com/watch?v=HyWf8EoeksA&list=UUv6NyV6UJ0FWNFIHQxwaWrw&index=1&feature=plcp

• #17.433
ik zie dat JP en Piotr ook meekijken, wat vinden jullie er zo van?

---------- Post toegevoegd Thu 12 Jan 2012 om 17:42 ----------

Ik kan me niet herinneren dat ik de afgelopen 18 jaar een volle week rust heb gehad dus moet je nagaan hoeveel motivatie ik heb.....

Pittig schema, maar ongetwijfeld effectief. Doe je Romanian DL op UB voor die extra dag hamstring training?

Waarvoor is chest goed als stronman? Beter schouders trainen. Altijd al alleen CGBP goed gevonden maar zelfs dat weegt niet meer op tegen de risico's voor blessures. Dips is voor mij het veilige alternatief waarbij ik de borst ook nog wat meepak. Incine dumbbellpress zou soms kunnen als ik geen zin heb in schouder dumbbell press. Idd is het wel jammer dat er nu niet zwaarder is dan 60.

Inspiratie is mijn ervaring met UB/LB aangevuld met enkele elementen die je in bijna alle schema's terug ziet zoals 3x5/5x5 en het onderscheid in Max kracht, explosieve dingen en hypertofie. Daarbij is het idd erg toegespitst op rug, hams en schouders voor mij persoonlijk.
ik zeg niet dat je chest moet trainen, alleen viel het me op dat je er nu buiten dips om helemaal niets meer voor doet. daarna zeg je zelf al...incline db press af en toe dus erin (voorheen elke week volgens mij, daarom vroeg ik het)

vond het bijvoorbeeld opvallend dat je db rows op een LB dag zette, aangezien ik dat laatst in één of andere template voorbij zag komen op een soortgelijke manier terwijl ik het zelf echt onder de UB-oefeningen plaats. maar goed, UB/LB hoeft uiteraard niet te betekenen dat je strict je LB buiten beschouwing moet laten tijdens UB en vice versa.

Je komt zo anti-borst/bench press over, maar toch zie ik top strongman lui regelmatig toch borst trainen, Als ik bv naar poundstone kijk gewoon wekelijks, je pakt je triceps en voorkant schouders er toch ook flink bij mee...?

M.b.t tot je schema. Op zich geen verkeerd schema Gijs. Uiteraard is het voor verbetering vatbaar. Dat geldt voor elk schema eigenlijk. Steeds weer iets nieuws proberen en je grenzen verleggen. Je kan bovengenoemd schema even een week of 4-5 toepassen en je ervaringen die je ermee doet noteren in je log. Ik zie dat je de power clean en de snatch nu standaard meepakt. Dat is altijd goed. Ik zou zeggen kijk het ff aan dit schema en evalueer na een week of 4-5.

Je komt zo anti-borst/bench press over, maar toch zie ik top strongman lui regelmatig toch borst trainen, Als ik bv naar poundstone kijk gewoon wekelijks, je pakt je triceps en voorkant schouders er toch ook flink bij mee...?
Poundstone zegt dat hij het doet om 'well rounded and balanced' te blijven (en daarin met meerdere dingen zoals armen trainen ook verschilt t.o.v. andere strongman) - niet specifiek om events te versterken. daarnaast heeft hij ook gezegd gewoon te streven naar een 585 bench ofzo iets (weet niet meer hoeveel het precies was)

Low box squat vs bands dat word heavy shit. Zou ze weglaten heb ze niemand in raalte met bands zien doen.

Je zegt dat je hamstrings vooral een punt zijn, maar vervolgens begin je niet een van de dagen met een hamstring oefening? Wat DB presses er in zou ook wel goed zijn. Eventueel zou je zelfs alleen wat flyes kunnen doen om in ieder geval je borst in shape te houden. Voordeel van flyes ten opzichte van DB presses is dat ze weinig impact hebben op je lichaam buiten je borst. Hou je meer energie over voor overhead stuff.

Terug
Naar boven