Fitness Seller

g-mens log

Machtige press! En idd vooral niet benchen, verkloting van de schouders. Met name front delt..

Wat een onzin, banken met de juiste techniek zorgt voor minimale stress op je schouders. Ik denk eerder dat G-man bedoelt dat hij al zijn presspower aan zijn overhead kan besteden.

pauze mag ook heh :rolleyes: zit vanaf 17.00 met totaal één onderbreking van 45 min non-stop te lezen man :p net ff een bak koffie erin gedonderd, die begint nu te werken...tijd om weer verder te gaan :D

Tuurlijk kerel :D zat je te ****en, hehe.

@Guru-men: tell me what to do.. do I need to OH press 3 times a week also?

• Topic Starter Topic Starter
  • #18.003
Machtige press! En idd vooral niet benchen, verkloting van de schouders. Met name front delt..

Thanks

Zeer sterk. Vind jij CGBP ook geen meerwaarde hebben? Volgens mij is deze best goed voor de overgang naar je overhead.

Jawel wel meerwaarde als je het pijnvrij kan

Wat een onzin, banken met de juiste techniek zorgt voor minimale stress op je schouders. Ik denk eerder dat G-man bedoelt dat hij al zijn presspower aan zijn overhead kan besteden.

Gedeeltelijk ja, gedeeltelijk nee. Je bent strongman dus moet je strongman doen. Bank heeft daar niets mee te maken dat is pl. Dit is iets wat Jarno mij geleerd heeft. Hij bankt 200 wat weinig is voor de sterkste man van Nl maar hij heeft wel het record op de log. Ik kan idd zo meer voor schouders doen.

Echter er zijn maar weinig mensen die echt pijnvrij kunnen benchen, dit komt de de vorm van het acromion en de ruimte die er is voor spiermassa. Ik zal je er niet mee vermoeien maar neem maar van mij aan dat verreweg het grootste gedeelte van de recreatieve sporters en ook pl-ers last heeft van zijn schouder.

Tuurlijk kerel :D zat je te ****en, hehe.

@Guru-men: tell me what to do.. do I need to OH press 3 times a week also?

Take one step further into the ocean.....

Inderdaad net als een military press weinig toevoeging heeft voor een powerlifter. Ik kan er altijd naast zitten, maar mijn eigen ervaring is dat wanneer ik uit mijn techniek en meer guillotine ga pressen ik dat gelijk in mijn schouders voel. Er zullen ongetwijfeld veel recreatieve sporters schouderproblemen krijgen van bankdrukken. En dat van het acronium neem ik gelijk aan, daar ben ik niet in onderlegd. Maar denk echt dat ook een groot deel komt door het gebruiken van een niet juiste techniek.

Ging je niet meer volume draaien op 100-110?

Hmm ik dacht dat je zoiets normaal al deed?
Lijkt je 5-12 x 2-3 niks met 105-115?

• #18.008
Hmm ik dacht dat je zoiets normaal al deed?
Lijkt je 5-12 x 2-3 niks met 105-115?

3x5 = 15 goede reps + 2 reps zwaarder = 17 reps met dat gewicht.

Alles daaronder dus niet, dan moet ik met 2tjes of 3tjes dus starten met 9x2 of 6x3.

Ten eerste vind ik mijn techniek beter worden na 1a2 reps en dus vind ik 5 reps fijn. Daarbij vind ik meer dan 5 sets voor bijna wat dan ook saai.

wat is het verschil tussen een logpress en een mp?

Log ipv barbell dus andere greep en een grote rol.

Mp handpalmen van je af. Logpress hand palmen in hammer grip(naar elkaar toe).

• #18.014
Vandaag LB @ RPB met Roy.

Oef 1 olympic SQ
20xbar
20xbar
20xbar
5x70
5x100
5x120
5x150
6x200
5x200
3x200

bij 200 lichte kniebandjes voor mijn kniepees rechts.

Oef 2 Paused SQ (beltless)
5x150
5x150
5x150

Oef 3 DL
5x70
5x120
5x170
5x200
5x250

Pittig na SQ, wel alles pl oke, de lockout gaat goed.

Oef 4 Bulgarian split SQ
20xL/R
20xL/R
20xL/R

Oef 5 GHR
10x
8x
8x

Oef 6 Calf raise in de vikingpress
10x50
10x100
10x150
10x200
15x250

Oef 7 Leg tucks
3x30

Prima training. Onderrug rechts blijft meteen vollopen, afspraak maken met chiro de spanning is niet goed verdeeld daar. had er ook wat moeite door met SQ. Toch komt de onderrug na die paar tikken weer goed terug nu.

Was dodelijk gezellig, Gijs.

tjeee wat een training!

Goed bezig nog steeds Gijs. Klote van die pijntjes, zeker als ze telkens blijven terugkomen.

• #18.019
Goed bezig nog steeds Gijs. Klote van die pijntjes, zeker als ze telkens blijven terugkomen.

Jep is idd erg irritant. Mijn rechterknie is echt een zeer vervelend iets. Ik moet er gewoon echt naar laten kijken maar kom er niet aan toe. Ik weet zeker dat ik al lang die 20x200 had kunnen doen als ik gewoon rustig mijn volume op SQ had kunnen volhouden zonder pijn in de knie.

mooie training ouwe..misschien je squat tactiek bijstellen: 5x3x of 4x4x proberen met 200? Meer volume en minder tegen je max rep aanhikken

Terug
Naar boven