Zo kort verslagje van Strongman olympics London. Verwachte er niet veel van, maag was nog steeds zwaar aan het protesteren mss laten uitzoeken of ik geen bacterie heb meegenomen uit costa rica. Gewicht was net boven de 100kg maar verder voelde mijn gewrichten deze keer eens wel helemaal top.
Event 1 Stones alles op 130cm
120 / 130 / 150 alle goed en razend snel, 170 gelapt maar ging glijden, hars was net olie bij 32 graden celsius. Niet slecht maar in goede doen zou de 170 ook makkelijk moeten zijn.
Event 2 Tire, hij was verzwaard naar een belachelijke 550kg, niet te doen dus, paar keer bijna op de knie maar durfde die er niet aan te wagen. Ben Kelsey kwam onder de tire maar leek niet heel ernstig allhoewel hij niet verder kon. Daniel Garcia kneusde zijn quad en meer dan de helft deed ook geen flip dus koste me niet de wedstrijd maar toch hatelijk om niet eens een flip te doen. Wel 2 bloedende handen dus ik had wel alles gegeven.
Event 3 Farmers 150kg per hand 16m (parcours was niet langer)
Behoorlijk zwaar de meesten hadden een miljoen drops. 2e tijd. Viel net uit rechts 30 cm voor de streep anders was ik eerste. Viel ook nog op mijn voet die nu net een klomp is.
Normaal gebeurd dit niet maar ja net niet 100% in shape.
Event 4 Duckwalk 220 kg
Ook hier weer veel problemen voor de deelnemers, onding en flink zwaar. 5 ofzo die hem uitliepen waaronder ik. Fijn als je een goede grip hebt maar ook hier 1 slippertje door de grip. Vreemd voor mij maar ach 4e plaats geloof ik.
Event 5 Powerstairs 220kg, 255kg, 280kg alles 2 treden.
220 prima, 255 1tree. YEAH! op mijn gewone kistjes en ik was een van de weinige. 4 plaats geloof ik. Bijna niemand kreeg dat enorme onding erop.
Uiteindelijk 6e van de 16 deelnemers en dan voor deze shape is niet verkeerd. Mooiste is dat het weer supergezellig was. Morgen weer terug.