XXL Nutrition

g-mens log

Sterke training man! En na vorige week kan ik mij inbeelden hoe graag je die powerstair PR wou gewoon om vlad te pakken! :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #19.322
  • #19.324
Gisteren UB @ Palestra A'dam

Opw 10 min crosstrainer

Oef 1 Wide grip benchpress
20x50
10x80
5x110
10x140 laatste met hulp (voelde sterker dan vorige week deed er per ongeluk ineens een paar paused)
2x150 3 zou twijfel zijn dus niet geprobeerd.
10x120

De kracht is snel terug gekomen op bench maar nu blijf ik een beetje hangen. Zal de komende tijd ook weer 5x5 gaan doen hierop.

Oef 2 Chins
10xbw
10xbw+20
5xbw+30
5xbw+30
5xbw+30
15xbw

Oef 3 Dumbbell shoulder press
10x32
12x40
10x32
10x28

Oef 4 Cable rows
10x100 full bl
10x120
10x130

Oef 5 Supersets Reverse pec deck & Machine fly
van 20 reps tot 10 reps met full bl voor beide

Oef 6 Shrugs in de calf raise
20x100
20x120
20x140

Oef 7 Supersets EZ curl en pushdown
10x40-15x40
10x40-15x40
10x40-15x40

Prima. Vanavond weer @ RPB

Sterk.
Waarom eigenlijk bench, Gijs? Je had toch zo vaak last van je schouder erdoor, en CGBP heeft toch meer overdracht naar overhead lifts?

Sterk.
Waarom eigenlijk bench, Gijs? Je had toch zo vaak last van je schouder erdoor, en CGBP heeft toch meer overdracht naar overhead lifts?

Waarschijnlijk omdat hij het gewoon cool vindt om ook daarop sterk te zijn en hij er niet goed tegen kan als andere mensen er sterker op zijn dan hem. :D

• #19.327
Sterk.

Ja klopt, schouder gaat de laatste tijd wel goed en zolang wil ik het proberen. Als de klachten weer te erg worden stopt de bench ook hoor.
Close grip is idd voor mij belangrijker maar ik wissel hem op het ogenblik vaak af. Daarbij voelt het als ik me goed concentreer voor de setup dat ik goed bezig ben met schouderbladstabilisatie. Dit is eigenlijk sinds ik toen de atrofie in mijn rug heb gehad jaren terug wrs de oorzaak van de schouderklachten geweest. (door de atrofie geen goede stabilisatie schouderblad).

Waarschijnlijk omdat hij het gewoon cool vindt om ook daarop sterk te zijn en hij er niet goed tegen kan als andere mensen er sterker op zijn dan hem. :D

Dat sowieso natuurlijk;) Maar ik zou ook graag eens die 180 benchen.

Ja klopt, schouder gaat de laatste tijd wel goed en zolang wil ik het proberen. Als de klachten weer te erg worden stopt de bench ook hoor.
Close grip is idd voor mij belangrijker maar ik wissel hem op het ogenblik vaak af. Daarbij voelt het als ik me goed concentreer voor de setup dat ik goed bezig ben met schouderbladstabilisatie. Dit is eigenlijk sinds ik toen de atrofie in mijn rug heb gehad jaren terug wrs de oorzaak van de schouderklachten geweest. (door de atrofie geen goede stabilisatie schouderblad).

Dat sowieso natuurlijk;) Maar ik zou ook graag eens die 180 benchen.

12 week-Bench programma van Brad Gillingham misschien iets voor jou?

Hoe komt het eigenlijk dat je atrofie hebt gijs?

• #19.330
12 week-Bench programma van Brad Gillingham misschien iets voor jou?

De meeste programma's heb ik niets mee en vooral niet omdat ze geen rekening houden met mijn andere training bv strongman. Vaak zijn programma's ook zo gemaakt dat daar de nadruk op ligt in het totaal programma en dat is dus niet de bedoeling bij mij.

Hoe komt het eigenlijk dat je atrofie hebt gijs?

Had, dat hebben ze nooit kunnen achterhalen. Ik had een afstaand schouderblad omdat de zenuw de spieren niet meer inerveerde die het schouderblad bij de ribbenkast hield. Het kan zo zijn dat ik een bacteriele infectie heb gehad of zelfs zo simpel dat de squatstang een keer verkeerd heeft gelegen. Naar mijn weten zie je het niet meer in mijn rug maar de fysio had vorig jaar nog laten zien dat mijn linker kant eerder opgeeft op die plek dan rechts. Ik moet hier dus altijd zeer bewust van zijn in mijn setup van bench. In die tijd heb ik toen dus ook mijn schouder overbelast.

• #19.331
LB @ RPB

had foto's laten maken van mijn rechterknie, kreeg gisteren de uitslag, niets wat wijst op slijtage. Topnieuws natuurlijk alleen heb ik al 10 jaar last van die knie. Nu dus maar eens een goede fysio opzoeken en die de knie eens goed laten onderzoeken. Knie was nu ook weer gevoelig dus zalf erop, tape eronder en sleeve eromheen. Gekneusde teen in mijn schoen wringen en suck it up. I need my fix!

Oef 1 Oly squat (paused)
(beltless)
10x20
10x40
5x60
5x80
5x100
5x120
5x140
5x160
belt om
5x170
5x180
3x190 zou wel eens pr kunnen zijn.

Oef 2 Deadlift
beltless
5x70
5x100
5x150
5x200
Belt om
12x240 PR

Oef 3 GHR
10xbw
6xbw+15 pr
6xbw+15
5xbw+15 6f
15xbw

Oef 4 45% legpress (gew alleen plates)
10x280
10x280
10x280

Oef 5 Goodmornings
10x50
10x60
10x70

En nog core

-cable crunches
-crunches
-broomstick twist

Gaat op zich wel prima de laatste tijd. Hoop dat ik dit jaar nog wat meer inzicht krijg in die knie dan kan ik serieus sterk worden...

Geen slijtage? Geef nou maar toe dat je niet Natty bent en niet aan de aas zit!

Je bent gewoon een alien!

Goed nieuws over je knie, maar vraagtekens blijven staan.
Ik heb je een prive bericht gestuurd met een goede fysio/manueel.
Misschien is het wat.

squats waren nice man. Deadlift zieke rep out as always

LB @ RPB

had foto's laten maken van mijn rechterknie, kreeg gisteren de uitslag, niets wat wijst op slijtage. Topnieuws natuurlijk alleen heb ik al 10 jaar last van die knie. Nu dus maar eens een goede fysio opzoeken en die de knie eens goed laten onderzoeken. Knie was nu ook weer gevoelig dus zalf erop, tape eronder en sleeve eromheen. Gekneusde teen in mijn schoen wringen en suck it up. I need my fix!

Ook echo laten maken?
Ik heb namelijk sinds 2 jaar vreselijk last van mn knieen en ik blijk dus verkalking te hebben op beide knieschijven..

• #19.337
Ook echo laten maken?
Ik heb namelijk sinds 2 jaar vreselijk last van mn knieen en ik blijk dus verkalking te hebben op beide knieschijven..

Alleen rontgenfoto's. Hoe heb je voor elkaar gekregen dat ze een echo maken dan?

Alleen rontgenfoto's. Hoe heb je voor elkaar gekregen dat ze een echo maken dan?

sportarts (SMA Haarlem). Ik heb namelijk ook eerst rontgen laten maken bij hun en de arts heeft zelden zulke gezonde en sterke knieeen gezien. Daarop volgend vermoedde hij littekenweefsel of verkalking. En dat kun je alleen zien met een echo.

• #19.339
De volgende vraag is natuurlijk. Wat kunnen ze daar aan doen?

Het advies van de arts was: stoppen met zwaar trainen.
Het is dweilen met de kraan open. Verkalking kan uiteindelijk wel vanzelf weggaan, maar dan moet je rust houden. En die rust kan oplopen van 6 maanden tot een jaar tot de verkalking weg is.
Ikzelf ben eigenwijs en blijf wel doortrainen. Geef het wel de rust die het nodig heeft. Sommige dagen kan ik zwaar benen trainen met wat minder pijn, andere dagen kan ik niet eens door mn knieeen zakken om mn veters te strikken.

verdere opties:
- cortison prik; heb ik gehad. helpt tijdelijk (voornamelijk door het ontstekingsremmende effect), maar komt weer terug
- schoktherapie. kost zo'n 1000 euro per knie en word niet vergoed. Geen garantie dat het daarmee weg gaat.
- operatief weg laten halen (schrapen). herstel duur net zo lang als 6 maanden rust geven

Terug
Naar boven