AndroidHealthClinic

g-mens log

Echt niet verkeerd trap 13 met jouw gewicht!

Maar is inderdaad wel een vooroordeel dat je van krachttraining geen goede conditie krijgt. Tijdens een goede squatsessie is je hartslag/ademhaling minstens even hoog als tijdens een flink stuk hardlopen

Echt niet verkeerd trap 13 met jouw gewicht!

Maar is inderdaad wel een vooroordeel dat je van krachttraining geen goede conditie krijgt. Tijdens een goede squatsessie is je hartslag/ademhaling minstens even hoog als tijdens een flink stuk hardlopen

:roflol:

Je cardiovasculair en zuurstofsysteem worden toch gewoon getraind op die wijze, is echt geen broscience dude :rolleyes:

Alsof je van wat squatten zo'n goede conditie krijgt... Een betere conditie dan iemand die geen drol doet misschien, maar het is toch totaal niet te vergelijken met duurloop of korte interval als een shuttle run. Dan zie ik meer heil in de conditioning bij strongman events met een prowler bijv.

• Topic Starter Topic Starter
  • #19.605
men women
excellent > 13 > 12
very good 11 - 13 10 - 12
good 9 - 11 8 - 10
average 7 - 9 6 - 8
poor 5 - 7 4 - 6
very poor < 5 < 4

Maar de shuttle run test is in principe een continue test die veel langer duurt dan 2-3 minuten en dus meer een test voor het uithoudingsvermogen. Krachttraining is meer een training voor het melkzuursysteem. Er is wel een effect op de conditie maar in principe rust je tussen de sets waarbij je hartslag voldoende daalt om genoeg kracht te kunnen leveren. Doe je dit niet en je gaat met een stevige hartslag door dan wordt het idd een conditieslag met gelijk effect.

Laatst bewerkt:
Nja ik weet niet of g-men nog andere conditietraining doet buiten zn krachttraining om, maar het resultaat op de shuttle run test is toch gewoon al het bewijs dat zn uithoudingsvermogen zeer goed in orde is.

Volgend jaar moet ik mijn collega's verslaan, een had trap 15 dat kan natuurlijk niet.

Damn had 40 kilo en 12 jaar terug trap 15 toen was het cassette bandje er klaar mee. Maar met jou massa en a-specifieke voorbereiding de t*ring zeg.

men women
excellent > 13 > 12
very good 11 - 13 10 - 12
good 9 - 11 8 - 10
average 7 - 9 6 - 8
poor 5 - 7 4 - 6
very poor < 5 < 4

Maar de shuttle run test is in principe een continue test die veel langer duurt dan 2-3 minuten en dus meer een test voor het uithoudingsvermogen. Krachttraining is meer een training voor het melkzuursysteem. Er is wel een effect op de conditie maar in principe rust je tussen de sets waarbij je hartslag voldoende daalt om genoeg kracht te kunnen leveren. Doe je dit niet en je gaat met een stevige hartslag door dan wordt het idd een conditieslag met gelijk effect.

meer een antwoord op commentaar hierboven

Mwah ik meen me te herinneren dat na trap 11 het echt niet alleen maar draait om uithoudingsvermogen op een gegeven moment worden het "echt" sprints

http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-stage_fitness_test

Als je ook hier kijkt (onderaan) wat je op een gegeven moment aan start/stop snelheid moet halen om gemiddeld aan 18 kmph te komen dan wordt het echt totaal onvergelijkbaar met een duurloopje

Laatst bewerkt:
Alsof je van wat squatten zo'n goede conditie krijgt... Een betere conditie dan iemand die geen drol doet misschien, maar het is toch totaal niet te vergelijken met duurloop of korte interval als een shuttle run. Dan zie ik meer heil in de conditioning bij strongman events met een prowler bijv.

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/conditioning_is_a_sham

Ja van squatten (lees: krachttraining) krijg je een goede conditie. You should know Jesus.

Als je ook hier kijkt (onderaan) wat je op een gegeven moment aan start/stop snelheid moet halen om gemiddeld aan 18 kmph te komen dan wordt het echt totaal onvergelijkbaar met een duurloopje

Dat keren doet het hem inderdaad. Ik heb hem vroeger wel is uitgelopen maar dat was cheated door in een soort ovaal te lopen :o

Flinke conditie nog oude man.

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/conditioning_is_a_sham

Ja van squatten (lees: krachttraining) krijg je een goede conditie. You should know Jesus.
Onzin, van 100 sets squatten met 15 reps en 30sec rust wel ja. Maar van krachttraining in het algemeen, zoals de meeste bb'ers en powerlifters trainen krijg je geen goede conditie. Laat de meesten hier maar eens een coopertest doen en kijk wat het resultaat is. Ik weet zeker dat als ik nu een duurloop ga doen dat ik er behoorlijk bescheten van af kom. Dat is het laatste wat ik er over zeg, want dit is niet mijn log.

Onzin, van 100 sets squatten met 15 reps en 30sec rust wel ja. Maar van krachttraining in het algemeen, zoals de meeste bb'ers en powerlifters trainen krijg je geen goede conditie. Laat de meesten hier maar eens een coopertest doen en kijk wat het resultaat is. Ik weet zeker dat als ik nu een duurloop ga doen dat ik er behoorlijk bescheten van af kom. Dat is het laatste wat ik er over zeg, want dit is niet mijn log.

Did you even read?
Wel grappig dat je een paar regels typt, iets claimed maar met geen enkel argument onderbouwd....
PM'en kan ook als je verder wilt discussiëren.

• #19.613
Vandaag events @ RPB

Event 1 Strict logpress (IFSA)
10x60
5x80
3x90
7x100 PR
2x110 3f
2x110 2x2x110=PR
6x80
6x80
10x80 volume pr

Event 2 Hooggooien zak.
Zo'n 10x3 op 4m en een beetje. Maar 1 eroverheen. Damn dat ging lastig zo na log.

Event 3 Yoke (alles zonder riem)
30m 150
30m 200
30m 250
30m 300
30m 350
15m 380

Event 4 Stones
3x110 @ 177
3x110 @ 177
3x120 @ 177
3x120 @ 177
3x120 @ 177
3x110 @ 177

lekker hoor.

Event 5 Farmers
30m 80
30m 80
30m 100
30m 120
30m 140

Alles easy.

Event 6 Laadrace
50 boomstam, 78 hijsoog, 80 steen, 105 steen, 100 zak. Alles 10m verplaatsen en op platform laden.
3x de hele laadrace gedaan.

Genoeg voor vandaag.

Netjes G

Lekkere training!

geweldig genoten

Flinke training! Hoop dat ik over niet al te lange tijd weer een keer op het battlefield kan verschijnen;).

• #19.618
  • #19.619
UB training @ FPA

Opw 6 min crosstrainer

Oef 1 Powerclean
5x70
5x100
5x110
5x90
5x90
5x90

Oef 2 MP
5x60
5x80
4x100
6x80
6x80
6x80

Oef 3 Chins
5xbw
5xbw+20
5xbw+30
6xbw+40 PR?
3xbw+45 pr
10xbw
10xbw
10xbw

Oef 4 Close grip bench
10x70
8x120
8x120
6x120

Oef 5 Dumbbell shrugs
20x60
20x60
20x60

Even poseren met Nicky, iedereen vroeg waarom ik niet zo het podium op stapte, moet echt meer eten of laten checken of ik lactose intolerantie heb ofzo wordt veels te droog.

wat weeg je op dit moment gijs?

Terug
Naar boven