- Waardering
- 852
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 85kg
- Vetpercentage
- 9%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Echt niet verkeerd trap 13 met jouw gewicht!
Maar is inderdaad wel een vooroordeel dat je van krachttraining geen goede conditie krijgt. Tijdens een goede squatsessie is je hartslag/ademhaling minstens even hoog als tijdens een flink stuk hardlopen

Je cardiovasculair en zuurstofsysteem worden toch gewoon getraind op die wijze, is echt geen broscience dude

Je cardiovasculair en zuurstofsysteem worden toch gewoon getraind op die wijze, is echt geen broscience dude![]()
Volgend jaar moet ik mijn collega's verslaan, een had trap 15 dat kan natuurlijk niet.
men women
excellent > 13 > 12
very good 11 - 13 10 - 12
good 9 - 11 8 - 10
average 7 - 9 6 - 8
poor 5 - 7 4 - 6
very poor < 5 < 4
Maar de shuttle run test is in principe een continue test die veel langer duurt dan 2-3 minuten en dus meer een test voor het uithoudingsvermogen. Krachttraining is meer een training voor het melkzuursysteem. Er is wel een effect op de conditie maar in principe rust je tussen de sets waarbij je hartslag voldoende daalt om genoeg kracht te kunnen leveren. Doe je dit niet en je gaat met een stevige hartslag door dan wordt het idd een conditieslag met gelijk effect.
Alsof je van wat squatten zo'n goede conditie krijgt... Een betere conditie dan iemand die geen drol doet misschien, maar het is toch totaal niet te vergelijken met duurloop of korte interval als een shuttle run. Dan zie ik meer heil in de conditioning bij strongman events met een prowler bijv.
Als je ook hier kijkt (onderaan) wat je op een gegeven moment aan start/stop snelheid moet halen om gemiddeld aan 18 kmph te komen dan wordt het echt totaal onvergelijkbaar met een duurloopje

Onzin, van 100 sets squatten met 15 reps en 30sec rust wel ja. Maar van krachttraining in het algemeen, zoals de meeste bb'ers en powerlifters trainen krijg je geen goede conditie. Laat de meesten hier maar eens een coopertest doen en kijk wat het resultaat is. Ik weet zeker dat als ik nu een duurloop ga doen dat ik er behoorlijk bescheten van af kom. Dat is het laatste wat ik er over zeg, want dit is niet mijn log.http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/conditioning_is_a_sham
Ja van squatten (lees: krachttraining) krijg je een goede conditie. You should know Jesus.
Onzin, van 100 sets squatten met 15 reps en 30sec rust wel ja. Maar van krachttraining in het algemeen, zoals de meeste bb'ers en powerlifters trainen krijg je geen goede conditie. Laat de meesten hier maar eens een coopertest doen en kijk wat het resultaat is. Ik weet zeker dat als ik nu een duurloop ga doen dat ik er behoorlijk bescheten van af kom. Dat is het laatste wat ik er over zeg, want dit is niet mijn log.
Flinke training! Hoop dat ik over niet al te lange tijd weer een keer op het battlefield kan verschijnen.