Twee dagen geleden ben ik naar Berlijn vertrokken om wat footage te gaan schieten met Andreas Kraniotakes. Andreas staat momenteel gelijst als de nummer 1 zwaargewicht MMA-vechter in Duitsland. Hij was ook een speelbaar personage in EA MMA, en verder een zeer intelligente en respectabele dude.
Dinsdagochtend vertrok ik vanuit Brussel naar Berlijn met het vliegtuig. Enkel rugzak mee opdat ik niet zou moeten wachten aan het bagage-carousel. Een uurtje vliegen. Ik kwam aan in Berlijn Schoenefeld en keek ik verdwaasd hoe op mijn locatie moest raken. Gelukkig werd ik geholpen door een hollandse schoonheid. Na een uur en tien minuten metro stond ik aan de gym.
Ik werd begroet door Andreas, Johannes en nog een trainer die hem grappling instructies aan het geven was. Ik nam wat beelden en toen werd de trainingsessie afgesloten. Andreas vertelde me dat we nu naar Keulen gingen rijden om kettlebell en conditietraining te volgen bij Johannes. Ik was van, what the ****, van Berlijn naar Keulen, dat is een heel ****ing eindje rijden, ik had evengoed met de trein kunnen gaan en mijn hele gearbox mee kunnen zeulen.
We liepen naar buiten en, ik ik volgde Andreas naar zijn wagen. Ik stopte aan een grijze BMW, ik dacht, dat moet wel zijn auto zijn, een dude met de nickname “Big Daddy” moet wel met een BMW of met een Amerikaanse truck rijden. Blijkbaar had ik het bij het verkeerde einde en stond ik aan de verkeerde wagen.
Hij had de auto gekregen van zijn verzekeringsmakelaar als sponsoring, en dus reed hij er overal mee rond. Dus zo kan je voorstellen, Big Daddy, 112kgs, 1m90ish, en Fat Gee, 127kgs, 1m80 in een ****ing Fiat 500. Even grappig als een olifant op een fiets in het circus. Maar het had ook zijn voordelen, als we stil gingen vallen konden we gewoon de auto meedragen.
We stopten eerst in Potsdam, een boerenhol een beetje uit Berlijn om te gaan lunchen met Andreas zijn manager. Relaxte dude. Hij had eerder Cristiano en Daniel had ontmoet in SFC, een Duitse organisatie. Zo zie je maar dat de MMA-wereld heel klein is. We aten daar in de locale sushi bar waar we de meest stereotype Chinees ons bediende. Niemand van ons verstond er geen ruk aan. We vertrokken opnieuw richting Keulen. De rit was lang, superlang, megalang en vermoeiend maar dit gaf de kans om veel diepzinnige en onzinnige gesprekken te voeren. We hadden het over MMA, over zijn gevecht met Tim Sylvia dat hij verloren had zonder er een blauwe plek aan over gehad te hebben. Over TRT, over hiphopmuziek etc.
Na een zes uur lange rit kwamen we aan in Koln, maar bleek Johannes nog niet aangekomen dus bleven we maar even wachten. We waren uitgeput en op het punt in slaap te vallen, maar we moesten nog de footage van Andreas zijn conditioning in te blikken. Johannes, is een personal fitness trainer en Duits kampioen kettlebell. Ik heb nog nooit iemand gezien die zo ripped is, zo vascular zonder roids te nemen. Crazy dieetschema, crazy discipline en work ethic. Na een korte training we called it a day. Geen van ons had er nog zin in.
De volgende dag ging ik naar Koblenz, om nog een beetje meer footage te shooten met Andreas bij Kampfsportgym Koblenz. Ik schrok me rot toen ik de zaal zag, was echt huge, met een cage, puzzle mats, grappling dummies, stootzakken in alle formaten. De eigenaar, Tarek, begroette ons en ging zijn pads halen. Veel goede beelden gemaakt.
Ik vertrok terug richting Belgie, waar het openbaar vervoer me weer hard in mijn kont doete. Vier mother****ing uur vertraging. VIER. Maar al bij al twee goede dagen doorgebracht in Duitsland zonder gedeporteerd of in een kamp gestoken te worden. GREAT SUCCES.
Video volgt, meer fotos ook straks.