Fitness Seller

Shocking News Gaia toont gruwelijke beelden uit Belgische slachthuizen

de mensen die dit doen vinden het de normaalste zaak van de wereld. In veel landen wordt ook nog zo geslacht. Als jij bijv in een gebergte woont en je hebt een koe die je moet opeten zal je die ook zo moeten slachten. Deze mensen groeien ook op van kinds af aan met zulke rituele slachtingen.

Ja, maar da's ook logisch, gewoon de wetten van Darwin, survival of the fittest. Doen Eskimo's en volkeren in afgelegen gebieden ook.

Maar ik vind dat als je zover geciviliseerd bent als wij mensen hier in de Westerse wereld en de strijd om te overleven niet meer afhangt van vlees consumptie, je rekening moet houden met het welzijn van de prooi. Gewoon een pijnloze dood voor de dieren die we opeten.

Ja, maar da's ook logisch, gewoon de wetten van Darwin, survival of the fittest.

Maar ik vind dat als je zover geciviliseerd bent als wij mensen hier in de Westerse wereld en de strijd om te overleven niet meer afhangt van vlees consumptie, je rekening moet houden met het welzijn van de prooi. Gewoon een pijnloze dood voor de dieren die we opeten.

ja uiteraard. Dat had ik ook al bijgezet ;)

Misschien dat ik hier veel kritiek op krijg maar imo verdoven vind ik ook weer overdreven.

Als je een dier de keel oversnijdt dan is dat beest gewoon in 1x dood. Zo simpel is het , pijn zal het niet geleden hebben.

Martelpraktijken keur ik zeker niet goed. Mijn pépé was slachter en ze sneden gewoon altijd de keel over , het beest zal het nooit geweten hebben.

Je mag dieren nog altijd niet met mensen vergelijken.

• Topic Starter Topic Starter
Wie zegt dat vleeseters zitten te wachten op pijnlijke slachtingen? Europa zou alle landen moeten verplichten om onder verdoving te slachten. Ook vind ik dat er een verbod moet komen op het slachten van jonge dieren.

Waarom moet er een verbod komen op het slachten van jonge dieren?

Als die jonge dieren geen pijn lijden dan is er toch geen probleem.

Filmpje bekeken? Nee dat was puur genot bij die koe. Kom zeg, denk je nu echt dat snel de keel oversnijden pijnloos is? Minder pijnlijk dan traag, dat zeker, maar 'geen pijn geleden' is wel erg naïef.

Ik weet imo niet hoe het zit met koeien. Heb alleen geweten van kippen en konijnen. Bij koeien lijkt het me idd al iets moeilijker en daar zou je misschien wel kunnen verdoven jah.

Aangezien je bij een koe al serieus snel en sterk moet zijn om meteen alles mee te hebben.

---------- Toegevoegd om 22:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:35 ----------

Ik vind dat dieren recht hebben op tenminste een vorm van waardig leven en bestaan.

Hun leven zal tot dan toe ook waardig geweest zijn. Ze worden ook gekweekt om op te eten he. Ze mogen hele dagen gewoon eten en slapen. Iedereen sterft ooit , en dieren hebben dan zogezegd toch een goed leven gehad.

Mensen vergelijken dieren te snel met mensen imo. Iedereen hierh eeft idd gelijk dat ze geen pijn zouden mogen lijden. Maar normaal als je de keel oversnijdt lijden ze ook geen pijn ( misschien dat grotere dieren idd wel een uitzondering zijn zoals eerder vermeldt )

En maar zeuren tegen ons als ik gewoon vlees een, bah bah is haram man.
islam...

praat het niet goed maar gebeurt over de hele wereld ;)

opmerkelijk hoe egoistisch de mens is.

Zolang er behoefte is naar vlees zal er geslacht worden, zolang er geslacht wordt zal er mishandeling zijn. En ik ben er ook geen voorstander van. Maar door met 10 man vegetarier te worden zal het nix uitmaken.

Kippen, koeien, varkens, noem maar op, all the same spijtig genoeg.

@BearelleJonas: hoe weet jij eigenlijk zeker dat snel de keel oversnijden bij kleinere dieren pijnloos is? Ik durf dat sterk te betwijfelen, ik vrees zelfs dat de pijn nog relatief lang voelbaar is.

Wat de jonge dieren betreft... ik vergelijk dieren zeker niet met mensen (dan kan je beter geen vlees meer eten, wat ik wel doe) maar een jong dier slachten is imo absoluut niet nodig, en zo'n dier heeft dan eigenlijk geen volwaardig leven gehad. Zie niet goed in wat het nut is, tenzij het om een ziek dier gaat.

Hier is gewoon overheidsinterventie nodig. Grondige inspecties en boetes of sluitingen van de bedrijven van overtreders. Dan maar even geen broodje Doner.

Waarom zouden we dieren minder behandelen als mensen? (toppunt van arrogantie?)

Ga anders lekker anders over mekkeren, ze maken ze toch dood, ze mishandelen ze toch niet? Het is niet zo dat het dier 3 maanden kanker heeft en dan na veel pijn doodgaat, wat een bullshit. Ingespeeld op het gevoel + het feit dat het om halal vlees gaat zorgt altijd weer voor veel gezeik om niets :)

@BearelleJonas: hoe weet jij eigenlijk zeker dat snel de keel oversnijden bij kleinere dieren pijnloos is? Ik durf dat sterk te betwijfelen, ik vrees zelfs dat de pijn nog relatief lang voelbaar is.

Wat de jonge dieren betreft... ik vergelijk dieren zeker niet met mensen (dan kan je beter geen vlees meer eten, wat ik wel doe) maar een jong dier slachten is imo absoluut niet nodig, en zo'n dier heeft dan eigenlijk geen volwaardig leven gehad. Zie niet goed in wat het nut is, tenzij het om een ziek dier gaat.

Het is mij zo verteld Big-T , mijn opa was slachter he. Die heeft mij altijd gezegd dat de keel oversnijden pijnloos is.

Ik zoek het morgen anders wel eens op. Moeten wel medische bewijzen van bestaan denk ik. Als ze idd pijn lijden dan heb je natuurlijk gelijk en ben ik het volledig eens dat ze dan verdoofd moeten worden.

Ik zie het nut ook niet echt in van een jong dier te slachten , het enige jonge dier dat iets wat lekker is een kalfje. Waar heeft het dan geen volwaardig leven gehad? Hier vergelijk je toch iets teveel met een mens he. De dieren worden ervoor gekweekt , ze moeten zowieso dood.

Maar het echte NUT van jonge dieren eten zie ik ook niet in hoor. Alleen zie ik de zonde ervan ook niet echt.

Ga anders lekker anders over mekkeren, ze maken ze toch dood, ze mishandelen ze toch niet? Wat mekkeren jullie nou.. Het is niet zo dat het dier 3 maanden kanker heeft en dan na veel pijn doodgaat, wat een bullshit.

facepalm.jpg

Lekker mals vlees, meteen slachten voor het beestje oud en taai wordt

Terug
Naar boven