Fitness Seller

Contest Log Gesloten

Peiling Peiling Is rippedmeeuw droog genoeg voor eind cut?

• Ja

• Nee

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.
nou, de geleerden zijn het lang niet eens over het nut van diet breaks, cheatmeals of cheat weekends tov lineair cutten. laat staan het bestaan van spaarstand, metabolische adaptatie etc dus doe maar iets minder stellig :)
Intresseert me geen reet wat de geleerde zeggen, ik weet wat werkt en wat niet op het gebied van dieeten

Zelfvertrouwen is een goede eigenschap, maar je kunt ook overdrijven.
Heeft niets te maken met overdrijven, ik doe al meer als 6 jaar aan bodybuilding heb bij de 3 betere coaches gezeten van België en weet wel wat ik zeg eigenlijk.. daar heb ik geen studies voor nodig .. een diet break helpt, tuurlijk zal hij blijven afvallen op deze manier... ik raad het hem alleen niet aan

Heeft niets te maken met overdrijven, ik doe al meer als 6 jaar aan bodybuilding heb bij de 3 betere coaches gezeten van België en weet wel wat ik zeg eigenlijk.. daar heb ik geen studies voor nodig .. een diet break helpt, tuurlijk zal hij blijven afvallen op deze manier... ik raad het hem alleen niet aan
Ik denk dat ik zelf ook een break zou hebben ingelast na al zo lang te hebben gecut hoor. Vooral om even een mentale break te hebben. Los van de vraag of het fysiologisch al dan niet zin heeft.

Ik denk dat ik zelf ook een beak zou hebben ingelast na al zo lang te hebben gecut hoor. Vooral om even een mentale break te hebben. Los van de vraag of het fysiologisch al dan niet zin heeft.
Een break heeft idd voordelen op veel, hormonen, cortisol en alleen maar even voor het mentale welzijn vind ik dit belangrijk, zeker voor hem hij is 19 is heletijd met de weegschaal bezig en is al 5 maanden aan het cutten terwijl hij nog niet eens moddervet was... 2 weken de weegschaal wegleggen en 400 kcal meer eten en erna gaat hij dubbel zo gemotiveerd er weer tegen aan ... Hij is letterlijk elke dag aan het kijken naar dat cijfertje ..

• Topic Starter Topic Starter
Nog steeds heftige spierpijn van de leg day

Een break heeft idd voordelen op veel, hormonen, cortisol en alleen maar even voor het mentale welzijn vind ik dit belangrijk, zeker voor hem hij is 19 is heletijd met de weegschaal bezig en is al 5 maanden aan het cutten terwijl hij nog niet eens moddervet was... 2 weken de weegschaal wegleggen en 400 kcal meer eten en erna gaat hij dubbel zo gemotiveerd er weer tegen aan ... Hij is letterlijk elke dag aan het kijken naar dat cijfertje ..
Daar kan ik dan wel weer een heel eind in mee gaan. Een diet break stopt het afvallen welliswaar enige tijd, maar voor de stress en cortisol reductie en dus daarna motivatie en zin om weer met cutten verder te gaan kan het wel heel positief zijn.

Ik snap dat hele gedoe rond die stress en cortisol blabla niet. @rippedmeeuw weegt nog geen 70 kg, amper spiermassa (no offence) dus het is toch helemaal niet zo gek dat hij op een punt niet meer afvalt. Zijn onderhoud ligt waarschijnlijk gewoon erg laag. Het is heel simpel: ga of meer bewegen, of minder eten. Niemand heeft ooit gezegd dat diep cutten gemakkelijk is, maar een 'diet break' klinkt voor mij een beetje alsof je het niet meer volhoudt en maar opgeeft. Als je een goed lichaam wil moet je er hard voor werken.

Zijn onderhoud ligt idd laag omdat hij weinig spiermassa heeft. Maar als je echt onder je onderhoud zit zal je blijven afvallen zolang je nog vet en spierweefsel hebt om af te breken, tot je er uit ziet als een concentratiekamp slachtoffer met een vocht buikje.
Het verhaal is voor een AAS gebruiker anders omdat die veel minder spierweefsel opverbranden.

Pak de stairmaster 3x per week 30min snelheid 5

Thank me later

Ik snap dat hele gedoe rond die stress en cortisol blabla niet. @rippedmeeuw weegt nog geen 70 kg, amper spiermassa (no offence) dus het is toch helemaal niet zo gek dat hij op een punt niet meer afvalt. Zijn onderhoud ligt waarschijnlijk gewoon erg laag. Het is heel simpel: ga of meer bewegen, of minder eten. Niemand heeft ooit gezegd dat diep cutten gemakkelijk is, maar een 'diet break' klinkt voor mij een beetje alsof je het niet meer volhoudt en maar opgeeft. Als je een goed lichaam wil moet je er hard voor werken.
Die jongen is al sinds begin februari aan het cutten en heeft al verschillende keren aangegeven dat hij ondertussen veel honger heeft en het moeilijker vindt om zich aan zijn schema te houden.
Dus als een cliënt naar jou toekomt met deze problemen is jouw advies "wtf, doe gewoon door. Je gaat toch niet opgeven?!", in plaats van iets toe te passen dat verschillende voordelen heeft en die persoon even zowel fysiek als mentaal een break kan geven?
Goede aanpak.

Je zorgt er zo gewoon voor dat mensen gaan aankloten en het cutten écht beginnen opgeven.
Een diet break vergelijken met opgeven alleen al, ffs.

Laatst bewerkt:
Die jongen is al sinds begin februari aan het cutten en heeft al verschillende keren aangegeven dat hij ondertussen veel honger heeft en het moeilijker vindt om zich aan zijn schema te houden.
Dus als een cliënt naar jou toekomt met deze problemen is jouw advies "wtf, doe gewoon door. Je gaat toch niet opgeven?!", in plaats van iets toe te passen dat verschillende voordelen heeft en die persoon even zowel fysiek als mentaal een break kan geven?
Goede aanpak.
Eindelijk iemand met verstand

Stress, cortisol, mentale gezondheid bla bla bla heel kort door de bocht man .. Had meer van u verwacht eigenlijk... Jij coacht niemand hopelijk

Goede aanpak.

Je zorgt er zo gewoon voor dat mensen gaan aankloten en het cutten écht beginnen opgeven.
Wat februari eind december begon ik al😳. Ben begonnen op 31 december toen was ik 80.5kg. Dus wel al wat langer als februari

Zijn onderhoud ligt idd laag omdat hij weinig spiermassa heeft. Maar als je echt onder je onderhoud zit zal je blijven afvallen zolang je nog vet en spierweefsel hebt om af te breken, tot je er uit ziet als een concentratiekamp slachtoffer met een vocht buikje.
Het verhaal is voor een AAS gebruiker anders omdat die veel minder spierweefsel opverbranden.
Denk dat bij mij wel meevalt qua concentratie kamp. Behoud me kracht en word zelfs sterker

Dat is logisch, iedereen krijgt honger naarmate je steeds dieper in een cut komt. Niet zo vreemd dus. Of je het dan volhoudt heeft te maken met wilskracht. En eerlijk, ook mij is dat niet altijd gelukt maar hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het wordt.
Goede aanpak.
Ik zou inderdaad adviseren nog even door te gaan en wat dieper te gaan met in het vooruitzicht een mooie rebound en meer eten. Nogmaals, niemand heeft gezegd dat bodybuilding makkelijk is.
Zo'n diet break is eerder aankloten. Zijn er weer een aantal weken verspild.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven