MuscleMeat

Contest Log Gesloten

Peiling Peiling Is rippedmeeuw droog genoeg voor eind cut?

• Ja

• Nee

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Als je beetje kan koken kun je echt genoeg low kcal gerechten maken die vullen
Je hebt zelfs noodles die 0 kcal bevatten enzo
Ik kan alleen simpele dingen maken zoals aardappels rijst kip groente. Ben niet bepaald goed in koken. Maar goed ik doe nu eerst mijn dieet break. En dan ga ik weer verder

Snap er niks meer van ik zie morgen wel weer

Ik kan alleen simpele dingen maken zoals aardappels rijst kip groente. Ben niet bepaald goed in koken. Maar goed ik doe nu eerst mijn dieet break. En dan ga ik weer verder
Is allemaal niet zo lastig.

Hou je van kip? Ga langs de lokale turk zijn vaak goedkoper dan de supermarkt dus koop in bulk als het kan.

Bij de lokale groenteboer koop je dus groenten. Ik heb sinds kort zo'n ding is ideaal.

En gebruik kruiden die jij lekker vind.

🙂

Arme knul. Ziet door de bomen het bos niet meer

Jullie moeten ook niet zoveel advies geven

Is allemaal niet zo lastig.

Hou je van kip? Ga langs de lokale turk zijn vaak goedkoper dan de supermarkt dus koop in bulk als het kan.

Bij de lokale groenteboer koop je dus groenten. Ik heb sinds kort zo'n ding is ideaal.

En gebruik kruiden die jij lekker vind.

🙂
Ik zal nu elke dag wel even posten wat ik heb gegeten. Ik probeer wat beter te variëren. Sowieso om te beginnen elke dag een goede avondmaal

Ik ga echt niet de heledag 8komkommers eten come on.
Dat zegt toch ook niemand. Je moet je dieet gewoon zo indelen dat je geen of minder snel honger krijgt. Zelf vind ik 3/4 maaltijden vrij weinig. Wat voor mij prettig werkt is 6 maaltijden per dag en bij elke maaltijd 200-300 gram groente. Dat zorgt er in elk geval voor dat je de gehele dag meer verzadigd bent dan wanneer je bijvoorbeeld om 07.00, 12.00, 18.00 en voor het slapen wat eet. Dan zit er telkens zo veel tijd tussen. Niet gek dat je dan honger krijgt.

Als ik 1800 kcal zou moeten eten zou ik IF gaan doen. Pas eten rond 12:00 of 13:00 en eten tot uur of 21:00. Dan kan je 3 grote maaltijden eten. Dat werkt voor mij erg goed.
Veel drinken helpt ook enorm tegen honger.

Maaltijd 1 - 647 kcal
4 Volkoren brood
20 gr becel romig
100 gr kalkoen filet
Banaan

Maaltijd 2 - 597 kcal
Broccoli 450 gr
Broccoli rijst 200 gr
Becel vlees & jus 10 ml
Ketjap manis 15 ml

Maaltijd 3 - 547 kcal
Magere kwark 250 gr
Quaker vol vezel 45 gr
Whey 28 gr
Appel 150 gr

Voorbeeldje: E: 165 K:179 V:45

Dat zegt toch ook niemand. Je moet je dieet gewoon zo indelen dat je geen of minder snel honger krijgt. Zelf vind ik 3/4 maaltijden vrij weinig. Wat voor mij prettig werkt is 6 maaltijden per dag en bij elke maaltijd 200-300 gram groente. Dat zorgt er in elk geval voor dat je de gehele dag meer verzadigd bent dan wanneer je bijvoorbeeld om 07.00, 12.00, 18.00 en voor het slapen wat eet. Dan zit er telkens zo veel tijd tussen. Niet gek dat je dan honger krijgt.
Vanaf nu post ik elke dga mijn voediing hier ook

Zelf vind ik IF ook ideaal. 3-4 maaltijden met heel veel groenten. Veel drinken.

Snap er niks meer van ik zie morgen wel weer
Als ik jou was zou ik gewoon vanaf vandaag een diet break doen om de redenen die ik al genoemd heb in je vorige log.
Een diet break is een periode van 10-14 dagen waar je op onderhoud eet, als jij denkt dat je onderhoud rond de 2200 kcal ligt eet je deze periode dus 2200 kcal. Je gewicht gaat niet gelijk blijven want je gaat meer koolhydraten en meer volume eten dus dat zal sowieso wat stijgen door maaginhoud en vocht/glycogeen, maar dit is geen vet dus moet je je niet op blindstaren.

Tijdens een diet break krijgen bepaalde hormonen de kans om wat te herstellen; thyroidhormonen (aka schildklierhormonen), leptine, insuline, cortisol, (testosteron volgens mij ook),.. Hierdoor draai je de metabole adaptatie die je gehad hebt een beetje terug. Oftewel; je kan na zo'n break waarschijnlijk nog wel even doorgaan op 1900 ipv te moeten zakken naar 1800 kcal.
Schildklierhormonen hebben best wat tijd nodig om terug naar de standaard te komen daarom heeft maar een week geen zin en ligt de minimum op 10-14 dagen.

In tegenstelling tot wat sommigen hier denken met hun broscience heeft een diet break weldegelijk nut als je al zo lang in een tekort zit. Natuurlijk kan je doorgaan zonder diet break en geldt kcal in < kcal out, alleen zal je dan binnenkort weer een drop moeten maken met je kcal.
Dan heb je ook twee weken de tijd om te kijken hoe je het tweede deel van je cut wilt aanpakken (door bijvoorbeeld IF te proberen) en een nieuw voedingsschema in elkaar te steken met wat meer volume, zodat je de honger zo lang mogelijk kan tegengaan.

Je hebt tijd, neem even een pauze en na 14 dagen start je gewoon opnieuw zonder al die negatieve effecten die een cut hebben gehad op je lichaam en met een nieuwe aanpak qua voeding.

Laatst bewerkt:
Ik kan alleen simpele dingen maken zoals aardappels rijst kip groente. Ben niet bepaald goed in koken.
Prima toch? Gewoon gekookte aardappelen vullen prima. Beter nog dan rijst en pasta. Groente er bij en op smaak brengen met kruiden. Wat zout kan ook geen kwaad. Geen vette jus of kant en klare sausjes.

Prima toch? Gewoon gekookte aardappelen vullen prima. Beter nog dan rijst en pasta. Groente er bij en op smaak brengen met kruiden. Wat zout kan ook geen kwaad. Geen vette jus of kant en klare sausjes.
Het komt goed deze week even kijken hoe ik mijn voeding ga inplannen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven