XXL Nutrition

Contest Log Gesloten

Peiling Peiling Is rippedmeeuw droog genoeg voor eind cut?

• Ja

• Nee

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is in totaal 90min lopen he heen is 45min terug ook. Kan daarna ook nog 20min op de crosstrainer of fiets pakken.
Sinds wanneer doe je dit dan?
Als het afvallen nog niet lukt zou ik hier namelijk mee stoppen en die 3 kwartier - uur in intensievere cardio stoppen. Hellinglopen op 15% ofzo

• Topic Starter Topic Starter
Sinds wanneer doe je dit dan?
Als het afvallen nog niet lukt zou ik hier namelijk mee stoppen en die 3 kwartier - uur in intensievere cardio stoppen. Hellinglopen op 15% ofzo
Sinds woensdag maar ik voel dat ik in een te kort zit. Daarom vind ik zo raar dat me gewicht daar blijft hangen

Wat je ook eventueel kan doen is 3x per dag 45 min lopen. In de ochtend, middag en avond. En dan ga je bijvoorbeeld na het sporten 30 min. relaxed joggen op de loopband.

Trek je het nog een beetje met al die adviezen @rippedmeeuw?

Ik lees hier en daar dat ie meer intensieve cardio zou moeten doen, maar dat is niet altijd beter in een cut. It all depends! Er zijn voor- en nadelen. Het voordeel van wandelen is dat het (vrijwel) geen stress en vermoeidheid oplevert. Het gaat dus niet ten koste van de kwaliteit van je krachttraining. Joggen of hardlopen kost minder tijd maar kan, als je het niet gewend bent, een flinke aanslag zijn op je benen. Dat kan ten koste gaan van je leg day, of zelfs van je krachttraining in het algemeen als je nog moe bent. Als je er de tijd voor hebt, vind ik stevig doorwandelen ideaal in een cut om wat extra te verbranden. Als @rippedmeeuw stevig doorwandeld (6 km/u), verbrand hij daarmee ongeveer 360 KCal per uur.

Trek je het nog een beetje met al die adviezen @rippedmeeuw?

Ik lees hier en daar dat ie meer intensieve cardio zou moeten doen, maar dat is niet altijd beter in een cut. It all depends! Er zijn voor- en nadelen. Het voordeel van wandelen is dat het (vrijwel) geen stress en vermoeidheid oplevert. Het gaat dus niet ten koste van de kwaliteit van je krachttraining. Joggen of hardlopen kost minder tijd maar kan, als je het niet gewend bent, een flinke aanslag zijn op je benen. Dat kan ten koste gaan van je leg day, of zelfs van je krachttraining in het algemeen als je nog moe bent. Als je er de tijd voor hebt, vind ik stevig doorwandelen ideaal in een cut om wat extra te verbranden. Als @rippedmeeuw stevig doorwandeld (6 km/u), verbrand hij daarmee ongeveer 360 KCal per uur.
Ik wandel altijd op een stevig tempo en het is 90min wandelen heen en terug vanochtend was ik 70.9 ik denk dat ik vocht vasthoudt. Heb gister low carb/low kcal day gehad 1600kcal met 100/120 gr carbs. Kan ook zo zijn dat ik vocht vasthoudt door het weer

Heb je een slimme weegschaal Met app?
die koop je al vanaf een paar tientjes en wanneer je je iedere dag op hetzelfde moment weegt, krijg je vrij snel in de gaten wat er aan de hand is
gaat VP omlaag? VVM omhoog? Water%? Dagelijkse kcal behoefte etc etc..
ideaal gezien wil je niet afvallen, maar de mix zien veranderen?

Bijlagen

• 4803B916-CE96-4255-804E-EE0795DB556E.png
    4803B916-CE96-4255-804E-EE0795DB556E.png
    236,9 KB · Weergaven: 36
Heb je een slimme weegschaal Met app?
die koop je al vanaf een paar tientjes en wanneer je je iedere dag op hetzelfde moment weegt, krijg je vrij snel in de gaten wat er aan de hand is
gaat VP omlaag? VVM omhoog? Water%? Dagelijkse kcal behoefte etc etc..
Z’n weegschaal is niet accuraat maar die heb ik wel dat ik mijn vetpercentage kan zien. Ik denk dat ik gewoon even moet wachten en geduld moet hebben ik denk namelijk dat ik gewoon vet verlies hiermee. Even afwachten wat het effect is van dat stevig wandelen

Het gaat niet om accuraat, het gaat om de trend, dus wat gebeurt er week op week en waar sta je nu vanaf het begin. De meeste wijken trouwens niet meer dan 400gr of 0.5% af met meerdere keren achter elkaar wegen, dus een trend kan je prima aflezen.
een andere strategie om je altijd 3 of 5x achter elkaar te wegen en alleen altijd de laagste of hoogste te bewaren. :)

Het gaat niet om accuraat, het gaat om de trend, dus wat gebeurt er week op week en waar sta je nu vanaf het begin. De meeste wijken trouwens niet meer dan 400gr of 0.5% af met meerdere keren achter elkaar wegen, dus een trend kan je prima aflezen.
een andere strategie om je altijd 3 of 5x achter elkaar te wegen en alleen altijd de laagste of hoogste te bewaren. :)
Ga ik doen! Thanks voor je input. Start ik daarmee vanaf morgen

Foto’s van vandaag 06-06-21. 2e foto probeerde ik vacuum toe te passen. Dit is mijn huidige fysiek. Er zit ook een leg foto bij.:lifter:
DE3914AF-9F02-4BE1-ADA9-16D9D866E323.png

Bijlagen

• DE2D0F59-DFE6-4850-B1B3-A8FA4FF7B597.png
    DE2D0F59-DFE6-4850-B1B3-A8FA4FF7B597.png
    542,6 KB · Weergaven: 79
  • 49046036-C317-45D1-9228-0B46354C3B0D.png
    49046036-C317-45D1-9228-0B46354C3B0D.png
    573 KB · Weergaven: 79
  • 9E6E0D61-4DDD-4D6C-A057-A6849F283606.png
    9E6E0D61-4DDD-4D6C-A057-A6849F283606.png
    595,1 KB · Weergaven: 77
Laatst bewerkt:
Goed bezig, maar traps en schouders en postuur wel aan gaan werken nu, je staat er bij als een zoutzakje. Houding is allles.

Die eerste foto kan ook veel beter. Eind april riep hier al 'borst naar voren, schouders naar achteren'. Nu krijg je wat @Raphie zegt een beetje het zoutzak-effect ;) wat er niet echt 'atletisch' uitziet.
Heb de eerste foto verbeterd heb me borst naar voren gedaan en schouders naar achter ziet er inderdaad beter uit

Is dat wat jullie bedoelen? Is de foto beter nu
Volgens mij staat dezelfde foto er nog steeds? Misschien alle foto's in die post even verwijderen en dan opnieuw de juiste uploaden. Ik zit daar ook wel eens mee te klooien als ik foto's wil vervangen in een post.

Ondanks dat ik op 69.7 nog steeds zit vind ik mezelf op de eerste foto van boven toch droger als eerst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven