XXL Nutrition

Getting stronger barbell9!

In! Nette stats hoor! Zie dat je bij je bent over row de laatste keer bij had geschreven "laatste keer beetje cheaten". Voer je BOR normaal zo strikt uit dan?

ook in!

Vind je progressie interessant en besluit ook net dat ik toch weer moet cutten..

• Topic Starter Topic Starter
Welkom mannen! Normaal cheat ik helemaal niet tot dit gewicht, probeer het ook vanaf nu zoveel mogelijk te voorkomen.

Net weer wezen bikkelen.
Bodyweight: 102,8kg

Squat:
20kg 15x
60kg 5x
80kg 5x
95kg 5/5/5/5/3
Balen, voelde goed maar toch niet gered.

Overhead press:
20kg 10x
55kg 5x5
Voor het eerst telkens voor een set eerst het gewicht gecleand ipv hoog uit het rek pakken. Voelde goed en ook netjes gered.

Deadlift:
60kg 10x
100kg 5x
120kg 5x
145kg 4x
Balen maar volgende keer moet het lukken!

Cardio:
15 minuten op de loopband 10kmpu

Al met al lekkere training ondanks 2 fails. Weet zeker dat ik ze volgende keer wel red!

Al had je je squats niet, je bent wel vooruit gegaan vergeleken met je vorige sets, which is nice.

Succes met je cut! Hoop dat je lekker kan blijven presteren ondanks de energiebeperking.

Een paar dingen waar ik benieuwd naar ben, om een goed beeld te krijgen:
Ga je evenveel eten op trainingsdagen en rustdagen? Welke verhouding van je macro's hou je ongeveer aan? En tot welke body weight wil je ongeveer doorgaan en hoe lang verwacht je daar over te doen?

Met 30 min cardio per train erbij kan dat wel eens hard gaan. Go for it!

Ook in! Nette stats man, je 'highlights' filmpje is ook nice man, gevaarijke knie heb je haha. Hoe ben jij begonnen met 5x5? Ben je eerste onder je 5RM begonnen of heb je het gewoon vanaf je 5RM max telkens weer verhoogd?

Al had je je squats niet, je bent wel vooruit gegaan vergeleken met je vorige sets, which is nice.

Succes met je cut! Hoop dat je lekker kan blijven presteren ondanks de energiebeperking.

Een paar dingen waar ik benieuwd naar ben, om een goed beeld te krijgen:
Ga je evenveel eten op trainingsdagen en rustdagen? Welke verhouding van je macro's hou je ongeveer aan? En tot welke body weight wil je ongeveer doorgaan en hoe lang verwacht je daar over te doen?

Met 30 min cardio per train erbij kan dat wel eens hard gaan. Go for it!

Rust en train dagen wil ik vrijwel evenveel gaan eten. Macro verdeling zet ik in op 30% eiwitten, 55% koolhydraten en 15% vetten.

bodyweight boeit me eigenlijk niet zoveel, wil puur het verpercentage bijhouden en ik probeer zo snel mogelijk op de 12% te komen. Dit is omgerekend ongeveer 4kg vetmassa die ik kwijt wil. Dus tot een kilo of 98 wil ik doorgaan (als er geen spieren verloren gaan uiteraard).
Mijn verwachting is om dit in in 8/9 weken te kunnen halen (2 maanden). Heb ik heel juni en juni de tijd.
Tnx man!

---------- Toegevoegd om 19:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:28 ----------

Ook in! Nette stats man, je 'highlights' filmpje is ook nice man, gevaarijke knie heb je haha. Hoe ben jij begonnen met 5x5? Ben je eerste onder je 5RM begonnen of heb je het gewoon vanaf je 5RM max telkens weer verhoogd?

Welkom, tnx!

Toen ik begon met dit schema was ik niet nieuw met krachttraining maar deed ik het gewoon veel te weinig. Ik ben dus niet met een lege barbell begonnen. Squat begon ik op 70kg, Bench op 75kg, deadlift op 110kg, oh press op 37,5kg en bor op 50kg.

Ik wil trouwens aankomende maandag beginnen met cutten, kan ik morgen mog even goed boodschsppen inslaan!

Laatst bewerkt:
Welkom, tnx!

Toen ik begon met dit schema was ik niet nieuw met krachttraining maar deed ik het gewoon veel te weinig. Ik ben dus niet met een lege barbell begonnen. Squat begon ik op 70kg, Bench op 75kg, deadlift op 110kg, oh press op 37,5kg en bor op 50kg.

Ik wil trouwens aankomende maandag beginnen met cutten, kan ik morgen mog even goed boodschsppen inslaan!

Aha, ben zelf ook net begonnen met een 3x5 maar omdat overal wordt aangeraden en ook door Rippetoe zelf ben ik ver onder mijn huidige stats begonnen, maar vraag me af hoeveel zin dat heeft als ik dus zie dat jij gewoon goed vooruit gaat zonder dat je dat hebt gedaan. Verspilde tijd denk ik dan... :rolleyes:

Hoop dat je stats zo vooruit blijven knallen als je gaat cutten, het zou te jammer zijn als je nu met zulke vorderingen vastloopt, maar ik snap natuurlijk wel dat je wilt cutten.

Aha, ben zelf ook net begonnen met een 3x5 maar omdat overal wordt aangeraden en ook door Rippetoe zelf ben ik ver onder mijn huidige stats begonnen, maar vraag me af hoeveel zin dat heeft als ik dus zie dat jij gewoon goed vooruit gaat zonder dat je dat hebt gedaan. Verspilde tijd denk ik dan... :rolleyes:

Hoop dat je stats zo vooruit blijven knallen als je gaat cutten, het zou te jammer zijn als je nu met zulke vorderingen vastloopt, maar ik snap natuurlijk wel dat je wilt cutten.

Laag beginnen heeft puur te maken met het aanleren van de juiste techniek. Als je alle oefeningen al lange tijd beheerst lijkt me dat verspilde tijd, anders niet.

Zelfde progressie als in de bulk verwacht ik niet. Maar ik denk ook echt niet dat ik snel vast ga lopen. We gaan het zien!

Laag beginnen heeft puur te maken met het aanleren van de juiste techniek. Als je alle oefeningen al lange tijd beheerst lijkt me dat verspilde tijd, anders niet.

Zelfde progressie als in de bulk verwacht ik niet. Maar ik denk ook echt niet dat ik snel vast ga lopen. We gaan het zien!

Precies wat ik denk ja, alleen wist ik niet dat het om de reden techniek ging. Dacht eerder dat het was zodat je je spieren in het begin nog wat rust kon geven en daarna steeds meer laten wennen aan zwaarder gewicht, zodat je het uiteindelijk langer gaat volhouden. Ofzoiets, haha

Zou zonde zijn als je gaat vastlopen, ging net zo lekker. Hoop dat ik binnenkort zelf ook zulke resultaten als jij behaal

Gisteren had ik echt een waardeloze training.
Ik had maar 5 uurtjes geslapen dus de verwachtingen waren niet heel hoog.
Ook had ik maar een half uur de tijd dus alles gehaast.

Bodyweight: 102,0 kg

Squat:
60kg 10x (paused reps)
80kg 5x
95kg 5x
80kg 5x
97,5kg 2x (kreeg er echt niet meer uit…)
60kg 5x (paused reps)

Bench press:
60kg 8x
80kg 8x
90kg 5x
95kg 5x
97,5kg 4x

Bent over row:
60kg 8/8/8

Echt super zwakke training.
Ik heb aankomende dagen nachtdienst en omdat ik dan toch niet ga trainen ga ik vandaag weer.
Hoop wel op betere resultaten. Heb alle tijd dus ga gewoon 5x5.

Gisteren had ik echt een waardeloze training.
Ik had maar 5 uurtjes geslapen dus de verwachtingen waren niet heel hoog.
Ook had ik maar een half uur de tijd dus alles gehaast.

Bodyweight: 102,0 kg

Squat:
60kg 10x (paused reps)
80kg 5x
95kg 5x
80kg 5x
97,5kg 2x (kreeg er echt niet meer uit…)
60kg 5x (paused reps)

Bench press:
60kg 8x
80kg 8x
90kg 5x
95kg 5x
97,5kg 4x

Bent over row:
60kg 8/8/8

Echt super zwakke training.
Ik heb aankomende dagen nachtdienst en omdat ik dan toch niet ga trainen ga ik vandaag weer.
Hoop wel op betere resultaten. Heb alle tijd dus ga gewoon 5x5.
Vooral zonde van de squat, maarja niks aan te doen toch? Volgende keer beter, ben je al begonnen met cutten?

Vooral zonde van de squat, maarja niks aan te doen toch? Volgende keer beter, ben je al begonnen met cutten?

Gisteren een verjaardag met veel eten, dus vandaag begonnen haha. Heb trouwens besloten niet vast te houden aan een schema omdat ik gewoon houdt van variatie. Heb wel een keukenweegschaal gekocht dus in de loop van de dag houd ik bij of ik niet zwaar over de 3000kcal heen ga.

Training van net:

Heb besloten om niet te squatten omdat ik dat gisteren uiteraard ook heb gedaan. Wel aan het eind van de training nog accessoires benen.

Bodyweight: 102,2kg

Overhead Press:
20kg 10x
40kg 5x
50kg 5x
57,5kg 5/5/5/4/4

Deadlift:
60kg 10x
100kg 5x
120kg 5x
145kg 5x (met straps)
Vandaag gesmokkeld door straps te gebruiken bij de werkset, was zo warm in de gym dat de barbell helemaal glad was van het zweet. Zou het zonder straps ivm grip sowieso niet halen. Volgende keer weer 145kg maar dan zonder straps.

Leg extention:
23kg 10x
41kg 10x
59kg 10x
72kg 10x
86kg 10x
90kg 3x8
Was even zoeken naar het juiste gewicht, doe natuurlijk bijna nooit leg extention.

Calf raises:
60kg 15x
90kg 3x10
In de smith machine.

Lekkere training. Nu even 2 dagen rust ivm nachtdiensten. Mogen mijn benen even rust krijgen.

Training van vanochtend:

Bodyweight: 103,3kg

Squat:
zonder gewicht 10x
60kg 5x
70kg 5x
80kg 5x
95kg 5x5
Met extreme moeite, maar het is eindelijk gelukt!

Bench press:
30kg 10x
70kg 5x
95kg 5/5/5/4/4
Geen spotter, dus geen risico.

Bent over row:
77,5kg 5/5/5/5/5

Geen tijd voor cardio ivm werken.
Prima training, heel erg blij met dat mijn squat nu eindelijk mijn bench voorbij gaat.

---------- Toegevoegd om 18:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:00 ----------

Update met betrekken tot het cutten.
Ik ben eerlijk gezegd vandaag pas begonnen, ook een keukenweegschaal aangeschaft zodat ik alles netjes bij kan houden.

Eerste dag was best afzien omdat ik gewend ben om toch echt wel stukken meer te eten.

Vandaag:

10 uur
350ml halfvolle melk
46gr brinta
10gr suiker
500ml vitamin water

11:30 uur
2 rijstewafels
21gr pindakaas
11gr pre-workout

TRAINEN

13.00 uur
300ml halfvolle melk
28gr whey perfection
40gr dextrose
5gr chia zaad

15.00 uur
2 broodjes gebraden kipfilet
1 broodjes magere filet américain
2 broodjes tonijn uit blik (in water)

18.30 uur
500 ml halfvolle melk
28gr whey perfection

19.30 uur
192gr kipfilet
150gr pandanrijst
200gr wokgroente
200ml kokosmelk
20gr cashewnoten
10ml Croma bakken&braden

23.00 uur (straks dus pas voor het slapen)
500gr magere franse kwark

TOTALEN: 3695 Kcal - 418,9gr koolhydraten (55%) - 232,6gr eiwitten (31%) - 103gr vetten (14%)

Oke, ik zit vandaag dus nog 695Kcal boven wat ik eigenlijk van plan was. Gaan moeilijk tijden worden. Macro verdeling echt exact wat ik voor ogen had. Hopen dat het me niet teveel moeite gaat kosten om te zakken in Kcal.

Sjonge jonge, alsnog is 3000 voor mij echt extreem voor in een cut, maarja jij bent langer en weegt meer. Gewichten zien er netjes en zwaar uit, zeker tof die squat nu 5 setjes gewoon 5 reps gelukt is!

Je lichaam moet de eerste week ff flink wennen en dat is dan ook meteen de zwaarste week, daarna gaat het stukken makkelijker! Vooral tijdens het cutten niet opgeven als je keer erboven zit. Gewoon de dag er na weer goed eraan houden!

Je lichaam moet de eerste week ff flink wennen en dat is dan ook meteen de zwaarste week, daarna gaat het stukken makkelijker! Vooral tijdens het cutten niet opgeven als je keer erboven zit. Gewoon de dag er na weer goed eraan houden!

Opgeven komt niet voor in mijn woordenboek ;)

---------- Toegevoegd om 19:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:48 ----------

Hier 2 foto's voor de before map.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Lekker van die squats! En nu vasthouden ondanks je cut, want dit gaat goed.

Die 695 kunnen er vast nog wel vanaf. Je schema ziet er prima uit, maar makkelijke dingen om cals/carbs mee te bezuinigen zijn denk ik de broodjes in je 15u lunch en de suiker in je brinta (kick die er gewoon uit, vervang ze desnoods door fruit als het je om de smaak gaat).

Ben benieuwd wat het verschil gaat zijn tussen je before and after foto’s. You can do it!

Vannochtend:

Bodyweight: 102,0kg

Squat:
20kg 15x
60kg 10x
80kg 5x
97,5kg 5/5/3/5/3

Oh press:
20kg 10x
40kg 5x
50kg 5x
57,5kg 5x5

Deadlift:
60kg 10x
100kg 5x
120kg 5x
145kg 5x

Cardio: 17 min op 10kmpu

Squat gaat zelfs nog omhoog ook nu je aan het cutten bent! Lekker hoor, jaloer :rolleyes:

Overhead press verhoogd en in één keer 5x5 mee gehaald? Dude, sweet!

Waarom doe je eigenlijk maar vier sets deadlifts, terwijl je op de andere oefeningen warming-up en daarna 5x5 pakt?

Terug
Naar boven