XXL Nutrition

Getting stronger barbell9!

• Topic Starter Topic Starter
Squat gaat zelfs nog omhoog ook nu je aan het cutten bent! Lekker hoor, jaloer :rolleyes:
Ja ging lekker!

Overhead press verhoogd en in één keer 5x5 mee gehaald? Dude, sweet!

Waarom doe je eigenlijk maar vier sets deadlifts, terwijl je op de andere oefeningen warming-up en daarna 5x5 pakt?
3 sets warm up en maar 1 werkset. Is zoals stronglifts het wil…

Ben overigens nu wel goed bezig met cutten, zat gisteren op 3188Kcal en vandaag uiteindelijk op 3013Kcal. Alleen de macro verdeling was vandaag iets minder netjes. 43% koolhydraten, 35% eiwitten, 21% vetten. Morgen iets minder cashewnoten…

Vanochtend weer wezen beulen in de sportschool.

Bodyweight: 100,9kg gewicht zakt nu wel heel snel, vocht? minder volle maag???

Squat:
20kg 15x
50kg 10x
70kg 5x
97,5kg 5/5/5/5/3
Ondanks de cut toch 2 herhalingen meer dan vorige keer!

Bench press:
20kg 20x
60kg 10x
95kg 5/5/5/4/3
Een herhaling minder dan vorige keer, jammer. Nu deloaden naar 85kg en hopen dat het daarna wel lukt.

Bent Over Row:
20kg 15x
60kg 10x
80kg 5x5
beetje cheaten, maar is geen probleem bij deze oefening, volgende keer dus naar de 82,5kg

Cardio
10 minuten totaal op de loopband, 5 minuten op 10kmpu en 5 minuten op 12kmpu.
Wilde langer lopen maar de sportschool ging sluiten.

Prima training, totaal toch 1 herhaling erbij in de cut. Daarbij komt dat ik afgelopen nacht nachtdienst had tot 05:00 uur en niet meer dan 6 uurtjes heb geslapen.

Vanochtend weer wezen beulen in de sportschool.

Bodyweight: 100,9kg gewicht zakt nu wel heel snel, vocht? minder volle maag???

Squat:
20kg 15x
50kg 10x
70kg 5x
97,5kg 5/5/5/5/3
Ondanks de cut toch 2 herhalingen meer dan vorige keer!

Bench press:
20kg 20x
60kg 10x
95kg 5/5/5/4/3
Een herhaling minder dan vorige keer, jammer. Nu deloaden naar 85kg en hopen dat het daarna wel lukt.

Bent Over Row:
20kg 15x
60kg 10x
80kg 5x5
beetje cheaten, maar is geen probleem bij deze oefening, volgende keer dus naar de 82,5kg

Cardio
10 minuten totaal op de loopband, 5 minuten op 10kmpu en 5 minuten op 12kmpu.
Wilde langer lopen maar de sportschool ging sluiten.

Prima training, totaal toch 1 herhaling erbij in de cut. Daarbij komt dat ik afgelopen nacht nachtdienst had tot 05:00 uur en niet meer dan 6 uurtjes heb geslapen.

Man hoe krijg je het voor elkaar met die squat twee herhalingen meer dan eerst. Als je te snel afvalt maakt het niet uit zolang je geen massa/kracht verliest, maar als dat wel gebeurd moet je wel echt gelijk stoppen met die manier voordat je echt serieuze verliezen maak. Ik ben iets van 8/10kg afgevallen en ondanks m'n krachtverlies bleef ik mezelf maar vertellen dat het puur vocht en vet was, nee dus :o. Ik weet niet hoe slim het is om te gaan deloaden in de cut, wordt vaak afgeraden omdat het moeilijk schijnt weer terug op oude max te komen, wat ik zelf trouwens kan bevestigen.

Ik weet niet hoe slim het is om te gaan deloaden in de cut, wordt vaak afgeraden omdat het moeilijk schijnt weer terug op oude max te komen, wat ik zelf trouwens kan bevestigen.

Goed dat je het zegt, heb ik eigenlijk helemaal niet over nagedacht. Even wat research daarover doen, tot die tijd besluit ik om niet 10kg te deloaden maar om 5kg te deloaden, zit dan namelijk met een week ongeveer weer op waar ik niet op zit. Dat is dan meteen een mooi moment om te zien of ik in kracht niet achteruit ga.

Vandaag toch wel een tegenvallende training helaas. Komende twee dagen vrij van werk, even aankijken of dat scheelt.

Bodyweight 101,2kg

Deadlift
50kg 10x
90kg 8x
120kg 5x
140kg 5x
150kg 4x
Vamdaag eerst deadlift omdat squat rek bezet was. Wel tevreden over deadlift.

Oh press
20kg 15x
50kg 5x
60kg 4/5/3/4/3
K*t, vooral super onregelmatig. Moet volgende keer echt beter.

Squat
60kg 10x
97,5kg 5/5/4/3/3
Squat ook slecht. Heeft misschien te maken omdat ik eerst gedeadlift had. Maar deze moet ook beter next time.

Vandaag toch wel een tegenvallende training helaas. Komende twee dagen vrij van werk, even aankijken of dat scheelt.

Bodyweight 101,2kg

Deadlift
50kg 10x
90kg 8x
120kg 5x
140kg 5x
150kg 4x
Vamdaag eerst deadlift omdat squat rek bezet was. Wel tevreden over deadlift.

Oh press
20kg 15x
50kg 5x
60kg 4/5/3/4/3
K*t, vooral super onregelmatig. Moet volgende keer echt beter.

Squat
60kg 10x
97,5kg 5/5/4/3/3
Squat ook slecht. Heeft misschien te maken omdat ik eerst gedeadlift had. Maar deze moet ook beter next time.
Vind wel meevallen hoe erg slecht je training is, is het niet meer gevoel? Combinatie van weinig eten en al de instelling dat je minder lekker traint? Scheelt namelijk maar enkele reps wat niet apart is voor eek cut...

Vind wel meevallen hoe erg slecht je training is, is het niet meer gevoel? Combinatie van weinig eten en al de instelling dat je minder lekker traint? Scheelt namelijk maar enkele reps wat niet apart is voor eek cut...

Ik ben echt iemand die uit elke training het maximale wil halen. Elke gemiste rep ten opzichte van de training ervoor doet me pijn haha. En dit keer waren dat er gewoon teveel. Maar zoals ik al zei, naast de cut kan het ook te maken hebben met afgelopen dagen veel nachtdiensten gedraaid waardoor ik redelijk moe ben. Nu 2 dagen vrij, overmorgen kijken of het scheelt!

---------- Toegevoegd om 22:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:21 ----------

Update mbt cutten. Ik houd alles netjes bij en nu een week zijn dit de totalen:
21957Kcal - 1448,4gr eiwitten - 2244,1gr koolhydraten - 671,8gr vetten

Dat betekend na een week gemiddeld per dag:
3137Kcal - 207gr eiwitten (33,2%) - 321gr koolhydraten (51,4%) - 96gr vetten (15,4%)

Best tevreden, kcal kunnen komende week nog iets lager want ik wil op 3000 zitten. Macro's ben ik zeer tevreden mee, doel was 30% - 55% - 15%.

ziet er allemaal netjes uit. prima trainingen en voeding.
dat je er even boven zit betekent dat je niet 'te' snel afvalt terwijl het toch allemaal snel gaat toch?

ziet er allemaal netjes uit. prima trainingen en voeding.
dat je er even boven zit betekent dat je niet 'te' snel afvalt terwijl het toch allemaal snel gaat toch?

Eerste week iets boven de 3000 zitten is zeker niet erg. Moet flink wennen aan zo weinig eten!
Of hwt snel gaat kan ik moeilijk zeggen, na een week zie ik in de spiegel nog niet heel veel resultaat.
Deze week meer cardio, had vaak haast en kon of maar kort of helemaal geen cardio doen en dan na 7 dagen hopelijk langzaam resultaat beinnen te zien!

Vandaag weer een goede training, zorgen van de vorige keer zijn weg!

Bodyweight: 100,4kg Ga er vooralsnog vanuit dat het meeste dat ik ben kwijt geraakt vocht is, daarnaast at ik eerst voor het trainen altijd 6 boterhammen, nu maar 2. Volle maag scheelt dus ook.

Squat:
20kg 15x
50kg 8x
70kg 5x
97,5kg 5/5/5/5/4
Heel yeah, ging eindelijk weer lekker. Niet gehaald maar dat boeit me niet. Deloaden naar 90kg en dan hopen dat ik binnenkort eindelijk setjes kan gaan doen met 100kg!

Bench press:
90kg 5x5
gewicht zat toevallig al zo aan de barbell, geen warmup dus. Easy, zo makkelijk had ik niet verwacht dat het zou zijn.

Barbell ben over row:
50kg 10x
70kg 5x
82,5kg 5x5
Met cheat, maar nog niet te erg. Op naar de 85kg!

Cardio:
25 minuten op de loopband 9kmpu. Alle tijd vandaag, dus tempo omlaag en tijd omhoog.
Hehe, was beetje bang dat ik kracht verloor door de cut. Valt allemaal wel mee dus! Gewicht gaat wel sneller dan verwacht. Wilde eigenijk niet onder de 99kg komen met de cut. Even deze week aankijken…

---------- Toegevoegd om 15:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:26 ----------

net mijn BF weer opgemeten met de caliper en ik denk dat ik vorige keer iets fout heb gedaan, kom nu uit op 16% en begin toch echt droger te worden als eerst. op naar de 12%!

Laatst bewerkt:
Vandaag weer een goede training, zorgen van de vorige keer zijn weg!

Bodyweight: 100,4kg Ga er vooralsnog vanuit dat het meeste dat ik ben kwijt geraakt vocht is, daarnaast at ik eerst voor het trainen altijd 6 boterhammen, nu maar 2. Volle maag scheelt dus ook.

Squat:
20kg 15x
50kg 8x
70kg 5x
97,5kg 5/5/5/5/4
Heel yeah, ging eindelijk weer lekker. Niet gehaald maar dat boeit me niet. Deloaden naar 90kg en dan hopen dat ik binnenkort eindelijk setjes kan gaan doen met 100kg!

Bench press:
90kg 5x5
gewicht zat toevallig al zo aan de barbell, geen warmup dus. Easy, zo makkelijk had ik niet verwacht dat het zou zijn.

Barbell ben over row:
50kg 10x
70kg 5x
82,5kg 5x5
Met cheat, maar nog niet te erg. Op naar de 85kg!

Cardio:
25 minuten op de loopband 9kmpu. Alle tijd vandaag, dus tempo omlaag en tijd omhoog.
Hehe, was beetje bang dat ik kracht verloor door de cut. Valt allemaal wel mee dus! Gewicht gaat wel sneller dan verwacht. Wilde eigenijk niet onder de 99kg komen met de cut. Even deze week aankijken…

---------- Toegevoegd om 15:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:26 ----------

net mijn BF weer opgemeten met de caliper en ik denk dat ik vorige keer iets fout heb gedaan, kom nu uit op 16% en begin toch echt droger te worden als eerst. op naar de 12%!

Netjes dat die squat is gelukt! Daarin lopen we nu ongeveer gelijk :cool: Je pakt alleen wel bijna het dubbele gewicht van m'n barbell row :( Zwak rugje... Netjes dat je droger wordt en tevens niet veel kracht verlies!

nee idd, gedeload naar 90kg. Energie voelt eigenlijk wel oké, niet heel veel minder. Hopen dat dat zo blijft...

Wordt begin van de middag wakker nadat ik afgelopen nacht hebt gewerkt. Rustig even wat eten en tas inpakken, loop ik de trap af en bedenk me ineens dat het zondag is en mijn gym maar tot 15.00 uur geopend is. Fack, dus even op internet gekeken waar er wel nog een sportschool open was, en daar heen gegaan!

Bodyweight: Vergeten te wegen…

Squat:
50kg 10x
80kg 5x
97,5kg 5x5
Had geen zin in deloaden, had zin om te beuken en dat is te zien want eindelijk kan ik volgende keer beginnen met 100kg squat.

Overhead press:
20kg 10x
40kg 8x
50kg 5x
60kg 5/5/4/3/3
Zowel had 3e als 4e setje een balans probleem, eerste keer dat ik dit meemaak. wel weer een hh meer dan vorige keer.

Deadlift:
60kg 10x
100kg 5x
140kg 1x
150kg 5x
Wat minder herhalingen in warm-up en done!

Cardio:
Hardlopen op de band, 2min op 10kmpu en 8min op 12kmpu.
Had niet meer tijd, sportschool ging sluiten.

Kracht verliezen tijdens de cut?? Dacht het niet, gewoon blijven groeien k*t!!! Heerlijke training, zowel squat als deadlift nu gehaald en ohp een herhaling meer.

---------- Toegevoegd om 20:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:58 ----------

Just an ordinary day uit mijn cut periode:

250ml magere melk
28gr whey perfection

2 bruine boterhammen kip (met een beetje magere margarine)
1 bruine boterham appelstroop (met een beetje magere margarine)
40gr ongezouten cashewnoten

TRAINING

28gr whey perfection
40gr dextrose
500ml magere melk

100gr penne pasta
100gr intaliaanse wokgroente (prei, champignon, paprika etc.)
100gr gehakt
100gr tomaten/basilicum saus
250ml magere melk
10ml croma bakolie

1 beschuitje appelstroop
1 beschuitje jam

40gr cashewnoten
500gr magere kwark
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TOTAAL 2944Kcal - 200,3gr eiwitten (33%) - 322,2gr koolhydraten (53%) - 83,9gr vetten (14%)

Ga dit proberen te volgen man.
Nu een beetje druk dus zal weinig reageren, maar we hebben ongeveer dezelfde stats (op OHP en SQ tenminste), interessant dus! :)

Wordt begin van de middag wakker nadat ik afgelopen nacht hebt gewerkt. Rustig even wat eten en tas inpakken, loop ik de trap af en bedenk me ineens dat het zondag is en mijn gym maar tot 15.00 uur geopend is. Fack, dus even op internet gekeken waar er wel nog een sportschool open was, en daar heen gegaan!

Bodyweight: Vergeten te wegen…

Squat:
50kg 10x
80kg 5x
97,5kg 5x5
Had geen zin in deloaden, had zin om te beuken en dat is te zien want eindelijk kan ik volgende keer beginnen met 100kg squat.

Overhead press:
20kg 10x
40kg 8x
50kg 5x
60kg 5/5/4/3/3
Zowel had 3e als 4e setje een balans probleem, eerste keer dat ik dit meemaak. wel weer een hh meer dan vorige keer.

Deadlift:
60kg 10x
100kg 5x
140kg 1x
150kg 5x
Wat minder herhalingen in warm-up en done!

Cardio:
Hardlopen op de band, 2min op 10kmpu en 8min op 12kmpu.
Had niet meer tijd, sportschool ging sluiten.

Kracht verliezen tijdens de cut?? Dacht het niet, gewoon blijven groeien k*t!!! Heerlijke training, zowel squat als deadlift nu gehaald en ohp een herhaling meer.

---------- Toegevoegd om 20:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:58 ----------

Just an ordinary day uit mijn cut periode:

250ml magere melk
28gr whey perfection

2 bruine boterhammen kip (met een beetje magere margarine)
1 bruine boterham appelstroop (met een beetje magere margarine)
40gr ongezouten cashewnoten

TRAINING

28gr whey perfection
40gr dextrose
500ml magere melk

100gr penne pasta
100gr intaliaanse wokgroente (prei, champignon, paprika etc.)
100gr gehakt
100gr tomaten/basilicum saus
250ml magere melk
10ml croma bakolie

1 beschuitje appelstroop
1 beschuitje jam

40gr cashewnoten
500gr magere kwark
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TOTAAL 2944Kcal - 200,3gr eiwitten (33%) - 322,2gr koolhydraten (53%) - 83,9gr vetten (14%)
Goede training man! Ook gewoon stug niet deloaden op de squat, maar oke, als het gewoon lukt dan moet je het gewoon doen toch? Mooi dat je ook gewoon blijft gainen, je lichaam heeft gewoon schijt aan alle bodybuilding wetenschappen :rolleyes: Voedingsschema ziet er goed uit, hoe zit het met de honger?

Goede training man! Ook gewoon stug niet deloaden op de squat, maar oke, als het gewoon lukt dan moet je het gewoon doen toch? Mooi dat je ook gewoon blijft gainen, je lichaam heeft gewoon schijt aan alle bodybuilding wetenschappen :rolleyes: Voedingsschema ziet er goed uit, hoe zit het met de honger?

Soms voel je gewoon dat iets gaat lukken, en dan haal ik geen voldoening uit deloaden.
Honger is wel in orde, ben er nu na 13 dagen wel aan gewend eigenlijk. Hoop nu ook snel resultaat te zien in vet%...

Weer een k*t training vandaag, schommelt flibk op en neer. Begin energieverlies in de cut wel te merken nu.

Bodyweight: 99,9kg

Squat
20kg 10x
60kg 5x
80kg 5x
100kg 2/2/2/1/1
Wtf, echt waardeloos!

Bench press
40kg 10x
60kg 5x
80kg 5x
92,5kg 5/5/5/5/4
Had er echt op gerekend dit wel te halen.

Bor
60kg 10x
80kg 5x5
Voelde hier een fail ook al in aankomen van te voren, vandaar dat ik 5kg lager deed dan eigenlijk de bedoeling was vandaag.

Cardio
30 minuten op de fiets. 5 min level 5, 10 min level 8, 10 min level 10, 5 min level 6.

Laatst bewerkt:
Het schommelt idd wel, maar je zet wel een flink stevige train neer. Voor een cut is het ambitieus om even hard door te blijven groeien he! En daarnaast is het de eerste keer ooit dat je rept met 100 kg op je squats. Natuurlijk wil je meer, maar zit hier niet over in. Schijfje deloaden en verder knallen?

Kracht winnen en gewicht verliezen blijven gewoon twee tegenstrijdige doelen, vergeet dat niet. Je bw gaat ondertussen naar beneden, dus je boekt vooruitgang. Het gaat dus goed. Blijven doorgaan man!

Terug
Naar boven