MuscleMeat

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Gewoon naar je dokter gaan en als hij/zij je niet serieus neemt dan moet je met je vuist op tafel slaan.
Het gaat echt om jezelf toch.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.462
Gewoon naar je dokter gaan en als hij/zij je niet serieus neemt dan moet je met je vuist op tafel slaan.
Het gaat echt om jezelf toch.
Ja ga morgen bellen.
Kan ik volgende week langs
Wil wel weten hoe ik er voor sta. Nog nooit een checkup gehad

• #3.463
Dinsdag afspraak met de dokter

Vanmiddag weer Borst/Schouders/Triceps op het schema
Heb er zin in.

Dinsdag afspraak met de dokter

Vanmiddag weer Borst/Schouders/Triceps op het schema
Heb er zin in.
Ja, meten is weten. De variatie tussen mensen is groter dan de daling van testosteron met de leeftijd. Ik heb ooit eens een plaatje gemaakt van de gegevnes uit een onderzoek waarbij je dat mooi ziet:
de rode lijn is het gemiddelde, die zie je inderdaad zakken met de leeftijd, maar de gele en blauwe lijn zijn + en - een standaarddeviatie. Als dat je niet zoveel zegt: 66% van de mensen zit tussen de gele en blauwe lijn, maar 17% is nog hoger dan de gele, en een andere 17% is nog lager dan de blauwe. Dus je ziet dat er zat 20 jarigen zijn met een test gehalte dat lager is dan de gemidddelde 60 jarige (en andersom).

test by age.png

• #3.465
Eerst maar ff met de arts praten.
En afwachten wat hij voorstelt
Misschien zit het tussen mijn oren maar tussen mijn ballen heb ik er ook last van :)

• #3.467
Gisteren weer getraind
Borst/Schouders/Triceps
Ging goed, minder pijn.
Eerst borstspier gerekt en daarna begonnen.
Grip ca 45 graden en ellebogen dichter bij lichaam waardoor ik minder druk op de voorkop krijg. Soms wel het idee dat je daardoor meer met je dumbbels rond de onderkant van je borst zit maar het werkt zo.
Alles weer iets zwaarder geprobeert te doen. Meer gewicht of een rep of 2 meer

IMG_20180127_111249.png
IMG_20180127_111321.png

• #3.469
Vanochtend weer 2 uur nuchter gewandeld. Gisteren uit eten geweest..Argentijns...biefstuk....erg lekker..maar dan moet er ook weer wat cardio tegenover staan
Niet dat ik me uithonger..zit meer op onderhoud

Gisteren weer getraind
Borst/Schouders/Triceps
Ging goed, minder pijn.

Grip ca 45 graden en ellebogen dichter bij lichaam waardoor ik minder druk op de voorkop krijg.

Waarom alle oefeningen incline?

Met incline pak je nauwelijks je borstspieren, vooral de voorste schouderkop die je ook nog eens belast met front raise.

Lijkt me een aanslag op je voorste schouderspieren zonder het gewenste resultaat mbt je borst.

Naast het feit dat je 13 sets doet voor je borst (dat was althans je intentie), terwijl 7-9 werksets met in totaal 40-60 reps echt meer dan voldoende is. Je doet maar liefst 125 reps voor alleen de borst (wat met je keuze in oefeningen niet eens je borst is, maar dat kleine voorste schouderkopje).

Laatst bewerkt:
  • #3.471
Ben jij inmiddels al geweest of nog moed aan het schrapen...? :D
Dinsdag afspraak al heb ik er een dubbel gevoel bij. Ben niet ziek dus vind het ook een beetje raar. Maar wil wel dat de kwaliteit van mijn leven goed is en aansluit bij hoe ik het in mijn bovenkamer heb. Ik sport lekker, zie er voor mijn leeftijd sportief en jonger uit, heb een mooie vrouw :) en wil daar nog jaren van genieten. Haha

• #3.472
Waarom alle oefeningen incline?

Met incline pak je nauwelijks je borstspieren, vooral de voorste schouderkop die je ook nog eens belast met front raise.

Lijkt me een aanslag op je voorste schouderspieren zonder het gewenste resultaat mbt je borst.
Juist bij de flat bench oefeningen had ik last..vandaar dat ik meer incline ben gaan doen. Trouwens de chestpress met kabels is gewoon zittend maar kon de juiste oef niet vinden in Jefit, dus eigenlijk te vergelijken met flat bench.
Misschien volgende week weer eens op een plat bankje proberen

Dinsdag afspraak al heb ik er een dubbel gevoel bij. Ben niet ziek dus vind het ook een beetje raar. Maar wil wel dat de kwaliteit van mijn leven goed is en aansluit bij hoe ik het in mijn bovenkamer heb. Ik sport lekker, zie er voor mijn leeftijd sportief en jonger uit, heb een mooie vrouw :) en wil daar nog jaren van genieten. Haha

Dat heb ik begrepen Gros, goed dat je het gaat proberen.

Mijn vraag was aan Ron. Ik heb begrepen dat hij je wel motiveert om te gaan, maar zelf de moed nog niet heeft gevonden.

Ik zou incline zeer beperken, heeft weinig meerwaarde voor je borst en je belast je voorste schouderspier extra.

Met je ellebogen dichter op je lichaam haal je spanning van de borst en voorste schouder af doordat de triceps veel werk op zich neemt.

Als zittende press overeen komt met flat bench dan zou je die laatste toch ook gewoon moeten kunnen zonder pijn?

• #3.474

Mijn vraag was aan Ron. Ik heb begrepen dat hij je wel motiveert om te gaan, maar zelf de moed nog niet heeft gevonden.

Ik zou incline zeer beperken, heeft weinig meerwaarde voor je borst en je belast je voorste schouderspier extra.
Ga het de volgende training weer proberen
Merk wel dat mijn uitvoering belangrijk is voor het gevoel in de borst.
Blijkbaar heb ik het altijd verkeerd gedaan en wen je zo een slechte uitvoering aan.

....
Heeft niets met moed te maken. Ik heb 10 dagen gel gesmeerd, als ik nu ga is mijn test mogelijk hoger dan normaal.
Dus ik wacht even een maandje voordat ik de afspraak maak. :thumbs:

Heeft niets met moed te maken. Ik heb 10 dagen gel gesmeerd, als ik nu ga is mijn test mogelijk hoger dan normaal.

Dat kleine beetje werkzame stof is vervlogen als je met je ogen knippert, maar je hebt gelijk. Liever zekerheid dan de gok nemen. :thumb:

• #3.477
En die gel dat werkte voor jou?
Heb er ook wel eens naar gekeken maar beetje gel kost 100 euro en dant is net te veel om zomaar te proberen

Heb er ook wel eens naar gekeken maar beetje gel kost 100 euro en dant is net te veel om zomaar te proberen

Als je zelf voldoende test aanmaakt is het zonde van je geld. Mogelijk heb je er wel baat bij, maar dat is dan enkel en alleen door het placebo effect. De werkzame hoeveelheid is te weinig om er baat bij te hebben als je zelf voldoende aanmaakt.

Ik heb via een kennis Androgel gekregen voor 10 dagen. En als je het door je arts krijgt voorgeschreven dan kost het enkel je eigen bijdrage voor medicijnen.
Maarre gewoon lekker naar je arts gaan. Wees geen poessie en hup die zooi eisen.

• #3.480
Vandaag benen op het menu
Begonnen met de deadlift ipv squat
10 kg meer bij deadlift maar bij de 100 kg squat voelde ik dat wel weer
Verder fijne training..lichte pijn in onderrug maar gaat wel weer over.

IMG_20180129_202300.png
IMG_20180129_202324.png

Terug
Naar boven