AndroidHealthClinic

Grosje werkt cutten als je 54 bent

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.423
Ellebogen te ver naar buiten.
Oke daar heb ik nog niet aan gedacht. Zou kunnen vamdaar dat de neutrale grip ook beter aan voelt dan draai ik mijn ellebogen ook iets meer naar binnen. Denk ook dat het een zwakke of beschadigde spier is. Probeer hem iets sterker te maken.

• #3.424
Net weer wat cardio gedaan in de vorm van 2x45 min wandelen naar sportschool en weer terug. Tussen door wat abbs getraind
De decline twist was net ff teveel
Kreeg meer last in de benen dan in de abbs.
Toch weer wat cal verbrand. Die slappe pens moet weg

Laatst bewerkt:
  • #3.425
IMG_20180120_130552.png

En vaak ook omdat sommige luitjes aan het bovenste deel van hun ROM alsnog hun schouders naar voren laten komen.

Yep dat bedoel ik ook met "tijdens de beweging dit in die stand blijft houden".
Maar niet iedereen heeft er last van omdat ze gewoonweg niet verder of dieper durven te gaan.

• #3.427
Hoe is het met jullie BMI?
Ik heb overgewicht volgens de berekening en 72 kg zou goed zijn voor mij...geloof ik best (dus 4 kg te zwaar) :)
Maar je leest ook dat mensen met meer spiermassa dan de gemiddelde man vaker een te hoog BMI hebben
Ben er dus zeker van dat het wel mee valt

Hoe is het met jullie BMI?
Ik heb overgewicht volgens de berekening en 72 kg zou goed zijn voor mij...geloof ik best (dus 4 kg te zwaar) :)
Maar je leest ook dat mensen met meer spiermassa dan de gemiddelde man vaker een te hoog BMI hebben
Ben er dus zeker van dat het wel mee valt
BMI zegt helemaal niets.

Haha hoe kom je er ineens op je BMI te berekenen:roflol:

• #3.431
Haha hoe kom je er ineens op je BMI te berekenen:roflol:
Kwam het tegen en probeerde het weer eens
Heb het eerder gedaan en toen was ik voor mijn lengte 172 cm ook te zwaar bij 75 of 76 kg.
72 kg voel ik me ook beter en zie ik er ook beter uit.
Maar vroeg me dus af of jillie met meer dan gemiddeld spiermassa ook een te hoog BMI hebben

Maar vroeg me dus af of jillie met meer dan gemiddeld spiermassa ook een te hoog BMI hebben

??? Da’s toch logisch..!

BMI gaat uit van de gemiddelde ongetrainde man (vrouw). De gemiddelde krachtsporter (man) zal na een aantal jaren dedicated trainen, voeding en rust zo’n 10 kg extra spiermassa hebben (vrouw 5 kg). Logisch dus dat BMI voor een krachtsporter niet opgaat. ;)

Laatst bewerkt:
Heb het eerder gedaan en toen was ik voor mijn lengte 172 cm ook te zwaar bij 75 of 76 kg.

Bij mij geeft hij nog wel aan gezond gewicht.

Maar geeft idd vertekend beeld wanneer je meer massa hebt

• #3.434
Ja dat las ik ook maar vroeg mij af of ik gemiddeld was of iets meer dan dat. :)
Toch een beetje onzeker haha
Maar ga er vanuit dat het bij mij ook komt door meer spier

Ja dat las ik ook maar vroeg mij af of ik gemiddeld was of iets meer dan dat. :)
Toch een beetje onzeker haha
Maar ga er vanuit dat het bij mij ook komt door meer spier

Gros, volgens mij ben jij een gemiddelde man. Als je je vol zou toeleggen op hypertrofie dan schat ik in dat je een wedstrijdgewicht kan hebben van 72 kg met 7% lichaamsvet. Dat betekent een VVM van 67 kg.

Stel dat je nu 72 kg bent met 15%, dan heb je nu een VVM van 61 kg. Er zou dus nog best wat massa bij kunnen vermoed ik.

Stel dat je niet zou trainen en dan een vermoedelijke VVM van 57 kg zou hebben met 20% vet (gemiddelde middelbare man). Dan zou je 71 kg wegen. Normaal op de BMI schaal.

Mogelijk kan je met de voor jouw juiste manier van training, voeding en rust (geen stress meer) een VVM bewerkstelligen van 65 kg. Met 15% vet betekent dit een lichaamsgewicht van 76 kg.

Volgens BMI in het gevaarlijke gebied, maar in het echie natuurlijk niet.

Laatst bewerkt:
Zeker wel. Net boven de 25. Maar BMI geeft alleen een verband tussen lengte en gewicht aan. Je bent dus 'stevig' voor je lengte. Het verband tussen tussen BMI en gezondheid bij mensen die aan sport doen is ten enen male lulkoek. Vergeet het.

Terug
Naar boven