AndroidHealthClinic

Grote Fries trainingslog 'geertdv'

Bezoekers in dit topic

Vanochtend wakker geworden met een pijnlijke strot en last van m'n darmen, lekker begin van het bijna weekend. Ook begint ALWEER mijn pols zeer te doen, ik weet niet of het echt de TFCC is maar ik maak een afspraak bij Topfysio in Leeuwarden. Ben benieuwd wat die ervan gaan zeggen. Voor nu mijn pols maar intapen.

Zoals ik mij nu voel skip ik de training van vandaag, leef op paracetemol. Als ik me vnv wel beter voel dan ga ik proberen een filmpje te maken. Anders komt die maandag.

EDIT: (12:04)

Besloten om vandaag niet te gaan trainen, voel me niet op m'n gemak, erg licht in m'n kop en voelt alsof er messen worden geslepen in mn keel. Maandag dezelfde training als vrijdag, dus geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
Training 15-08-16 (Dag 1)

Squat:
1x 15 20kg
1x 10 35kg
5x5 52.5kg Makkie, video hieronder!
Wat een tyfus schijt muziek :')

BP:
1x 15 20kg
1x 10 35kg
5x5 47.5kg easy af

BOR:
1x 15 20kg
1x 10 25kg
5x5 35kg makje

Pullup:
2x5 bw+3.75kg
1x4 bw + 3.75kg
1x2 bw + 3.75kg
Tussen de laatste 2 sets zat 10 sec rust oid, 1e 2 sets gingen makkelijk derde viel vies tegen...

Al met al lekkere training. Graag advies over squat! En als je afvraagt waarom ik dat lelijke tape om m'n pols heb... das i.v.m. TFCC.
 
Ik approve je schoenen en je Squatdiepte
 
Sta nu wel op 1.25kg schijfjes 1.5-1.8mm niet zeker... Dus overweeg om squat schoenen te gaan kopen haha.
 
Sta nu wel op 1.25kg schijfjes 1.5-1.8mm niet zeker... Dus overweeg om squat schoenen te gaan kopen haha.
O die had ik niet gezien :(
Out
 
Sta nu wel op 1.25kg schijfjes 1.5-1.8mm niet zeker... Dus overweeg om squat schoenen te gaan kopen haha.
Squat schoenen zijn een goeie investering, gewoon doen. Geen gezeik met schijfjes en dat soort shit.
 
Squat schoenen zijn een goeie investering, gewoon doen. Geen gezeik met schijfjes en dat soort shit.

Goei squats. Gewoon lifting shoes aanschaffen en squat gains maken :thumb:



In b4 fries logje :D

Zijn de Adidas powerlift 2.0/3.0 goed? of kan ik beter voor adipowers gaan. Vind ze wel erg duur haha.
 
Tja, moeilijk te zeggen, ik heb weer de Adidas Power Perfect 2 en die vind ik geweldig, de anderen ken ik niet. Reebok heeft vaak ook mooie aanbiedingen. Tis inderdaad prijzig, maar ik ga ervan uit dat die dingen op zijn minst 10 jaar meegaan.
 
Tja, moeilijk te zeggen, ik heb weer de Adidas Power Perfect 2 en die vind ik geweldig, de anderen ken ik niet. Reebok heeft vaak ook mooie aanbiedingen. Tis inderdaad prijzig, maar ik ga ervan uit dat die dingen op zijn minst 10 jaar meegaan.
De hak van die power perfects is inderdaad ook wat hoger! Ik heb 15% korting dus ik zal er even goed naar kijken! gebruik je ze echt alleen bij squats of tijdens je hele KT?
 
De hak van die power perfects is inderdaad ook wat hoger! Ik heb 15% korting dus ik zal er even goed naar kijken! gebruik je ze echt alleen bij squats of tijdens je hele KT?
Ik gebruik ze voor squats, OH press, power- en hangcleans, snatch grip high pulls en andere snatch varianten. Bij benchen kan je ze gewoon aanlaten, maar bij deadlift zijn platte zolen of gewoon geen schoenen beter.
 
De Power Perfects zijn heerlijk. Daar zou ik voor gaan!
Verder ben ik het volledig met Starx6673 eens :D
 
Thanks kerels! Zal morgen ff kijken welke maat ik moet hebben :)
 
Thanks kerels! Zal morgen ff kijken welke maat ik moet hebben :)
Volgens mij moest ik 'm iets groter dan mijn normale maat kopen, dat werd ook aangeraden op de site waar ik ze heb gekocht.
 
Zonet bij de fysio geweest. Ze sluiten TFCC letsel niet uit maar hij dacht aan iets anders. Spier in onderarm die stijf is waardoor mijn pronatie niet goed gaat in combinatie met overbelasting van het gewricht. We'll see!
Zal zometeen de Powerlift schoenen bestellen!
 
Power perfects zijn besteld, hopelijk morgen al binnen... En anders vrijdag maar proberen :)
 
Training 17/08/16 Dag 2;

Squat:
1*10 20kg
1*5 30kg
1*5 40kg
5*5 55kg
Voel dat het zwaarder wordt, ga wat minder snel naar boven dan voorheen. Nu nog gemakkelijk.

OHP:
1*5 20kg
1*5 25kg
5*5 30kg
Goede uitvoering lekker explosief. Lekkah

Deadlift:
1*5 40kg
1*5 50kg
5*5 55kg
Gaat lekker

Dips:
1*5 bw
5*5 bw + 5kg
Gaat nog goed!

Nu een aanvulling: Trainde in het verleden veel Core en buikspieren. Merk dat het nu echt wegtrekt.. Vandaag begonnen met planks als extra. Doel is om 3x 60 sec met +5 sec per week.

Planks;
1*100s
1*90s
1*60s

Eerste was even om te voelen hoelang ik ong kon. Begin dus deze week met 3*60 volgende week 3*65 etc.!
 
Wat trekt er precies weg, definitie in je buik? Planks gewoon doen tot dat je inzakt man :D

Weer een mooie training! Alle lifts gaan snel begrijp ik? :)
 
Back
Naar boven